lek in waadpak?

Started by greg, August 09, 2016, 12:08:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Steelhead

Ik gebruik mijn waadpak waarschijnlijk niet zo vaak als de meeste hier.
Maar tijdens 2 weken in het noorden van BC krijgt het daar wel wat meer te verduren dan op het OVM of in de Kyll.
En Sims ging daar bij mij 3 seizoenen mee. >:(
Toen een Vision gekocht, voor veel minder en die ging 8 seizoenen mee!  :)
En nu weer een Vison gekocht, zo'n IKON met rits. Voor 40% van het geld dat een Sims moet kosten.
Just my 2 cents....

Bram
my best memories are not that old!

sjoerd

Quote from: Bone F on August 11, 2016, 09:32:36
Volgens mij zit/zat de Simms importeur in Noorwegen. Zo ja dan zou je kunnen overwegen om daar de foto's heen te sturen en om een opinie te vragen vooral omdat ie op de naden lekt. Indien het als een fabricage fout wordt aangemerkt zit je goed. Succes.

Na acht jaar???? Lijkt me wel heel apart dat ze zoiets als fabricagefout zouden pikken.
Mijn conclusie dat het pak mogelijk veel te strak zit en daardoor bij buiging gaat lekken, werd inmiddels ook al beaamd door de gebruiker.
Enige optie is de naden met aquasure of bisonrubberrepair dicht te smeren .
En dan iemand anders er gelukkig mee maken en zelf een goed passend pak kopen!

greg

Quote from: sjoerd on August 11, 2016, 12:19:38
Na acht jaar???? Lijkt me wel heel apart dat ze zoiets als fabricagefout zouden pikken.
Mijn conclusie dat het pak mogelijk veel te strak zit en daardoor bij buiging gaat lekken, werd inmiddels ook al beaamd door de gebruiker.
Enige optie is de naden met aquasure of bisonrubberrepair dicht te smeren .
En dan iemand anders er gelukkig mee maken en zelf een goed passend pak kopen!

Te strak is een groot woord, maar zou zomaar kunnen dat het pak wat minder ruimte had als normaal.

Ga morgen naar Wout van Leeuwen (Vlaardingen, tip van forumlid) . Deze beste man schijnt redelijk wat merken op voorraad te hebben liggen in mijn maat.
Het opsturen wordt hem niet vèèèèl te kostbaar, bijna €40,- euro verzendkosten en komt nog eens 45 pond aan reparatiekosten bij, dan ga ik liever zelf klooien met een afdichtingsmiddel

peterf


sjoerd

Pfff, zo zou ik niet durven lopen met mijn waadpak door die doornenstruiken. Ongelooflijk dat er maar zo weinig tot geen gaatjes in zijn gekomen!

Leuke test!

Marco B

Misschien niet echt wetenschappelijk getest maar geeft wel aan dat een waadpak meer kan hebben dan je in eerste instantie zou verwachten. Ben zelf ook redelijk lomp met mijn waadpak en tot op heden ook nooit problemen gehad.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Bone F

Mbt. mijn eerdere posting zou ik zeggen niet geschoten altijd mis! Het is een duur merk en op dure hengels zit 25jr. dus............
Het hangt waarschijnlijk wel af van de aanschafprijs, hoe duurder het pak hoe meer service, je kunt er altijd een berichtje aan wagen kost niks! De goedkope pakken van Sims zijn volgens mij slechter dan een duurdere van een ander merk, ik spreek uit ervaring. De Freestone bv. is dun en bij de geringste aanraking met iets scherps heb je een probleem. Kijk ook eens bij Airflo, die van mij heeft al heel wat te verduren gehad en is na jaren nog steeds ok.

