Waadpak

Started by goswit, October 22, 2012, 23:12:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

goswit

Hoi allemaal.

Ik ben zo ondertussen toe aan een nieuw waadpak . De oude is na een korte tijd van 20 jaar aan vernieuwing toe . :'(
Mijn vraag , niet op prijs en merk letten , wat is een goede ?
Wel op prijs lettend  ca 300,00 euro ,welke dan ? 
Afgelopen jaren ca 6weken per jaar gevist , ik hoop dat dit de komende jaren veel meer wordt .
In het VNV blad stond laats een stuk over repareren van waadpakken van zowel dure en goedkope ,alle mankeerden wel iets.
Ik ben persoonlijk erg voorzichtig met de hengel/vis spullen.

Wat is wijsheid , Graag jullie mening.

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

ben

Mooi Topic Gos, heb zelf een Vision, deze lekt soms een paar druppies, maar ach!!!!!

Useless

Wanneer je zelf 6 weken per jaar gedurende 20 jaar een waadpak hebt gebruikt dat nu pas aan vervanging toe is dan vraag je geen advies maar geef je het en koop je weer eenzelfde pak als je had.

goswit

Useless.

In Frankrijk gekocht , Frans merk , was een rubber waadpak, altijd te vreden geweest . Maar rubber zit erg warm in de zomer ,ik heb bij erg koude temperaturen warmte kleding aan , Helly Hansen.  Heb totaal geen ervaring met de nieuwe pakken. Mijn voorkeur gaat uit naar Simss -Vision en nog een merk wat mij even niet te binnen schiet (leeftijd) .Ik vindt Simss behoorlijk aan de prijs , Ik heb het vest van ze die bevalt uitstekend . Als ik de afwerking zie van de Betere ? merken zie ik weinig verschil.

Gos
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Arno

doe eens een mailtje naar Fly en Spin die hadden simms incl waadschoenen in de aanbieding???

Gr Arno

vliegvisgek

ik heb een simms waadpak en de scierra cc6 met rits (draag ik het meeste) maar beiden top prijs simms
339 euro kocht ik op de beurs en de cc6 359 euro dacht ik bij andere winkel in nl de cc6 hebben medere op forum volgens mij ;)

Useless

Quote from: goswit on October 22, 2012, 23:47:16
Useless.

In Frankrijk gekocht , Frans merk , was een rubber waadpak, altijd te vreden geweest . Maar rubber zit erg warm in de zomer ,ik heb bij erg koude temperaturen warmte kleding aan , Helly Hansen.  Heb totaal geen ervaring met de nieuwe pakken. Mijn voorkeur gaat uit naar Simss -Vision en nog een merk wat mij even niet te binnen schiet (leeftijd) .Ik vindt Simss behoorlijk aan de prijs , Ik heb het vest van ze die bevalt uitstekend . Als ik de afwerking zie van de Betere ? merken zie ik weinig verschil.

Gos

Okay, duidelijk. Hiermee is wat mij betreft wel weer bewezen dat een gewoon ouderwets rubberen waadpak qua degelijkheid en levensduur ver boven alle moderne materialen uitsteekt. Alleen wel minder comfortabel.

Qua waadpakken is er tegenwoordig veel te koop. Qua comfort vinden de ademende pakken het meeste aftrek. Hoef je alleen nog maar te kiezen, met of zonder vaste laars. Met, loopt wat minder, minder steun en zonder kost het je een paar schoenen extra. Echt slechte pakken zijn er nauwelijks. Met de aankoop van een waadpak moet je een beetje mazzel hebben. Ook bij dure pakken zoals Simms komt lekkage voor. Pakken ontlopen elkaar allemaal niet zo veel. Simms is wat duurder -en soms veel duurder- omdat zij als één van de weinigen gore tex gebruiken. Waarschijnlijk de best ademende stof die er te krijgen is maar je betaalt ook meteen de hoofdprijs. Zelf gebruik ik een G4 van Simms. Op zich een heel stevig pak en als je deze vergelijkt met andere pakken dan voel je het verschil maar daar mag je dan ook ruim €600 voor neertellen. En of de levensduur beter is dan van andere pakken moet je nog maar afwachten. En ook in dit pak ga je zweten als een otter als het warm is. Vision heb ik ook jaren gehad en is ook altijd goed bevallen, maar zo zijn er waarschijnlijk nog veel meer te vinden. Grote, bekende fabrikanten kunnen het zich niet veroorloven om rotzooi te maken dus uiteindelijk maakt het, denk ik, allemaal niet zoveel uit. Zoek bij de pakken van de bekende fabrikanten en je zal je geen buil vallen. De kwaliteit is in vrijwel alle gevallen acceptabel.

Sieger

Even een tip over een merk dat nog niet heel veel mensen zullen kennen... Field & Fish... De eigenaar van dit merk ontwikkelt de producten zelf en laat ze maken bij fabrikanten waar ook veel gerennommeerde mekren hun spullen laten maken (hij heeft een lange carriere bij Patagonia achter de rug en is voor zichzelf begonnen... )

Het waadpak van hun is buitengewoon goed en voor een heel mooie prijs (198,00)... Jammer genoeg passen mijn lange benen niet in de pijpen, anders had ik deze afgelopen zomer aangeschaft...

