nieuwe verslaafde vliegvisser

Started by RvdRee, February 15, 2018, 15:13:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RvdRee

Hallo iedereen,

Eerst maar even voorstellen.
René 46, woont in Schiedam (naast Rotterdam), al sinds mijn jonge jaren vissend op alles met schubben in zoet water en heel af en toe een zout water uitstapje.
Vooral een vliegvisser besmet met het virus ;).
Eigenlijk jaren geleden al een keer begonnen maar door omstandigheden toen niet op kunnen starten met vliegvissen.

Nu eindelijk er helemaal klaar voor en met heel veel energie begonnen. Hengeltje gekregen, leuk reeltje erop, vliegjes en materiaal erbij verzameld en ondertussen dit jaar al weer een paar keer aan het oefenen geslagen met het werpen.
Ben mezelf vooral via internet e.d. aan het informeren, en eens om me heen aan het kijken wat er allemaal in deze magische wereld gebeurd.

Ben dus ook vooral op zoek naar tips voor verenigingen om daar eens met mensen te kletsen over de mogelijkheden die er allemaal zijn. Het liefst een beetje in de buurt.

Maar alle tips zijn welkom, moet mijn eerste schub nog vangen lol.
Nu is het winter en blijkbaar lastig zat, maar gelezen dat de havens in deze tijd van het jaar de beste gok zijn.
Dus daar gaan we dit weekend maar eens aan de slag.
Ook erg geïnteresseerd in het zelf vliegen gaan fabriceren, en alles wat daarbij komt kijken.
Ik heb er zin an.

En als er iemand uit mijn regio vandaan komt.......  ;D

Fly4Fish

Hallo René,

Van harte welkom in de club!

Helaas woon ik een flink eind van je vandaan (Limbrg), maar ik vis ook een klein jaartje met de vlieg nu en de verslaving is compleet.
Ik heb me ook overal liggen te oriënteren en uiteindelijk besloten om me lid te maken bij een vliegvisafdeling van een hengelsportvereniging.

Heb inmiddels 3 werplessen gehad en de foutjes eruit weten te halen. Het vliegbinden komt vanzelf later dit jaar.
Schaf je een 20-tal goed vangende vliegen aan (pheasant tail, red tag, haze ear, etc) en de rest gaat vanzelf.

Ik merk heel erg bij het vliegvissen dat je alles in kleine stapjes moet gaan doen, ondanks dat je alles in één keer wilt leren. Maar dan maak je jezelf alleen maar gek, want het vliegvissen is echt zo omvattend en mooi.

Succes!

Gerrit59

Welkom op dit forum Rene,

Ik woon bepaald ook niet in de buurt, maar er zijn leden van dit forum die wel in jouw omgeving wonen.
Vanuit privacy overwegingen kan ik je die niet noemen :), maar die reageren denk ik zelf wel en kunnen je vast een vereniging in jouw buurt noemen. Die optie van een vliegvisvereniging zou ik zeker overwegen!
Veel succes!

Gerrit

JB

René,  heel dichtbij is de vliegvis vereniging in Vlaardingen.
Ikzelf zit daar niet, ben zelf lid van Tight Lines en de 's Gravenhaagse. Woon wel in Schiedam.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)