Avond sessie

Started by Dirty Harry, October 13, 2012, 13:15:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirty Harry

 ::new::

Hallo ik ben Harry en ik loop hier al een tijdje te lezen en dacht het wordt tijd om zelf eens even wat te posten!
Ik ben nu +\- een jaar een beetje aan het vliegvissen met wisselende sucsessen, eigenlijk ben ik een roofvisser en trek er graag op uit met de spinhengel.
Vorige week op een stek gestaan met de spinhengel en daar ving ik veel baars en roofblei dus dacht ik daar ga ik eens op af met de vliegenlat [#5] dus donderdag avond daar een uurje gestaan en dat was me een feest zeker 10 mooie baarzen en een 6 roofbleien waarvan de grootste rond 35cm en dat alles aan een goudkop redtag.
Vanochtend daar weer geweest en met moeite 2 kleine baarsjes weten te verleiden :-[, ik denk dat ik het vanavond nog maar weer eens ga proberen want zo tegen het donker aan zie ik meer aktiviteit in het water.
Anyway dit is een super informatief en onderhoudend forum ::goodjob::

Gerrit72


::goodjob::  10 mooie baarzen en een 6 roofbleien, is een knap resultaat!

Als je van spinvissen houdt, is snoeken met de streamer vast ook iets voor je.
Sinds ik ermee begonnen ben, is de spinhengel door mij niet meer gebruikt.



Een 5# kan, maar voor snoeken vind ik een 7# meer passend.

En... zoals ik in het welkomstopic al had geschreven, WELKOM
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Dirty Harry

Om heel eerlijk te zijn heb ik ook al een #8 om de snoeken te belagen maar het is er nog niet van gekomen om er 1 te vangen!
Vanmiddag nog even geweest maar dat werpen met die parkieten is nog wel ff lastig en de precisie en afstand ontbreekt ook nog maar ja dat zal nog wel komen.
Probleem met het viswater hier (Doesburg) in de buurt zijn de vele struiken en bomen en dan grijp je toch weer snel naar de spinhengel maar de dril aan en vliegenhengel lijkt me wel een stuk gaver als aan een spinhengel.
Trouwens hoe stript men een streamer binnen?, ik geef er nu korte felle rukken aan.
Morgenvroeg maar weer eens kijken of ze willen bijten :)

Gerrit72


Goed bezig! Een 8 is prima. Zelf heb ik ook een 8/9, maar ik merk wel dat hoe hoger je gaat, hoe moeilijker het werpt.
6 of 7 vind ik het prettigst.
Strippen kun je niet veel fout aan doen, zelf doe ik het heel relaxed, maar kort fel kan ook prima.
Dat is denk ik ook meer een persoonlijke voorkeur. Al zie je vliegvissers ook afwisselen om te kijken of ze een
bepaalde methode kunnen vinden waar de vis die dag het beste op reageert (zelf geloof ik daar niet zo in ;))
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Dirty Harry

Vanavond even  met de streamer op pad geweest en ik sta nog steeds te trillen op mijn poten :o, net voordat ik mijn streamer volledig uitgestript had en uit het water omhoog haalde schoot er een snoek uit het water omhoog en miste  de streamer op een haar na!!!
En het was geen snoekje maar tjemig wat een monster dik over een meter schat ik hem en wat een bek die daar open ging pfff....en dat alles op nog geen 1.5 meter van me vandaan echt kicken!!
Nog even een vraagje over streamers, ik heb er nu een aantal die best wel zwaar worden van het water en dit voelt wat bonkerig aan de hengel tijdens het werpen, in het water geeft hij wel een mooi vol pulserend volume tijdens het strippen!
Welk materiaal is aan te bevelen en welke grote/haak grote.
Oh en eh.. die rechterarm moet nog wel in training want met een 4tje werpen is toch wat anders als een #8 ;D


hendri

haha cool he als ze zo plots vor je neus uit het water knallen! je schrikt je eigen dan helemaal de  ::blabla:: haha

harlin

Quote from: Dirty Harry on October 16, 2012, 20:03:25
Oh en eh.. die rechterarm moet nog wel in training want met een 4tje werpen is toch wat anders als een #8 ;D
Pak je toch een #6, is ook prima te doen, al is iedereen het daar lang niet mee eens.
Dat bonken gaat ook wel over na wat oefenen.
Ben ook met dat gebonk begonnen,
tot dat er iemand je armen pakt en je 1 keer het juiste gevoel weet te geven hoe die klap is op te vangen.  ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Arno

De lengte van je leader kan ook het gebonk veroorzaken ik vis meestal met een leader van ca. 1 meter
als je leader langer is gaat hij meestal kronkelen in de lucht en dat veroorzaak (bij mij dan) meestal het gebonk.

Gr Arno

HappyFisherman

Heerlijk dat gebonk, weet ik tenminste wanneer ik weer naar voren moet zwiepen HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72


De laatste tijd heb ik ook veel nazwemmers, daarom laat voor de kant de streamer nog 1 keer afzinken, voor ik hem uit het water haal. Vaak is dat net het moment dat de streamer gegrepen wordt (een machtig gezicht, maar idd je schrikt je de  ::blabla::).

Gezien jouw streamer hoeft het niet erg te bonken (lijkt niet erg groot/zwaar). Je leaderlengte variƫren of minder strak werpen (de streamer wat relaxter voor en naar achter trekken). Is zoals Harlin zegt een gevoel, wat je even moet ervaren.

Nu een keer terug om die bak alsnog te grijpen  ;D

::goodjob:: Lekker bezig!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

peter

HaHa dat heeft iedereen wel meerdere keren je moet er iedere x rekening mee houden dat de platbek op het laatst toeslaat
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm