OVM (Nieuw seizoen 2016-'17)

Started by Franky Boy, January 09, 2016, 14:53:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

wh82


wh82

Prooivis zat:

Zal best leuk zijn aan een #1 ;)
(Forel zit er ook zat, maar dat ligt aan mij)

Scaramouche

lekker met een uitje!

Goed bezig WH :-)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

wh82

Haha, zelfs dat gaat niet, geen enkele vis gaat mee uit t OVM ;) Gelukkig houd ik niet zo van haring.
Die forellen zijn echt slim. Ik weet zeker dat ik ze echt in het zicht aanwerp (zelfs een keer bovenop zijn kop, vluchtreactie) maar doorbijten ho maar.
Eergisteren wel maar die verspeelde ik, heb zelden zo gebaald van een verspeelde vis.
Gelukkig is het er mooi en is t gewoon een avondje genieten. Helemaal blank blijft het niet meer dankzij botjes en nu ook haring.

Wat betreft die zalm: Ik geloof echt niet dat ze allemaal dood en/of opgevreten zijn.

Menno_siemensma

Quote from: wh82 on May 20, 2016, 10:28:21
Haha, zelfs dat gaat niet, geen enkele vis gaat mee uit t OVM ;) Gelukkig houd ik niet zo van haring.
Die forellen zijn echt slim. Ik weet zeker dat ik ze echt in het zicht aanwerp (zelfs een keer bovenop zijn kop, vluchtreactie) maar doorbijten ho maar.
Eergisteren wel maar die verspeelde ik, heb zelden zo gebaald van een verspeelde vis.
Gelukkig is het er mooi en is t gewoon een avondje genieten. Helemaal blank blijft het niet meer dankzij botjes en nu ook haring.

Wat betreft die zalm: Ik geloof echt niet dat ze allemaal dood en/of opgevreten zijn.
Die forel is wel goed maar niet gek natuurlijk, daarbij moet je ook maar net hetgeen aan de lijn hebben wat ze willen vreten. Ik weet niet of er nog wat insecten rondvliegen die ze willen vreten? De zalmpjes zullen vast wel een paar soortgenootjes missen maar zullen ook vrij snel de juiste kleur aannemen (want in de vervoerbak kon dat ook) en als ze even bekomen zijn van de reis zwemmen die gezellig met zijn allen in schooltjes rond gok ik zo. Botten vangen lijkt me ook prima vermaak, al kom je daar natuurlijk niet primair voor daar, gezien dat je ze met dezelfde vliegen kan vangen waarmee je forel vangt, prima om de tijd op te vullen tussen forellen in, als je het geluk hebt er een of meer te mogen haken...
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

wh82

Quote from: Menno_siemensma on May 20, 2016, 11:31:49
Die forel is wel goed maar niet gek natuurlijk, daarbij moet je ook maar net hetgeen aan de lijn hebben wat ze willen vreten.
Die truuk moet ik nog beter leren ;) Anderen vangen wel wanneer ik niet vang dus t ligt echt aan mij. Er zit wel verbetering in.
Die botten zijn inderdaad leuk en wat minder kieskeurig.

Menno_siemensma

Quote from: wh82 on May 20, 2016, 12:25:43
Die truuk moet ik nog beter leren ;) Anderen vangen wel wanneer ik niet vang dus t ligt echt aan mij. Er zit wel verbetering in.
Die botten zijn inderdaad leuk en wat minder kieskeurig.
Gewoon vragen aan diegene die wel vangen.  Wat doen zij eraan voor soort vlieg, hoe groot is de vlieg, hoe zwaar, hoe vissen ze de vlieg binnen, kortom wat doe je anders dat zij wel vangen? Vaak is het net even een klein verschil, waar vissen ze precies qua plek/diepte, een langere/kortere leader, wat zwaarder/lichtere vlieg etc.

Wat natuurlijk altijd bij de visser zelf blijft, is het goed kunnen spotten, aanwerpen en op het juiste moment aanslaan. vooral bij forel kan dat zo snel gaan dat je letterlijk knippert met je ogen en je mist de vis. Dat komt helaas vaak neer op ervaring opbouwen en reactiesnelheid.
En als laatste is een wit voetje halen bij vrouwe geluk ook niet onverdienstelijk... je kan schouder aan schouder staan, exact dezelfde setup en plek gooien en dan kan de vis nog de vlieg van de ander pakken.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

wh82


Menno_siemensma

Quote from: wh82 on May 27, 2016, 09:24:48
Hebben jullie t Visblad filmpje gezien?
https://www.youtube.com/watch?v=6l2O2QQzCj8
ja ja jajajaja, ja ja die hebben we wel gezien uh ja.jajaja. 😂 nee maar op zich mooi filmpje, al blijven de meeste van de betaalde tv van nl bodem zo heikneuterig en onbeholpen vind ik. ovm heeft dan natuurlijk qua omgeving 50% zware industrie maar de beelden en presentatie zijn echt knullig. Toch 3 forel meer dan ik tot nu toe heb gevangen daar...😭
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

wh82

Inderdaad knullig gefilmd maar wat hij zegt over "de vis opzoeken" dat klopt in ieder geval wel ;)

wh82

#235
De uitzet van dit jaar groeit goed:

@Franky Boy, mooie vissen! Ze zijn gezond en vechten hard.

