Nog even er tussenuit!

Started by gijsie20, June 01, 2016, 21:27:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gijsie20

Voordat het werkende leven vandaag weer begon voor mij na een tijdje thuis moest ik er nog even tussenuit.

Het werd een dag met tal van ontmoetingen.

Spechten families die druk in de weer waren, zwanen met jonkies lekker op de rivier dobberend, ijsvogels om me heen, en een ree die even kwam kijken wat ik toch allemaal aan het doen was. En ohja, uiteraard ook een ontmoeting met tal van prachtige forellen.

Het water stond laag, en was kristal helder, je verkijkt je soms op de diepte ineens ;D




Er waren toch behoorlijk wat insecten aanwezig, al lukte het me niet helemaal de juiste droge vlieg te vinden. Heb er slechts eentje aan de droge vlieg gevangen. De rest op Nymph. Moet zeggen dat mijn droge vliegendoos ook meerendeel Sedges bevat, en weinig anders  :-X Tijd om wat andere (eendagsvliegen ect) toe te voegen.
Ik had al wel gehoord dat er een paar dagen ervoor Meivliegen waren, maar die had ik nu niet gezien.


Zo ving ik een aantal mooie 30 + vissen


De enige op de droge  ;)


Tot ik op een gegeven moment een boeggolf achter mijn streamertje aan kreeg, ik schrok me rot, dit moest de grootste vis op de rivier gevangen zijn voor mij! Bij het drillen bleek het inderdaad een forse te zijn.



Een forel met een zeer mooie tekening, ik heb mij door iemand van de club laten vertellen, en ook een andere Duitse VVer die ik tegenkwam dat dit heel erg goed een Zeeforel zou kunnen zijn (Meerforelle, bruine naar de zeetrekkende) Ik ga het voor de zekerheid nog even bij de club navragen. Ze komen er voor weet ik...niet veel uiteraard.

De vis was zo'n 50+ cm, ik heb hem niet kunnen meten, pas thuis. Snel foto (ja nat gras) en terug zetten.

Deze dag blijft nog heel lang in het geheugen...snel weer bij de buren kijken.

merijn1982

Tight lines!!

Raymond

Inderdaad mooi! Prachtige plaatjes ook!!  ::goodjob::
::wtf::

Jan Damman

Mooi man, leuk formaat forellen en mooie plaatjes.
Zoo'n dag daar doe je het voor.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

Keurig Gijs! Die onderste lijkt wel heel veel op de forellen die verschillende leden al in Oostenrijk hebben gevangen, daar noemen ze het Seeforelle, Meerforel dus... Nooit verkeerd om meer forel te vangen ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit59

Mooi Gijs!
Ook hele mooie plaatjes.

Gerrit

wh82

Schitterend! Mooi water en mooie vis, wat wil je nog meer!

sjoerd

leuk gevist Gijs ,maar dat niet kunnen meten(wat ik wel eens vaker hier lees) dat begrijp ik nooit. Wees dan heel even inventief. Leg de forel naast je hengel(je hebt er al mooie zwarte merkstrepen opstaan haha. ) en kijk even tot hoever naar het handvat de vis is. Even goed onthouden en later even meten.
Maar Ok is verder misschien niet heel belangrijk maar als je het wel belangrijk vind.......

Herman

Lekker hoor! Ik hoop volgende week samen met Gert (en nog een paar) ook van die mooie plaatjes te kunnen maken en genieten van de omgeving. (Zal wel een andere zijn denk ik).
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

gijsie20

Quote from: sjoerd on June 02, 2016, 14:31:06
leuk gevist Gijs ,maar dat niet kunnen meten(wat ik wel eens vaker hier lees) dat begrijp ik nooit. Wees dan heel even inventief. Leg de forel naast je hengel(je hebt er al mooie zwarte merkstrepen opstaan haha. ) en kijk even tot hoever naar het handvat de vis is. Even goed onthouden en later even meten.
Maar Ok is verder misschien niet heel belangrijk maar als je het wel belangrijk vind.......

Hoi Sjoerd, ik had mn meetlintje niet bij me. Zo doe ik het ook altijd als ik een wat grotere vang. Maar kan er een cm naast hebben gezeten.

FSCHAMP

Prachtige vissen Gijs en als ik het weer zo hoor in Duitsland, heb je toch wel geluk gehad met de lage waterstand.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Jan Damman

Mooie vis Gijs en een prachtig watertje.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Menno_siemensma

Gezien het totaal ontbreken van rode stippen lijkt het mij idd ook geen volbloed bruine forel maar of de meerforel variant of een hybride ofzo. Wel een mooie vis! Was ongetwijfeld een mooie trip.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Chaisedieu

@Menno: ondanks het ontbreken van rode stippen zou het nog steeds een volbloed bruine forel kunnen zijn. In het zuidelijke gedeelte van lough Corrib (ierland) hebben de native bruine forel geen rode stippen. Dit in tegenstelling tot hun soortgenoten in het noordelijke deel van het meer. Volgens de locals zijn dit genetisch verschillende populaties van dezelfde soort.

Cheers, Marten

wh82

In principe is het allemaal Salmo Trutta. Het onderscheid tussen Salmo Trutta Fario en Salmo Trutta Trutta bestaat in principe niet (dixit wikipedia). Elke bruine forel kan zich tot zeeforel ontwikkelen naar gelang van de omstandigheden.
Op het OVM kun je bijvoobeeld goed zien dat forelletjes die enige tijd geleden werden uitgezet met zwarte EN rode stippen nu grotendeels het zelfde zilveren kleed met zwarte stippen hebben... De omstandigheden maken de forel ;)

albert

Mooi verslag over mooi watertje!

gijsie20