Vangsten van het seizoen 2018

Started by Gerrit59, January 07, 2018, 10:37:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit59

Er is weer een nieuw seizoen aangebroken!

Zowel afgelopen vrijdag-  als zaterdagmiddag nog even geprobeerd een snoek te verleiden met de streamer.
Vrijdagmiddag twee gemist (waaronder een mooie....), gistermiddag geen enkel teken van leven.....
Had beter achter de wintervoorn aan kunnen gaan :)

In afwachting van nieuwe meldingen! :)

Gerrit

visser

Naar twee middagen geen teken van leven te hebben gezien. Was het van middag toch eens raak en een lekkere .
Het leek eerst weer op niks uit te lopen maar zo uit het niets was het toch nog raak .
Dat blijft toch mooi  als je eigenlijk de moed opgeeft dat het nog iets word en dan een dreun in je hengel en dan een mooie dame mag landen dan ben je  de andere dagen zo weer vergeten


Plantje


Menno_siemensma

Nog geen geweldige start met een aanbeet van een kleinere snoek van 60cm die ook nog eens net voor de kant losschoot. Maar we gaan wel weer lekker door :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

MartinT

2018 begint inderdaad taaaai.
Afgelopen week een paar kunnen strikken waaronder deze afgelopen zaterdag.

Verder gistermiddag doorgebracht in de bellyboat op een plaatselijke zandafgraving. Behoudens een aanbeetje op een meter of 6 water helemaal niets.

sjoerd

Tsja met die hoge waterstand in de rivieren  vallen veel visplekken even weg, maar het is niet anders haha

Menno_siemensma

Nog even een middagje in de polders rondgestruind met Sjoerd. Ik heb deze van 72cm en ook de enige van van de dag vangen. Later nog een klein harinkje gelost.

Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

sjoerd

Ja, iemand moet de foto,s maken haha. Maar het was taai, sterk gekleurd water en windstil. Wel veel ganzen, witte reigers en de ijsvogel heel dichtbij. Lekker middagje in de polders

Gert

Gisteren weer wezen snoeken; moest wat verder fietsen dan gebruikelijk om een stukje water te vinden wat niet bevroren was.
De derde worp was het al raak: een mooie schubkarper van 60 cm. En niet vals gehaakt, hij/zij had de streamer netjes naar binnen gezogen.
Was absoluut geen magere, uitgehongerde vis. Dus wat ie erin dacht te zien, geen idee.
Geen snoek gezien, laat staan gevangen. Wel nog een keer iets groots gevoeld met een grote kolk tot gevolg, waarbij ik zelf het idee had dat ik toen wel een karper vals haakte.

Zal vanavond ff kijken of ik een fotootje kan uploaden.

Scaramouche

't Is niet heel ongewoon hoor, dat een karper een visje pakt. Zal een mooie dril geweest zijn :-)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Gert

Dit was 'm - gezond beest met mooie grote staart.

En nog ff een foto van de streamer zoals die eruit ziet als die droog is.

[attachment id=1 msg=173599]

[attachment id=2 msg=173599]

[attachment id=3 msg=173599]

Gerrit59

Mooie vangst Gert!
Ik moet zeggen ik had er nog niet eerder van gehoord: karper op de streamer.
Wel eens een geval van 'vals gehaakt', maar dit niet.

Gerrit

MarcelN

Ziet er ook wel uit als een lekker hapje draadalg met vast wat slakjes erin.... Ik ving vroeger karper met spinners en ja ook vol in de bek,
maar dat was in boerenslootjes waarin het hard stroomde vanwege een gemaal wat draaide...

HappyFisherman

Mooi Gert! Die verrassing blijft het mooie van vissen 👍🏻
Vliegvissen is bevlogen vissen...

markpiet

Uit ervaring kan ik je vertellen dat een vals gehaakte nog een betere dril geeft. Maar daar praten we natuurlijk niet meer over. ;)
groeten van Mark
><((((0>

sjoerd

Mijn allereerste graskarper ving ik ooit aan een grote groengele marabousnoekstreamer. Imiteert naturulijk wel een bosje wier. Haha maar was toen ook een verrassingsvangst. Nav die bangst zijn mijn vismaat en ik wel met groene wiervliegen begonnen te vissen op graskaroers en met succes. Dat dan wel weer.

Menno_siemensma

#16

Tja wat doe je als de windevisserij niks lijkt te worden en het is al 1 april? Deze snoek van rond de 70 dacht grappig te zijn en pakte mijn windevlieg! toch wel even spannend met 20/00ste en geen staaldraadje uiteraard...  ::)


Daarna toch nog even een watertje meegepakt met een doubletje nimfen. Ging wel lekker :)



Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

vdKaa

Fouten zijn kansen om iets te leren

guidogast

Mooie vissen! Flink happie uit die ene voorn :-( en cool zo'n snoek op een windevlieg!
::agree::

Menno_siemensma

Quote from: guidogast on April 02, 2018, 10:08:16
Mooie vissen! Flink happie uit die ene voorn :-( en cool zo'n snoek op een windevlieg!
Was uiteraard weer onze zwarte gevederde 'vriend' geweest. Snoek krijgt die niet zo'n wond van, dan heb je er eigenlijk altijd 2 en ook schade aan de andere kant. Was hier niet. De snoek was wel verrassend, hij schoot weg van de kant vermoedelijk door medevisser, maar toen ik de vlieg ergens in de buurt gooide klapte hij er toch meteen op. gelukkig mooi voor in het bekkie :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gerrit59


OlafB

Laatste tijd nog een paar keer een aantal uurtjes het geprobeerd op de IJssel, tot nu toe helemaal niks helaas :( Wel wat winde zien stijgen af en toe nu met dat lekkere weer. Anderen al wel wat meer succes op de rivieren?

iMarco

Quote from: OlafB on April 15, 2018, 22:42:28
Laatste tijd nog een paar keer een aantal uurtjes het geprobeerd op de IJssel, tot nu toe helemaal niks helaas :( Wel wat winde zien stijgen af en toe nu met dat lekkere weer. Anderen al wel wat meer succes op de rivieren?

Gisteravond even staan werpen in de IJssel bij Arnhem. Redelijk veel activiteit maar geen vis die mijn droge vlieg of nympf wilde hebben.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

OlafB

Ik heb vandaag voor hrt eerst dit jaar weer wat gevangen in de IJssel, een dikke brasem en iets mis geslagen helaas. Erg veel activiteit aan de oppervlakte.

FSCHAMP

#24
Vorige week naar Eifel gebied geweest met 3 clubleden. We hebben er op de Ahr gevist gehad. Ik had 20 stuks op zo'n 7h vissen, terwijl de 3 andere clubgenoten er 2, 3 en 4 stuks hadden. Allemaal Beekforellen, de grootste was 36 cm. De meeste beekforellen zaten alle vol met bloedzuigers. Bijna 95% van de beekforellen zijn gevangen geworden aan de nimf, de rest aan de droge vlieg.

Gisteren terug naar het Eifel gebied geweest, ditmaal naar de Rur. Ik had 15 stuks op zo'n 7h vissen, vervolgens na een fris duik gestopt. Het waren weer allemaal beekforellen en de grootste was 40 cm. Ik heb dus mijn eerste veertiger binnen van dit seizoen. Alles werd gevangen met de nimf en zo goed als geen vissen zien stijgen op de droge vlieg of emergers.

Over twee en een halve week ga ik naar het Zwarte Woud. Hopelijk zit het weer mee en kunnen we daar een paar grotere vangen en wie weet de eerste vlagzalmen van het seizoen.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>