Timvanp

Hoezo knullig gefilmd? Aanbeet, presentatie en run staan er perfect op. Tevens de manier van vissen; met lange leaders tegen de kantjes en kribben.
Vliegvissende 'jongeren' mogen ze van mij veel vaker doen om de sport te promoten, en dit zeg ik niet omdat Jorn mijn vaste vismaat is.
Wees eerlijk; na het zien van dit filmpje krijg je toch moed en zin om op het OVM te vissen?
::new::

wh82

M... Dat zeker alleen kun je het OVM mooier filmen, de visblad TV filmpjes zijn qua montage en afwerking ook niet zo sophisticated als de meeste andere filmpjes die je over vliegvissen ziet langskomen. Ik denk dat Menno dat bedoelt. Het is wel eerlijk gefilmd. Wat Jorn zegt klopt en hij vangt mooie forel op het OVM, dat kan niet iedereen zeggen. Voor mij genoeg reden om het filmpje hier te posten.  Gisteren ving ik onder andere bovenstaande vis maar de grotere vissen blijft erg lastig. Je ziet ze wel (als je zoekt) maar vangen is een hele kunst.
Recent nog op t OVM geweest?

Franky Boy

Bedankt wh82 voor de mooie foto van een beekforel (bruine forel).
Gefeliciteerd!
De bruine forellen van de uitzetting van dit voorjaar zijn dit jaar veel beter vangbaar dan in voorgaande jaren.
Komt waarschijnlijk door het niet al te warme weer.
De grote bruine forellen van de voorgaande uitzettingen zijn er wel, maar zijn erg moeilijk vangbaar.

Menno_siemensma

Quote from: Timvanp on June 16, 2016, 12:43:46
Hoezo knullig gefilmd? Aanbeet, presentatie en run staan er perfect op. Tevens de manier van vissen; met lange leaders tegen de kantjes en kribben.
Vliegvissende 'jongeren' mogen ze van mij veel vaker doen om de sport te promoten, en dit zeg ik niet omdat Jorn mijn vaste vismaat is.
Wees eerlijk; na het zien van dit filmpje krijg je toch moed en zin om op het OVM te vissen?
Ik doel meer op het algemeen dan dit specifiek, echt niet een slechte video qua beelden op zich, maar juist de presentatie en de voorbereiding kon in mijn ogen iets beter, het is opbouwende kritiek he?!
Kijk eens naar bijvoorbeeld https://www.youtube.com/user/kanalgratisdotse hoe zij de video's maken, al is dat qua vissen vangen daar wat 'makkelijker' met zoveel vis als daar zit, maar waar ik op doel juist hoe ze het filmen, waar wel en waar niet slomo etc. Ook de presentatie gaat wat beter dan wat dat betreft de vis tv afleveringen waar vooral qua vliegvissen ik soms tenenkrommend zit te kijken.

Men is in nederland ook vaak te bang om anderen feedback te geven op zoiets als, misschien niet 10x in een zin ja zeggen, wat heel snel heel erg opvalt, in deze video bijvoorbeeld.

Tevens heb je  met de laatste zin ook deels gelijk, ik ben kort na dat dit gepost was, qua forel helaas, onverrichterzake 4x bij ovm en omgeving geweest 2 weken geleden. :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

wh82

Gisteren een beetje een desilussie. 4 keer (goed) beet en 4 keer los.. Hengel krom, 10 seconden, vis los.. de haak is toch echt scherp. Wat doe ik fout?

Menno_siemensma

Quote from: wh82 on June 30, 2016, 11:08:44
Gisteren een beetje een desilussie. 4 keer (goed) beet en 4 keer los.. Hengel krom, 10 seconden, vis los.. de haak is toch echt scherp. Wat doe ik fout?
pech hebben gok ik. Als alles goed is en ze gaan toch los tja, dan kan het eigenlijk ook alles zijn wat het veroorzaakt.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Franky Boy

Bedenk dat er nu een troep van algen en wier is waar ze in kunnen duiken en de haak gemakkelijk kunnen lossen.
Als het een grote bonk wier is, is het gelijk ook einde-verhaal voor de forel... :(
Ik hoorde deze week ook van iemand dat hij goed gevangen had op het OVM.
Niet alleen botten, maar ook bruine forellen en regenbogen van de laatste uitzetting.
Gewoon van af de kant en in het water, zonder bellyboat.
Klaagde ook over de massa algen en wier.

wh82

@FrankyBoy, vreemd genoeg (waarschijnlijk door het weer) zijn de algen nu een stuk minder dan 4 weken geleden. Op de dammen is t nog steeds niet leuk maar zodra je even daar buiten staat niks aan de hand. De laatste uitzet laat zich inderdaad nog steeds goed vangen. Wier wordt wel meer maar dat "hoort" natuurlijk ook en is lang niet zo vervelend als algen. Die lossers waren allemaal op een wier/algvrij stuk.

Het in de binnenbak was wel erg warm.

wh82

Gisteren zo vlak als een spiegel en een blank. (ik niet alleen)
In de binnenbak gezocht naar vis maar niet gevonden. Op het wijd / buiten wel gezien maar niet binnen bereik of gelijk weer verdwenen.

wh82

T was te verwachten maar t blijft weer lang erwtensoep..

Bone F

Hoe zijn de ervaringen vanuit de bb? Lijkt me leuk om het weer eens te proberen.

sjoerd

Quote from: wh82 on September 30, 2016, 21:49:11
T was te verwachten maar t blijft weer lang erwtensoep..

Dat begrijp ik niet. Erwtensoep?? het water is glashelder momenteel of bedoel je wat anders??

wh82

Helder is t meestal wel, t is meer de hoeveelheid drijvende plakken algen en de temperatuur van t water. Goed uitkiezen waar je vist. De doorgangen sta ik normaal graag maar dat kun je vergeten.
@BoneF Twee weken geleden drie Fransen met bellyboten, ze hadden het best naar hun zin had ik t idee.

Bone F

Hadden ze vast een flesje wijn bij zich. Ik ben net terug van een aantal weken Frankrijk en gezien de vangsten daar zullen ze hier al snel blij zijn......