Zalmvissen op de Skjern A

Started by Bert J., April 09, 2012, 00:28:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Rossie69

die heeft ook zo,n actie camera voor op de pet.

Maar wat ik me af vraag,zie hem niet strip en strike doen.
waarom alleen de hengel heffen ???

is de afstand waar de vis hapt te ver om dat toe te passen ?

Maar is een bewijs dat ze dr nog op zwemmen.

Useless

Strip and strike werkt niet. Je zult alleen vis missen. Zalmen komen omhoog om de vlieg te pakken en gaan terug naar de bodem en haken zichzelf. Althans, de Atlantische zalm he. De meeste zalmvissers houden dan ook een lusje tussen de reel en de hand waarmee ze de lijn tegen het handvat aan houden. Dit om de zalm een beetje de ruimte te geven om weer de diepte op te zoeken en zichzelf te kunnen haken.

Bert J.

Ok, weer wat geleerd. Het was mij ook opgevallen.

Het gaat heel goed met de zalm daar. De gevangen aantallen nemen ieder jaar toe.
Elke gevangen zalm moet worden genoteerd. Als er een bepaald aantal zalmen is meegenomen,
(zeg maar 500 stuks) dan moet de rest allemaal worden teruggezet.
In b.v. 2005 werden er nog maar 254 stuks gevangen, en in 2011 zijn er 1264 zalmen gevangen!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Cornico

Quote from: Useless on April 09, 2012, 01:18:35
Strip and strike werkt niet. Je zult alleen vis missen. Zalmen komen omhoog om de vlieg te pakken en gaan terug naar de bodem en haken zichzelf. Althans, de Atlantische zalm he. De meeste zalmvissers houden dan ook een lusje tussen de reel en de hand waarmee ze de lijn tegen het handvat aan houden. Dit om de zalm een beetje de ruimte te geven om weer de diepte op te zoeken en zichzelf te kunnen haken.
Idd. maar dat geldt alleen wanneer je met de klassieke swing vist zoals in de film.
Er zijn echter ook andere manieren om de Atlantische zalm te bevissen en tot een aanbeet te verleiden, die weer heel andere reacties vragen.

Arno

ik vind het nog steeds zo dom van ons dat we gewoon weer weggereden zijn!!!
zonder op zalm gevist te hebben.

Gr Arno

Rossie69

He Arno

Doe dan de laatste dag,aan de Skjern ;)


lijkt me ook wel een keertje wat om daarop te gaan vissen.

Bedankt voor de uitleg Marco