software update

Started by Vliegvissers.nl, May 06, 2015, 20:03:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl

Er is een software update uitgevoerd.
Alles lijkt goed te zijn gegaan, maar als jullie vreemde dingen merken of foutjes vinden, laat het dan aub weten.

jo flyfishing

Niet gerelateerd aan deze update, maar hoe komt het dat er zoweel topics zijn met [attachment deleted by system] ?
En is er nog een manier om te achterhalen wat er dan wel te zien was?

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Vliegvissers.nl

Quote from: jo flyfishing on May 06, 2015, 21:17:43
Niet gerelateerd aan deze update, maar hoe komt het dat er zoweel topics zijn met [attachment deleted by system] ?
En is er nog een manier om te achterhalen wat er dan wel te zien was?



Die worden na bepaalde tijd (sem0-)automatisch verwijderd Jo

jo flyfishing

Jammer, maar ik begrijp het wel.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

FrancoisCKX

Ik begrijp dat eigenlijk niet. Loopt dit forum op iemand's privé-server waardoor we zuinig moeten zijn met opslagruimte? Het is voor nieuwkomers als ik soms heel frustrerend om op het forum te neuzen, hele interessante artikelen te lezen en dan de plaatjes te moeten missen die het sluitend en begrijpelijk zouden maken.

jo flyfishing

Niet iedereen gaat even bewust om met diskspace, als het al niet misbruikt wordt.
Dit zorgt voor extra werklast voor de (vrijwillige) beheerders van het forum.

En ik denk inderdaad dat het betaalde diskspace is gezien er alleen reklame op de site staat die tengoede komt aan het forum, niet aan een of andere hosting bedrijf dat dan de meest misplaatste advertenties overal tussen propt.

Voor niets gaat de zon op. Dat geldt ook voor schijruimte en rekenkracht...

Als je zelf de foto's ergens anders host, heb je dat probleem niet.
Dit voegt wel een extra complexiteit toe: je moet ergens anders een account hebben om je foto's te hosten (genre picasaweb, die ikzelf gebruik)
En ook daar kan het fout gaan. In het verleden zijn zulke hosting sites al overkop gegaan/herwerkt/overgenomen door andere site met als gevolg dat urls naar fotos niet meer werken.

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

FrancoisCKX

Helder maar jammer. Reduceert de gebruikswaarde van het forum aanzienlijk. En toch blijft het leuk [emoji6]

Plantje

Ik zie dat ook wel Francois. Er is in het verleden ook regelmatig gevraagd voor een gemakkelijkere manier van foto's plaatsen. Zowel Bas als ik hebben daar eens naar gekeken. Er zijn wel wat mogelijkheden, maar het is helaas niet zo simpel als je zou willen. Ideaalplaatje: Klik op een knop, browse naar de foto en klik op ok. Met als achtergrond proces dat de foto geüpload wordt naar een server, eventueel wat verkleind wordt en weergegeven wordt.
Ik zal er nog eens naar kijken, maar voorlopig blijft het devies: Zorgen dat de foto's elders opgeslagen zijn en er hier naar linken.

Vliegvissers.nl

Er is altijd de optie om foto's via de gallery te uploaden, daar krijg je dan ook gewoon een link die je in een topic kunt gebruiken.
Zo kun je ook meer afbeeldingen in een posting opnemen.