baars

Started by maurice, December 19, 2010, 11:52:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Willem


Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Willem

Leuke streamertjes! Ik elf zou er nog wat flash in verwerken.

Rossie69

haha een bekent site runner.
sure kenner of nie dan :)


fbergkotte

Mooie streamertjes!

Ik ben nieuw in de wereld van het vliegvissen, ik heb een #4 hengel aangeschaft en ik wil me in het voorjaar/zomer graag gaan richten op baars(jes). Ik heb wel het één en ander gevonden maar ik ben toch nog benieuwd wat jullie mij kunnen adviseren om op baars te kunnen vissen met een #4 hengel?
En graag zou ik willen weten waar ik de desbetreffende vliegen kan kopen ik bind nog niet zelf.

Miss zie ik wat over het hoofd op het forum dan mijn excuses!

BVD Freek

tukkerrutger

Je kunt op baars met nimfjes en streamers vissen. (ook wel droog, maar de tijd van het jaar is nu nog niet goed daarvoor) Kijk maar eens bij de sponsors. als je dat bij zoeken in typed, krijg je als het goed een lijst met onze sponsors.

fbergkotte

Bedankt voor de info!

Ik ben alleen juist opzoek naar de net wat specifieke voorbeelden van de nimphen en streamers die voor mij geschikt zijn.

Als ik op sites kijk zie ik 400 verschillende soorten in 5 haakmaten.

Mvg Freek

Sorry dat ik wat voorgekouwde info vraag maar vind het moeilijk om de info elders te vinden. Ik zie bijv ergens de Red tag staan maar die is er dan weer van 3 merken en in veel haakmaten.

hilco

Baars ving ik vroeger al met een elastiekje aan de haak ...........ze zijn dus niet zo kieskeurig en het luistert niet zo nauw........

en voorgekauwd advies wat betreft de te gebruiken vliegen is er niet ........dus ga je ook niet krijgen .


tukkerrutger

'red tag' ahum..

Gerrit72



Bert J en Willem, mooie streamers!

Die gaan het echt wel doen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Troutbuster

Broeders!

Zoals jullie mij kennen, ben ik gek op het binden van, en het vissen met, klassieke natte vliegen!

Als de baars actief is, gebruik ik steevast de (bloody)"Butcher"

Ik vis deze natte klassieke vlieg meestal in een team van 3



De grootste op de punt, (10) de middelste in.... juist het midden ;) (12) en de kleinste aan de topdropper (14 of 16)

Baars, als ze azen, wordt helemaal mesjogge van die 3 vliegen en doubletjes of zelfd triootjes zijn eerder regel dan uitzondering!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jan Damman

Zijn weer puike vliegjes Jan.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Marksman

Zo, die bloody butchers zien er erg mooi uit. Is ook al heel lang één van mijn favorieten.

Henkie

Mooie vliegjes, Jan! Hoe krijg je die wings toch zo mooi? Bij mij wordt dat altijd een puinhoop.  :-[

R.S.N Flyfisher

Mooie vliegen Jan, vraagje hoe werkt zo'n baars systeem eigenlijk?
Hoelang moeten de tippet's zijn?

Groenten Jan

Zeenimf

Mooie vliegen Jan ,wij vangen hier alleen kleine baarsjes .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Troutbuster

@Henkie, gewoon heel vaak fout doen, en veel naar Davie McPhail kijken!!! Jan, ik vis de 3 Butchers, afhankelijk van de waterdiepte,met tussenruimtes van 60 tot 100 cm. Lengte van de dropper, ca. 10 cm.  Gr.
Jan.
"Petri Heil"


Henkie

Ga ik doen, Jan. Dank je wel!

R.S.N Flyfisher

Ok thx Jan  :)

HappyFisherman

Speciaal voor Bassie:


Red tag  ::dance::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Gesopt of nat? Toch niet op een droge Red Tag?!?  :o

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Het zijn ook donderstenen hè die baarzen!

Vliegvissers.nl

'k zie de foto niet....