Wordt o.m. verkocht bij Rolf Renell... http://www.fliegen-shop.de/2272_Field_Fish_Wathose_5lagig_Modell_2012/



Sieger

Gert

Is De Snoekbaars in Almere al helemaal uitverkocht inmiddels? Want die had ook wel het e.e.a. liggen (Scierra CC6 o.a.) met 50% korting. En mooie waadschoenen, van o.a. Vision, ook met 50% korting.

Groet,
Gert

H. Middel

Bedenk dat het gebruik waarvoor je een waadpak aanschaft ook belangrijk is.

Zo is een ademend waadpakslecht te combineren met een bellyboot, dit ivm het schren van de stof bij het flipperen. Hierdoor krijg je snel een zwakke plek.

Ik heb ook wel eens gehoord ( maar weet dit niet zeker of dat nu nog zo is) dat Zout water en ademende pakken niet geod samen gaan.

verder is het Volgens mij ook een beetje geluk hebben. Ik heb zelf een JMC, is een opkomend Frans merk. deze bevalt mij heel goed. Heb tevens een Scierra CC3, deze was al lek toen ik hem kocht. Wacht nu op de garantie afhandeling.

Gerrit72


Quote: Zo is een ademend waadpakslecht te combineren met een bellyboot, dit ivm het schren van de stof bij het flipperen. Hierdoor krijg je snel een zwakke plek.

Wat is wel goed te gebruiken in een belly-boat?
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Useless

Quote from: Killebinq on October 23, 2012, 13:17:06
Bedenk dat het gebruik waarvoor je een waadpak aanschaft ook belangrijk is.

Zo is een ademend waadpakslecht te combineren met een bellyboot, dit ivm het schren van de stof bij het flipperen. Hierdoor krijg je snel een zwakke plek.

Ik heb ook wel eens gehoord ( maar weet dit niet zeker of dat nu nog zo is) dat Zout water en ademende pakken niet geod samen gaan.

verder is het Volgens mij ook een beetje geluk hebben. Ik heb zelf een JMC, is een opkomend Frans merk. deze bevalt mij heel goed. Heb tevens een Scierra CC3, deze was al lek toen ik hem kocht. Wacht nu op de garantie afhandeling.

Mijn overweging om de G4 van Simms te kopen was het feit dat dit pak een dikkere laag heeft tot op het zitvlak; juist ivm het bellyboten. Gebruik mijn bellyboot regelmatig en tot op heden nog geen problemen geconstateerd. Maar kan me er wel in vinden dat het slecht is voor je waadpak.

Troutbuster

#12
Helemaal mee eens!!
Ik heb zo mijn heerlijke Vision Extreme Zip, naar "zijn grootje" geholpen door er mee te bellyboaten :(

Ik heb nu sinds 2 jaar als ademend waadpak een Patagonia Watermaster (heerlijk pak) en die zou er tegen moeten kunnen naar men zegt, maar....

Ik pak toch m'n neopreen pak voor het BB'en
Ik gebruik hiervoor de Snowbee Granite 4 mm sockwader

Better safe than sorry!!  ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


johannes

@troutbuster

voordeel van die vision extreme zip is dat je kan pissen vanuit de bb  ;D

zelf gebruik ik bijna altijd een neopreen waadpak. vind het gewoon prettiger.


Gerrit72


;D Bedankt, neopreen dus, da's me duidelijk
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Bone F

Kijk ook eens naar AIRFLO die maken tegenwoordig prima spullen. Mijn Airflo bevalt prima. Die hebben/hadden ook combi aanbiedingen.

VG
Frans

Philip

#16
als je het artikel goed gelezen hebt is de grootste oorzaak voor lekkende pakken de naden door een verkeerde pasform. koop dus niet te klein en dan vooral de lengte van de benen. Zelf gebruik ik het waadpak van Imago de Amphibian Wader. als je deze op internet gaat zoeken kom je die zeker tegen voor 300 euro. Ik weet dat Ritch er nog een paar heeft http://richflyfishing.com/nl/waadkleding/imago/amphinian-chest-wader.html

2 vrienden van mij gebruiken de Rio Gallegos Wader van Patagonia moet zeggen dit is wel een zeer fraai pak en als ik een nieuwe nodig zou hebben zou ik voor deze gaan! Er zitten een aantal mooie stukken techniek in verwerkt. http://www.patagonia.com/eu/enNL/product/rio-gallegos-waders-regular-for-fly-fishing?p=82225-0-984


vliegvisgek

Quote from: speycast on October 24, 2012, 18:49:55
Ik vis altijd in ademend vanuit mijn BB meestal enkel waadbroek  pak vind ik niks

Broekje van 79 euro doe er gemiddelt 3 jaar mee  en lekkage is nooit kont of bennen versletten neopreen voeten daar waar ik de flippersbandjes heb is altijd oorzaak

welek als ik zo vrij mag zijn want neefje zoekt ook broek voor de bb
;) ;)

sjoerd

Quote from: Gerrit72 on October 23, 2012, 14:03:00
Quote: Zo is een ademend waadpakslecht te combineren met een bellyboot, dit ivm het schren van de stof bij het flipperen. Hierdoor krijg je snel een zwakke plek.

Wat is wel goed te gebruiken in een belly-boat?

Een neopreenpak

vliegvisgek

dank je wel zal er 1 bestellen voor hem ::goodjob::

goswit

Krijg net de nieuwe aanbieding van Askarie betreffende waadpak , helaas de kleur bevalt mij niet .Wel een koopje :'(
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff