Visbereidingen????

Started by smokey89, November 13, 2014, 16:10:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

smokey89

Is het misschien een idee om een forumonderdeel te maken over het bereiden van vis?

Ik weet (en lees) dat de meeste visser c&r vissers zijn, ik zelf ook. Maar vaak moet je je forelletjes meenemen, en dan??

Ik vind het zelf erg leuk om vis te roken, warm of koud. Op een rookplankje op de bbq, manieren genoeg om te delen en van te genieten!

Ik hoor het wel,

Groeten

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Beertje

Waar ken ik die lucht toch van? ;D
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Team

Quote from: HappyFisherman on November 13, 2014, 18:40:51
Vis stinkt...

Hoe weet je nou dat vis stinkt???  als je hem zelf vast houd ;D ;D
NUNC  AUT  NUNQUAM

maurice

Lijkt me idd een leuk idee
::bbq:: ::proost:: ::proost::

jelle

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Team

Als een van de Masters of wie daar verantwoordelijk voor is onder ,,overige zaken,,  een topic     receptenboek aanmaakt, zorg ik voor de eerste recepten, ik vind het een leuk idee
NUNC  AUT  NUNQUAM

smokey89

Ja inderdaad een receptenboek lijkt me erg leuk!!! 8)

Rossie69

had ooit is mn blog gerookt.
staan ook nog wat info,s over op.


quaden

#9
zijn ze op de Geul bezig met C&R beleid van de beekforel, komen jullie met visbereidingen, lekker dan!!! :P :P


Team

Ik weet het, op internet is alles te vinden,
Maar de bedoeling en behoefte is, dat forum leden hun culinaire ervaringen kunnen en willen delen.
En zelf met recepten komen.
NUNC  AUT  NUNQUAM

smokey89

Kijk dat bedoel ik. Mooie verhalen, tips, vraagbaak.

::bbq::

Team

Nou  Top,  het begin is er, die man is van alle markten thuis, goed recept, je kunt het ook in alu folie pakken, dan blijven de smaken nog dichter bij elkaar.  Knip je dan de alu folie open ,dan komt er een geweldige geur explosie op je af.  En een paar druppels Pastis doet wonderen, en een glaasje vooraf ook.

Vissen die ik vang, laat ik altijd weer zwemmen.

Ik koop meestal zeebaars of forel of andere vis bij de vishandel, of Makro.

Mochten we hier mee doorgaan dan moet iemand  een,, Receptenboek,,  aanmaken   onder  Overige zaken , wie doet dat????

Natuurlijk mogen daar ook vlees recepten op komen, gezien de vele  BB  liefhebbers onder ons.
NUNC  AUT  NUNQUAM

goswit

Die Pastis lijkt mij wel wat ,eentje voor en eentje na , kom al in vakantie stemming.
::bbq::
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Rossie69

als we genoeg hebben,kan ik wel proberen er een boek van te maken ;)

vliegvissers pruttel blad

jo flyfishing

Zeebaars op de barbeque:
Flinke hoeveelheid olijfolie, een paar geperste tenen look, peper, zout, optioneel : snuifje currie, zacht paprika poeder.
De flanken van de vis dwars insnijden ongeveer om de 2 cm, daar de mengeling inwrijven.
Dan de vis in zijn geheel op de barbeque, indirecte hitte (niet boven de kolen dus) onder deksel.
20' tot 30' later smullen maar.

Alternatief kan je dit ook gewoon in de oven, hiervoor gebruik ik dan een grote braadslee en de vis gaat in een gebraad rekje.

Jo.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

smokey89

Mooi om te lezen dat er animo voor is.   ::goodjob::

Een receptenboek zou ook een leuke aanvulling zijn!
Als we dan een sticky maken met regels waaraan het recept moet voldoen, krijgen we allemaal recepten in dezelfde vorm en leest dit het fijnst/makkelijkst. Die wil ik wel opstellen/aandragen. Zo werkt het ook op BBQ fora en dat werkt mooi!

Is het beheer het hiermee eens??

HappyFisherman

Nee, laat maar. Vliegjes brouwen heb ik veel meer affiniteit mee...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Kruijff

Quote from: goswit on November 14, 2014, 22:48:57
Die Pastis lijkt mij wel wat ,eentje voor en eentje na , kom al in vakantie stemming.
::bbq::

Laat die vis maar achterwege... :)
Gr Ed

goswit

 ::goodjob:: ;D ;D ;D ;D ;D
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Plantje

Helemaal geen slecht plan! Ik heb het eens voorgelegd.

Raymond

Ik lust geen vis! Geef mij maar een stuk rund, varken, kip, haas, konijn, ree, hert of lam... ;)

Daarnaast gaan al mijn vissen terug. Ergens waar het verplicht is de gevangen vis mee te nemen, daar blijf ik weg.
::wtf::

Troutbuster

Galloway rund Ray???

:P :P :P :P

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

Ja juist die, Jan...  ;D
::wtf::