Vangsten van het seizoen 2016

Started by maurice, January 01, 2016, 13:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wh82

1,1 mm :D Dat's andere koek.
Ik ga gewoon weer over op nylon en dan zie ik wel verder. Een maand of 2-3 geleden begon ik vermoedens te krijgen doordat ik opeens vliegen kwijtraakte (zonder betrokkenheid van bomen enz). Vorige week was de druppel. Tippets zijn vaak niet ouder dan een uur vissen, vorige week was ie een kwartier in gebruik.

MarcelN

En toch is FC toch wel eens handig op het OVM.
Zo was Hidde eens met z'n Pa aan het vissen op een dam met droge bibio vliegen en vingen niets, ik kwam ernaast staan met FC tippet icm bibio en pakte ze achter elkaar :o
Zij gingen ook switchen en ook hun lukte het, dus.....het heeft toch wel degelijk een functie daar qua zichtbaarheid ;)
Voor de rest zal ik op het OVM altijd gewoon Stroft gebruiken, daarmee kun je vol in de hengel hangen tenzij ze het wier/gras induiken, wat nu dus weer het geval is :( wegblijven bij die palen dus, ze zitten nu toch op het ondiepe :-X ;)
Voor de zeebaars is FC een must have, slip dicht en blokken die vis voordat zij de blokken gebruiken :)

Bone F

Jij bent een veel betere visser Marcel  ::slaugh::

Bert J.

Hoezo verslaafd? Gisteren weer een dagje naar de kust met een noordoosten wind die
ons zeer beperkte in onze stekkeuze. Een klein zeebaarsje vergiste zich in mijn streamer,
maar verder bleef het rustig op stek één. Op stek twee, met de wind op de kop, pakte
Hein al vlot een kleintje. Even later ving ik een mooie veertiger op een donkere streamer
i.v.m. het troebele water. De wind trok aan en we kregen de lijn niet echt meer waar we
hem wilden hebben, dus verkassen. Hier ving Hein zijn eerste finten. Met pijn en moeite
drie zeebaarsjes en een paar finten, maar het was zeker weer genieten.









The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Caslambalk

Vandaag me eerste vis op een eigen vliegje!
Een klein ruisvoorntje kon mijn goudkop nimpf met spectra dub niet voorbij laten gaan.
als ze me missen ben ik vissen ;)

Joost S.

Gefeliciteerd Cas,  ::goodjob::.

Mettrop

#281
Vandaag het snoekseizoen goed begonnen met 2 mooie snoeken, maar de foto's waren bagger. Daarna nog ff op karperjacht, en eindelijk een van de vissen gevangen waar ik al een poosje mee bezig ben, zeer schichtige vissen op een plek waar je niet kunt werpen. Heeft me 3 weken gekost er een te pakken te krijgen. Nu voor mijn target vis,  een hele grote spiegel die er vrijwel dagelijks te zien is, maar die is nog schuwer. Zal nog wel ff duren...




http://www.vliegvissers.com/SMForum/index.php?action=gallery;sa=view;pic=389

Gerrit59

Het komt vanzelf... :)

Gerrit

jo flyfishing

Niets te klagen. Mocht weer 6 visjes terug laten zwemmen.

Op het einde ook nog klank en lichtshow.






"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

j.klopper

Quote from: Bert J. on May 28, 2016, 13:45:11
[Hoezo verslaafd? Gisteren weer een dagje naar de kust met een noordoosten wind die
ons zeer beperkte in onze stekkeuze. Een klein zeebaarsje vergiste zich in mijn streamer,
maar verder bleef het rustig op stek één. Op stek twee, met de wind op de kop, pakte
Hein al vlot een kleintje. Even later ving ik een mooie veertiger op een donkere streamer
i.v.m. het troebele water. De wind trok aan en we kregen de lijn niet echt meer waar we
hem wilden hebben, dus verkassen. Hier ving Hein zijn eerste finten. Met pijn en moeite
drie zeebaarsjes en een paar finten, maar het was zeker weer genieten.]

Vliegenhengel is ook niet rendabel voor zeebaars,met een spinhengel en een shadje pak je het 10 voudige.









Bert J.

''Vliegenhengel is ook niet rendabel voor zeebaars,met een spinhengel en een shadje pak je het 10 voudige.''

