Welkom Rondevisser43

Started by Vliegvissers.nl Team, February 18, 2018, 19:19:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Rondevisser43 welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


Rondevisser43

Goedenavond,

Zoals verzocht door het Vliegvissers.nl Team wil ik mij even voorstellen....

Mijn echte naam is Ronald, ik ben van 1967 (of te wel 50 jaar oud), gehuwd en heb twee zoons waarvan de oudste (hij is 20) ook een behoorlijk fanatiek visser is.

Ik vis vanaf pak 'm beet mijn 6e en hoewel ik op dit moment hoofdzakelijk nog met de vliegenlat vis, beleef ik ook nog steeds erg veel plezier aan b.v. het witvissen met de feederhengel of de vaste stok, het zeebaarzen met shads of met de dobber, het strandvissen en het roofvissen met een ultra light hengeltje.

Vliegvissen doe ik veel op de Semois (hebben een sta caravan op een prachtige camping die gelegen is in een hoek van de Semois en een leuke beek, de Les Alleines geheten), maar ook in de buurt van mijn woonplaats in Noord-Brabant en in Wilnis, op witvis en op snoek.
Ook in het buitenland heb ik al op erg mooie plaatsen mogen vissen, b.v. in Zweeds Lapland, op de Green River (vanuit een driftende boot) en de Arkansas River in de VS, in Duitsland op de Wenne en de Kyll en in Ierland op Lough Corrib.
Dergelijke trips zijn toch wel "de kers op de vliegvistaart" :-)!

Hoewel ik al behoorlijk lang vliegvis - met hengels variƫrend tussen #3 en #9 en met alle soorten van vliegen - reken ik mezelf zeker niet tot "de goede vliegvissers". Over het algemeen weet ik mijn visje wel te vangen maar bepaalde zaken, zoals b.v. het havenvissen op voorn met de nimf, wil nog steeds niet echt lukken....

Dit jaar staat voor het eerst het zeebaarzen met de vliegenhengel op het programma. Dit zal zeker niet gemakkelijk gaan worden maar ik kan niet wachten tot dat de watertemperatuur de 12 graden weer passeert!

Ik ben overigens lid geworden van dit forum om van ervaringen van anderen te leren en - indien gewenst - ook mijn ervaringen met anderen te delen.

Nou, dat was het wel een beetje eigenlijk....

Tot horens / ziens en fijne avond nog!

Ronald

Gerrit59

Welkom Ronald op dit forum en veel plezier hier.

Gerrit

Herman

Welkom Ronald en veel.plezier op t forum!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

HappyFisherman

Welkom en veel plezier op het forum.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Team

NUNC  AUT  NUNQUAM

Arie de Vries

Hoi Ronald, veel plezier hier op het forum
Groet, Arie

Rondevisser43

Bedankt voor het warme welkom allemaal!

Ronald