Hardy Marquis reel

Started by Hajo, April 29, 2017, 12:18:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hajo

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier van mij heb laten horen, maar ja, druk druk druk met een heleboel andere zaken dan vissen (hoe dat kan? geen idee ;)) Maar onlangs heb ik uit een erfenis een Hardy vliegvishengel (9 voet, #7 Richard Walker Little River) gekregen en een Hardy Marquis #8/9 reel. Nu wilde ik hier graag complete sets van maken, zodat ze weer gebruikt kunnen worden in plaats van stof te verzamelen. Maar welke (Hardy Marquis) reel moet ik nu op zo'n #7 hengel zetten? Ik zie allemaal nummertjes als ik ga zoeken, is het soms zo simpel dat een no. 7 reel bedoeld is voor #7? Of zie ik dat verkeerd?

Gert

#1
Soms is het inderdaad zo simpel, maar niet altijd.
Er zijn ook merken die bijvoorbeeld een 0, 1, 2, 3 en 4 hebben waarbij de 0 voor de lichtste lijnen is. En bij andere merken is het misschien weer andersom, dus de 0 voor de zwaarste lijnen. En dan kunnen het ook nog Romeinse cijfers zijn.
Maar in de beschrijving moet altijd wel terug te vinden zijn voor welke lijnklasse(n) een reel bedoeld is.
Hardy gebruikt (in ieder geval voor de Marquis serie) wel de corresponderende lijnklasse in de nummering voor zoetwater:
http://www.hardyfishing.com/hardy-reels-fly-reels-hardy-marquis/hardy-marquis-lwt-reel/1405261.html
Maar voor zoutwater dan weer niet..... Dan heb je de keuze uit SAL1, SAL2 en SAL3.

Hajo

Nee daar was ik al achter, dat het misschien niet zo simpel was als het eruit zag. De link die je trouwens hebt geplaatst is van de nieuwe serie Marquis reels, maar ik ben op zoek naar een oude.
Ik kwam de volgende tabel tegen tijdens mijn speurtocht naar de juiste antwoorden.

Volgens mij moet ik op zoek naar een #7 reel en dan ben ik er.


Hajo

Bedankt voor de tip, ik heb er enkele dagen geleden inderdaad 1 van Ebay gevist. ;) Een passende #7 reel voor een #7 hengel.

Zat ik natuurlijk wel met een #8/9 reel ... dus heb ik ook maar een passende Hardy hengel gekocht, een Hardy Richard Walker Superlite Reservoir. Je kan immers nooit genoeg hengels hebben, bovendien is deze uit dezelfde serie als de #7 hengel.