Raymond

Goedkoop is duurkoop alleen heb ik gemerkt dat dit niet altijd opgaat bij visspullen. Met name bij waadpakken zie ik dat nog niet zo terug...  :-\
::wtf::

Dedada

Beste Gregory,

Ik zou de Scierra CC3 toch hoger willen kwalificeren dan een pak dat goed is voor "een aantal weken per jaar", zoals werd geschreven in dit topic. Heb dit pak zelf ook en ik gebruik de CC3 (veel) meer dan een aantal weken per jaar, onder allerlei omstandigheden!! Wat mij betreft een serieuze overweging. Bel inderdaad Flyfishing Dutchman maar eens op. Super service! Deze moet je er wat mij betreft ook bij rekenen....

gr Dedada

Gert

Quote from: Dedada on August 12, 2016, 14:58:58
Beste Gregory,

Ik zou de Scierra CC3 toch hoger willen kwalificeren dan een pak dat goed is voor "een aantal weken per jaar", zoals werd geschreven in dit topic. Heb dit pak zelf ook en ik gebruik de CC3 (veel) meer dan een aantal weken per jaar, onder allerlei omstandigheden!!
gr Dedada

::goodjob::
Ik had het dan ook niet als een "slechte" kwalificatie bedoeld, maar gebruik mijn waadpakken nou eenmaal niet vaker dan een paar weken per jaar. 

Dedada

Ok, duidelijk Gert! Ik wil graag aangeven dat je voor dat geld voor lange tijd (en overal) veel plezier kunt hebben van een waadpak. Dank voor je reactie :). Wellicht kan Gregory dit meenemen in zijn besluit....

gr Dennis

FSCHAMP

Ik heb een G3 van Simms en dit pak is 11 jaar oud en gaat nog steeds mee (wel al enkele keren moeten plakken met aquasure omdat ik het ook gebruik om te zeebaarzen in Rotterdam (Maasvlakte)). Ik heb er half de wereld mee afgevist (twee keer Yellowstone/Montana (door doornstruiken gewaad), Slovenië, Kroatië, Noorwegen, Duitsland, Nederland (Maasvlakte)). Ik heb ook een Vision gehad en dit was na 1 jaar en enkele maanden zo lek als wat.  Toen ik ermee terug ging, kreeg ik te horen dat de garantie voorbij was.  Voor mijn nooit meer een Vision.
Ik heb me twee jaar terug een G4 van Simms gekocht met rits en ook van dit pak ben ik zeer tevreden.

Voor mij is het Simms en nooit niets anders meer.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

greg

Quote from: FSCHAMP on August 12, 2016, 20:35:35
Ik heb een G3 van Simms en dit pak is 11 jaar oud en gaat nog steeds mee (wel al enkele keren moeten plakken met aquasure omdat ik het ook gebruik om te zeebaarzen in Rotterdam (Maasvlakte)). Ik heb er half de wereld mee afgevist (twee keer Yellowstone/Montana (door doornstruiken gewaad), Slovenië, Kroatië, Noorwegen, Duitsland, Nederland (Maasvlakte)). Ik heb ook een Vision gehad en dit was na 1 jaar en enkele maanden zo lek als wat.  Toen ik ermee terug ging, kreeg ik te horen dat de garantie voorbij was.  Voor mijn nooit meer een Vision.
Ik heb me twee jaar terug een G4 van Simms gekocht met rits en ook van dit pak ben ik zeer tevreden.

Voor mij is het Simms en nooit niets anders meer.

whaha heb mezelf zojuist een vision waadpak aan laten meten 😊 de ikon guiding wade, vond de aansluiting boven de gordel voldoende om een watergangetje zoals de kyll mee te trotseren.
vond het stofje steviger aanvoelen dan de scierra en simms vond ik een prijsklasse te hoog. Pak zat gelijk lekker en heb er thermogoed voor een klein prijsje erbij gekregen, beter dan dat dunne craft broekje.

de freestone houdt ik voor nood als reservepak bij me.

Allemaal bedankt voor de nodige ervaringstips en adviezen. ik laat jullie wetenn hoe het volgende week op de kyll vergaan is en zal mijn bevindingen wat betreft het pak nog wel even posten.
En uiteraard ook het vissen  ;)