Karper in winter?

Started by vliegvisFlip, October 09, 2016, 12:53:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisFlip

Ik had een vraag. Ik woon dicht bij een water dat BOMVOL karper zit. Helaas, de hele zomer lag (ligt) er kroos. Maar dat is nu aan het verdwijnen, en ik dacht: Kan je karpers vangen in de herfst, of de winter? En zo ja, waarmee? Dat water is niet dieper dan 1.5 meter. Er is ook een sloot naast van ca 1 meter diep.

Scaramouche

het kan wel, maar het is moeilijk. ze zijn meestal inactief. Als je ze kunt spotten, een carpbol of een zalmeitje voor hun neus laten afzinken en kijken of ze er op reageren.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

vliegvisFlip

Ik zag op een video op youtube ook dat er een heel klein streamertje gebruikt werd op karper. Is dit aan te raden?

merijn1982

Nee.. dit is hoe ze in amerika vissen. Maar is hier niet geschikt. Karpers hier voeden zich anders waardoor ze ook anders moeten worden bevist.

Gebruik de eerder genoemde carpbol of een squirmy worm  en presenteer de squirmy net als een carpbol
Tight lines!!

Scaramouche

en in de zomer gewoon met een indicator door het kroos heen vissen!  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Menno_siemensma

Als je ze kan zien zwemmen kan je het altijd proberen, grote natuurlijk uitziende nimf kan ook, zolang je het maar voor de neus kan presenteren. Die streamertjes en crayfish die ze in usa gebruiken zou wellicht kunnen werken maar je zal waarschijnlijk weinig actie krijgen van de karper op water waar ze bevist worden als je die binnenvist.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

vliegvisFlip

Heel erg bedankt voor alle reacties! ::goodjob:: Hier heb ik echt veel aan. Ik ga het proberen met die carp balls en ik zal kijken naar die squirmy dingen of zo. Ik heb er nu al zin in! Ik zal laten weten als ik wat gevangen heb. ;D