neopreen of pvc??

Started by merijn1982, February 11, 2014, 16:44:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Gino, dit zijn bevindingen die ik op internet heb gevonden. Dus geen eigen ervaring. Wat jij zegt klopt, voor de rivier is dat idd makkelijker. Zeker met gladde stenen en vilt zolen. Echter zal ik het pak 95% va de tijd in de bb dragen. De keren dat ik zal waden is het in de warmere periode ( dus dan in me pvc pak of lekker in zwembroek:-) ) en het zal dan gebeuren op een van de randmeren met dus een zandbodem. ( buitenlandse ) rivieren zal ik dus niet wadend bevissen en dan is het gewoon zonde van me geld om een los pak met schoenen te kopen
Tight lines!!

Heintje Davids

Een waadpak dat voornamelijk gebruikt wordt in een bellyboot zal sowieso altijd harder slijten. De meest kwetsbare plek is het kruis dat door de wrijving van het peddelen het meest te lijden heeft en slijtage op de lange duur is vrijwel niet te voorkomen. Een andere plek die kwetsbaar is bij waadpakken zonder vaste laars is de neopreen voet. De meeste slijtage treedt op bij de bovenkant van de sok waar de rand van de waadschoen steeds langs schuurt. Dit kun je oplossen door altijd een paar dikke sokken over de neopreen voet aan te trekken voordat je je waadschoenen aantrekt.

merijn1982

Ja dat is ook hetgeen ik had gevonden op internet heintje!
Tight lines!!