Hengel bouwen

Started by jelle, December 29, 2011, 12:24:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jelle

Heeft iemand hier al eens een hengel gebouwd
Ik was aan het kijken om een tweehanden hengel te bouwen maar kan al niet goed uitvinden waar je de blanks kan kopen.
De rest is zo te vinden
Het moet een #8/9 worden
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Useless

Jelle, vrijwel iedere winkel die hengels verkoopt, verkoopt ook blanks. Sommigen hebben wat in voorraad en anders kunnen ze het gewoon voor je bestellen. En kijk ook eens bij de uitloopmodellen die met name in engeland en amerika worden aangeboden. Kan ook heel interessant zijn. Bijvoorbeeld: http://www.mrfc.com/MadisonRiverShopping/SearchResult.aspx?CategoryID=4

Hans-oet-remunj

Hoi Jelle

Ik weet niet precies wat je zoekt. Was zelf een tijdje geleden op zoek naar eenvoudige switch/spey cast blanks.  Niet te gek exclusief, het is voor zware loodbommen, die nogal eens op je top kunnen knallen....

Had ergens een leuke site gevonden in de VS. Met blanks van 40-60 euro. Maar dan moet je wel zelf importeren.  Transport kosten: 1  - 3 blanks orde 40 euro. En dan komen de import kosten nog (btw + paar procent invoer rechten + 15 euro verwerkings toeslag).   Dat vond ik voor 1 blank niet echt handig.  Maar als je bv 3 blanks nodig hebt kan het echt wel lonen.

Heb het zelf even geparkeerd, heb nu een zwarte bamboe staan drogen..eens kijken of daar iets mee kan....


jelle

zo was ik ook aan het redeneren
een blank voor 110+ euro is niet de bedoeling.
op Ebay vond ik ook al een paar blanks maar je weet nooit waar je dan op uit komt
Ik zat ook te denken aan een spey blank van 12 -14 voet (ik kan niet te kritisch zijn hé)
Ik kom zelfs blanks tegen van 11 voet en dan #3
Het liefst heb ik een blank bij mijn 8 lijnen
meestal met een beetje geduld kom je een eind
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Hans-oet-remunj

ik had een aantal 8 blanks gezien voor 40-60 dollar oid ik meen 11-15 voet. Das geen geld, en de recenties waren redelijk


volgens mij kwam ik op 160 - 200 euro voor 3 blanks + oogjes + kurk..

Team

Jelle,

Als je zelf een hengel bouwt, moet je JUIST kritisch zijn, anders niet aan beginnen.

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

jelle

Tja daar zeg je wat, der gaat ook nog veel tijd in zitten dan wil je ook wat goeds
op Ebay staan ook sets voor ruim $300, dan heb ik zoiets van zet hem zelf maar inmekaar voor dat geld :D
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Hans-oet-remunj

Wat ik me overigens wel afvraag, worden er tegenwoordig nog echt slechte blanks geleverd ?