Zeebaarzen europoort

Started by Hidde, October 03, 2014, 10:35:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hidde

Zondag starten met zeebaarzen, voorzien van alle spullen maar nagenoeg nul kennis van deze visserij,
Behalve een stekkenboekje en wat tips van mijn broer die helaas niet meekan.

Iemand zin om me een beetje wegwijs te maken,wilde supervroeg die kant op en moet wel om 1uur stoppen..
Zoniet dan ga ik wel alleen zoeken naar een stroomnaadje..
Hidde Maat

FSCHAMP

Hidde,

ik had graag meegegaan, ik ben ook een beginner (sinds dit jaar gestart met vissen op zeebaars), maar ik heb zondag feest.  Een tante van mij wordt vandaag 75 jaar en zondag is het groot feest (7 gangen menu).  Misschien een andere keer. 

Tip : Het beste tij zondag is van 3h00 tot pakweg 11h00 volgens mij.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bert J.

Ik ben er helaas ook niet dit weekend.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Hidde

Word ook redelijk onstuimig . Windkracht 5 uit noord, ff stek met wind in de rug zoeken..

Hidde

Kleine correctie, 4 afnemend naar 3

Slechtvalk


Hidde

Nog geen zondagochtend he... :P

FSCHAMP

Laat in ieder geval weten hoe het geweest is en suc6 gewenst.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Hidde

6 o'clock , rise and shine.. Donker maar droog!
Gaan dus , al is het maar om de nieuwe set up te testen.. Wel altijd lastig om te gemotiveerd te zijn zo vroeg als je alleen op pad gaat., geen stok achter de deur verhaal zeg maar...

Google maps veel bekeken , pdf gemaild gekregen met stekken erop dus heb een redelijk idee waar ik het ga proberen., zandstrandje om op wakker te worden.
Voor ik daar ben eerst mijn achterbak door de politie moeten laten checken , wilden wel geloven dat ik ging vissen maar ze wilden wel ff mijn spullen zien..

Vervolgens dus van 7 tot 11 staan zwiepen, ook voor het eerst met stripbak.., ff wennen maar ok, lijn schiet lekker uit het topoog maar geen stootje gevoelt.
Rechts van mij staat een damwand en daar toen maar eens gaan kijken, letterlijk kijken want had ondertussen bakkie en bammetje verdient vond ik.
Toen ik van bovenaf mijn hoofd over de uitstekende stukken damwand stook zag ik 2 dingen.; aasvis en 3 grote bakken! Vis dan he.. Leken baarzen maar achteraf kunnen het ook harders geweest zijn.. Resulteerde wel in nog een uur vissen op deze stek, tij kwam omhoog meer stroming en had er weer even vertrouwen in..,wel weer politie bij me.. In een boot dit keer, eerst zon grote gele van de port of rotterdam en die haalde er een politie rip bij.., wat nu weer dacht ik.. Ik wil gewoon een vis aan die streamert..! Maargoed oom agent kwamme zeggen dat 10 mtr uit de kant de bodem bijna recht naar beneden ging en er schippers waren geweest die melding hadden gemaakt van een wadende vissert.. Vonden ze gevaarlijk ivm golfslag en zuiging ed.. Op zich wel vriendelijk dat ze aan je veiligheid denken en aangezien er geen verordening was dat ik daar niet in het water mocht staan mocht ik dus blijven..

Niet te lang hierna na op de klok gekeken te hebben toch maar besloten te verkassen.. Er stonden ondertussen 2 versmijters bij me ook en ik wilde nog een ander plekkie proberen..
Toen ah zoeken geweest naar toegang tot spot 13 van mijn pdf, was lastig te vinden zo ff snel en toen maar naar hartelkanaal gereden. Wat vliegvissers zien staan bij zoet waterinlaat, rene v was er daar een van geloof ik.., toen overkant bekeken , richting hoek beerkanaal, ff saan praten met 2 andere vliegvisser en een lijntje gestrekt.daar mijn tot dat moment 1e ep streamer verspeelt.. 40.oo e gebroken op het lusje,. Er zullen er bij volgende sessies nog wel meer volgen maar voor nu was het prima, er werd thuis op me gewacht..

Slechtvalk

Duidelijk verslag  :) De waterpolitie was weer waakzaam en dienstbaar, kortom erg vriendelijk van ze. Volgende sessie beter.

Joost S.

Toch wel link als je niet goed op de hoogte bent van de stekken.

Jammer man, leuk verslag, lijkt me dat je wel een visje verdiend had.

Bert J.

Jammer joh, dat je geen aanbeet hebt gehad. Mooi verslag.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Hidde

#12
@joost , op zich heb je gelijk al word het pas echt link als je niet uitkijkt , nadenkt en je een beetje inleest in de materie.. Zuiging golfslag etc zijn dingen waar ik al over gelezen had.
Daarnaast waad ik nooit diep,.

En rene, dat was ik in de bus van mijn meisje..

FSCHAMP

Hidde,

mooi verslagje en spijtig dat je er geen gevangen hebt.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Hidde

 Wie weet zondag as meer geluk.. Andere stekken proberen.

MarcelN

zozo doorzetter, eten ze geen brood? ;)

Hidde

Dat zou jij moeten weten.. Of zijn er andere truukjes?  8)
Maar idd, duurt niet lang meer geloof ik dat ze er zitten, of ze trekken weg of worden weg gevangen in staande wandjes schijnt..
Maar zou tof zijn als er op die nieuwe stok nog een baars gevangen word en heb nog genoeg andere stekken te proberen.

MarcelN

Gaaf hoor bikkel, ik wil dat ook nog eens doen, maar heb een sleepje nodig, volgend jaar René maar eens aanschieten...

Bert J.

Misschien zie ik je daar zondag, Hidde. Wij gaan ook nog een poging wagen. Ik hoop dat er nog een paar zwemmen.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Graag een verslagje hoe het geweest is, want ik zou graag volgende week nog eens gaan.  Ik ben van het weekend van wacht op m'n werk en kan dus niet gaan.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>