Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilco de Visser

gefeliciteerd met je dochter,  en 2 aanbeten is bijna snoek............

markpiet

Quote from: Hilco de Visser on November 22, 2014, 14:18:34
gefeliciteerd met je dochter,  en 2 aanbeten is bijna snoek............

Dank je wel namens mijn dochter.

Als twee aanbeten bijna snoek is dan tel ik ze bijna mee.
groeten van Mark
><((((0>

Gerrit59

Ook gefeliciteerd Mark!
Natuurlijk is vangen mooier, naar de aanbeet geeft ook al een kick. Nog altijd beter dan geen tik zien.

GJ

Vandaag weer even kunnen vissen. Weer een paar mooie voorns gevangen en wat baarzen. Gaat lekker nu :)


Inderk

Afgelopen zondag.
Bijna een meter. Met dank aan een haarspeld.;-)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


goswit

Wat mij opvalt is dat de snoek die tegenwoordig gevangen wordt tegen de meter of groter is.  40 jaar geleden was een snoek van 80 a 90 cm groot, een snoek van 1,20 mt haalde beslist de krant.  Ik vraag mij af is dat door de  (helder )   water kwaliteit , of is de aanwas van snoek verbeterd .
Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Gerrit59

Gos,

Wat mij opvalt - zeker de laatste jaren - is dat de grote snoek 'op groot water' gevangen wordt. Kijk maar op de diverse forums, waaronder deze. Die ervaring heb ik ook. Ik vis ook al zo rond de 40 jaar op snoek en uit de beginjaren kan ik me maar een enkeling herinneren die met een boot op groot water (de randmeren) op snoek viste. Ik had wel collega's die daar op groot water op snoekbaars visten. Een bellyboot was - mij in ieder geval - onbekend. Het merendeel viste in de polder. Daar vis ik ook meestal. En mijn ervaring is dat de metersnoek daar (helaas!!!)  is verdwenen. Ik vang ze daar in ieder geval niet en hoor er ook weinig over.

Gerrit

Inderk

Deze snoek is gevangen in een kanaal dat gegraven is om veen af te voeren.
Dicht bij oranje.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Gerrit59

Dat was een heeeele mooie Henk!

merijn1982

Vandaag weer het water opgeweest. Brrr.. wat koud!! Heb het niet heel lang volgehouden. Maar op de tweede stek kreeg ik toch wat actie. Een baars van 25 die me streamer van 15 cm pakte:-) daarna nog een paar aanbeten maar ze bleven niet hangen. Tot ik er bijna klaar mee was en toch een aanbeet kreeg en de vis bleef hangen.



zo zien jullie maar dat ik niet alleen maar grote snoek vang. En dat de kleintjes er ook nog steeds zijn gos:-)
Tight lines!!

sjoerd

Vanmiddag een haven bezocht, harde wind en lekker fris maar wel veel vis.

Van de meer dan vijftig vissen was het merendeel baars en baarsjes,vaak twee tegelijk. Verder nog enkele kleine roofbleitjes
en een pos,drie snoekbaarsjes twee windes en ook maar twee voorns. Later bleek waarom ik maar een paar voorns ving.
Ze zaten heel ver vanaf de kant en onbereikbaar voor de vliegenlat. Een kunstaasvissertje die verre worpen maakte haakte binnen enkele worpen kolblei en voorn vals in de rug!



wel fraai formaat wintervoorn, dat wel, alhoewel er ook een aantal leuk formaat baarzen bijzat
en daar is natuurlijk ook niks mis mee om te vangen.



en een onverwachte winterse winde die een mininimfje pakte

Hilco de Visser

leuk hoor dat haven vissen  ::agree:: heb me maandag bijna vertild aan de vis in Spakenburg  :P

Gerrit59

Da's toch alleen maar positief Hilco!

Gerrit

Gerrit59

En......
Kon je meteen je 'nieuwe' hengel testen!

Gerrit

TK88

Mooi Snoekje gevangen in Anna's Hoeve Hilversum. Met mijn waadpak een aantal meter het water ingelopen bij gebrek aan een bellyboat.

Leuke locatie met genoeg vis en ruimte om te werpen.

[attachment deleted by admin]

Hilco de Visser

stuk of 8 leuke voorns tussen de blaadjes vandaan weten te peuteren.......

Jan Damman

#1516
Vanmiddag maar eens achter de baars aan geweest op een plas in de buurt waarvan ik weet dat ze er ook zijn. en waar ik ook een stukje in kan lopen met de lieslaarzen.

Na enkele kleuren nymph geprobeerd te hebben zonder resultaat clouster van een 7 cm er aan gedaan en na een paar worpen een felle aanbeet die mij na een moment niet echt op een baars leek en bij een run de tippet door, dus een snoekje en daar had ik niet op gerekend met 12/00.

Het enige wat ik nog bij mij had was 14/00 dus dat er maar op gezet en weer een clouster die na enige tijd een mooie baars 33 cm opleverde en even later een snoekje 55 cm nu in de lip gehaakt dus tippet bleef heel.
Daarna  een tien meter opgeschoven en weer een mooie baars zelfde afmeting als de vorige en een tijdje later weer een snoekje van zo rond de 55 cm.

Dus al met al een leuke maar koude  ( met de lieslaarzen tot aan het randje in het water ) middag gehad .



[attachment deleted by admin]
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

FSCHAMP

Mooi mannen, dat beloofd voor a.s. maandag, tenminste als het weer meezit, dan reis ik af naar jullie landje om er ook een aantal te verschalken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Jan Damman

Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Vandaag weer een geblanked:-( morgen ochtend herkansing! Hopelijk weer ff keer weer een btje formaat snoek vangen. Anders even omschakelen naar de baars.
Tight lines!!

Hilco de Visser

Ja , er is weer even gevist vandaag ;

85 cm snoek   ...........................in zijn staart  :o

meest vreemde dril ooit  met veel publiek .............het is even anders onthaken  ::hulp::

merijn1982

Weer eens wat anders hilco:-)

Ik ben vanmorgen ook nog ff drie uurtjes het water op geweest. Brrr.. koud!! Ik verspeelde al vrij snel een meter+ snoek net voor de bb. Grrrr!!!! Kl#tezooi! Maar gaf me wel moed om door te gaan! Al snel volgende er weer een aanbeet. Ik haal de vis en merk dat het om baars gaat. Helaas haalt deze het ook niet tot de bb. Hmmm.. no comment:-) toch krijg ik een half uurtje later weer beet en deze blijft gelukkig hangen. Een baars van 45 cm! Gelijk een nieuw pr. Wat een mooie vis!! Il vis nog een uur door maar op een aanbeetje na blijft het stil. Snel naar de kachel!!
Tight lines!!

sjoerd

Goed werk Merijn! Mooie baars en ja koud was het zeker vandaag.
Ik zou maar eens kijken naar elektrisch oplaadbare inlegzolen.
Blijven je pootjes 8 uur warm, zeggen ze.
gr Sjoerd

merijn1982

Dank je! Ja vooral de voeten hebben te lijden. Maar wat ik begreep zijn de goede nog erg duur:-(
Tight lines!!