Met een staand want het 20-voudige...  ::trusten::


The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

quaden

hoe is het met de poldersnoeken?
ik ga namelijk komend weekend weer naar het noorden en wil dan een dagje streameren en misschien popperen als de snoek het toelaat  8) ;D

quaden

#288
I know, alleen ik ga komend weekend........en vrijdags wordt het 19 graden

sjoerd

lekker mannen, helaas....
ik "moet"mij behelpen met windes, brasems, karpers op de ondergelopen uiterwaarden!!!!!!
foto's etc volgen nog.
Zoon Menno zit enkele dagen in Oostvoorne. Ving zijn eerste botten, zijn alereerste zeebaars(51cm!!) en net bericht van een vette roofblei. Helaas is hij door zijn zeebaarsvliegen heen. Wie hem ziet daar mag hem wel even helpen,als je een vliegje kunt missen haha
Hij is daar tot a.s. dinsdag. Die laatste dag staat gepland voor de finten op de Waterweg.


Ben Tabak

Fint op de Waterweg maar even vergeten...één grote modderstroom door al dat regenwater.

Grt. Ben

FSCHAMP

Jo,

schitterende zeebaars en toch weer een mooi aantal stuks.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

Stenen Glooing idem bij hoog naar laag tij. Wel fint of makreel in de oppervlakte gezien.

Quote from: Ben Tabak on June 05, 2016, 18:12:22
Fint op de Waterweg maar even vergeten...één grote modderstroom door al dat regenwater.

Grt. Ben
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Jan Damman

Mooie vangsten weer Jo  ::duim::
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Menno_siemensma

Quote from: jo flyfishing on June 05, 2016, 19:29:50
Stenen Glooing idem bij hoog naar laag tij. Wel fint of makreel in de oppervlakte gezien.
stenen glooiing is nu ook niks? Wou daar eigenlijk morgen nog even heen of is dat eigenlijk slecht idee?  Elke tip, mits beetje te befietsen vanuit oostvoorne, is welkom :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

jo flyfishing


met wat ik gisteren gezien heb, zou ik zeggen: beginnen halverwege op laag (zou zeggen rond een uur of 11 dus, (zeewater, dat hopelijk helderder is, gaat dan weer landinwaarts), tot je niet meer durft blijven staan op de blokken.
Maar ik ben ook verre van expert. Gisteren was er eerst wat noorden westen wind die maakte dat de golven recht op de glooing afkwamen. dat kan er natuurlijk ook voor iets tussen zitten.
Voor morgen geven 3bft noorden wind tijdens laag tij, zal wsl gelijkaardig zijn.

Let op je vluchtweg als de kleine gele bootjes van de loodsen voorbij komen  :o
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

j.klopper

Yangtsehaven,met die noordenwind loopt de stroming langs de kant,tenminste met opkomend water vanmiddag.Had er 3 met de spinhengel +nog een gemiste aanbeet..Mooi helder water in ieder geval,wel lastig werpen met de vliegenhengel tegen de wind in.

j.klopper

Quote from: jo flyfishing on June 05, 2016, 20:43:27
met wat ik gisteren gezien heb, zou ik zeggen: beginnen halverwege op laag (zou zeggen rond een uur of 11 dus, (zeewater, dat hopelijk helderder is, gaat dan weer landinwaarts), tot je niet meer durft blijven staan op de blokken.
Maar ik ben ook verre van expert. Gisteren was er eerst wat noorden westen wind die maakte dat de golven recht op de glooing afkwamen. dat kan er natuurlijk ook voor iets tussen zitten.
Voor morgen geven 3bft noorden wind tijdens laag tij, zal wsl gelijkaardig zijn.

[Let op je vluchtweg als de kleine gele bootjes van de loodsen voorbij komen]  :o
En op de Stenaline en andere soms te hard varende boten.Heb 1 keer een soort mini tsunami gezien die met een rotgang over de stenen tot aan de dijk ging,met laag water wel te verstaan.
Daarom ben ik niet zo kapot van die stek want je kunt er niet snel weg komen.Zijn in het verleden ongelukken gebeurd daar.

jo flyfishing

Inderdaad. Opletten geblazen.

Ik ga alleen maar op blokken staan waar ik derect 2 of 3 meter achteruit kan. Is soms even zoeken.

Alsook een waad stok om een derde steunpunt te kunnen hebben.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

j.klopper

bij die golf die ik toen zag zou dat niet genoeg geweest zijn,dan had je halverwege de dijk moeten staan.Maar op de meeste plaatsen daar kan je niet snel weg komen.
Paar jaar terug is er ook iemand verdronken daar geloof ik.