Snoekbaarsjes

Started by Mike, August 07, 2016, 15:57:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Het is volgens mij dikke komkommertijd op t forum  ???
Ik zie al een hele tijd amper posts van gevangen vis dus zal ik de boel maar een beetje proberen op te leuken met wat plaatjes 8)
Ik was al heel lang niet meer op de Lek geweest terwijl ik daar vroeger toch de grootste lol heb beleefd.
Ik betrap mijzelf erop dat ik de laatste tijd überhaupt weinig meer in NL vis en dat is eigenlijk zonde en dus besloot ik daar weer eens wat tijd in te steken.
Ik heb de getijden tabel en het weer goed bekeken en er was een dag bij dat stijgend water aan het einde van de middag viel en het weer was ook top.
Dit leek mij het aangewezen moment om weer eens een poging te wagen op de snoekbaars.
Ik heb snel wat hele simpele woolly buggers gebonden op hele goedkope haken want ik raak met deze visserij meestal flink wat streamers kwijt.



Eenmaal aangekomen op mn favourite snoekbaars stekje viel me op dat mn #5 je was gebroken bij de bus van t 2de deel. Er zat een flinke barst in maar verder had ik alleen een #3 bij me dus moest m'n oude trouwe TCR het nog maar een paar uurtjes vol houden.
Gelukkig ging dat nog prima en bij de 1ste worp haakte ik al vis. De actie kwam al zo snel dat ik in de 1ste instantie vermoedde dat het wier oid was en ik de haak niet zette.
Toen ik doorhad dat t toch vis was was ik helaas al te laat.
Dat maakte gelukkig niet uit want blijkbaar had ik qua timing een Schot in de roos want ik kon in maar een uurtje tijd een flink aantal van deze kleine glasoogjes landen.
Vroeger zaten er ook nog regelmatig 70 + vissen bij maar deze lieten zich dit keer helaas amper zien. Ik haakte er 1 maar deze flopte helaas net over de zijkant van mn net en weg was ie.
Het mocht de pret toch niet drukken want ook deze visjes gaven nog prima sport op mn #5je met een Intermediate lijntje.




















EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

j.klopper

prachtige visserij lijkt me,zo'n 5 gaat aardig rond denk ik op die vissen.
Als je die goudkopjes vervangt door wat kettingoogjes[niet te licht] gaat die bugger met de haakpunt omhoog door het water ,zodat je minder vaak vast zit.
Hoe diep had je ze?

Mike

Ik ving de meeste op ongeveer 1 m, sommige zelfs op de helft daarvan.
Ze zaten echt tussen de stenen en dan maken de ketting oogjes niet veel meer uit helaas.
Deze buggers had ik gebonden met flinke tungsten kralen en daar heb ik er een paar duizend van dus ik kan gelukkig nog ff vooruit.
Misschien ga ik morgen weer ff proberen of anders misschien een poging wagen op een dikke roofblei.

Ik ben overigens een week of 2 geleden ook nog gaan finten bij Rozenburg. Normaal gesproken vangen we daar echt gigantische aantallen maar deze keer kwam ik niet verder dan 11 stuks.
Op de andere kribben werd ook bijna niets gevangen.
Is er hier nog iemand geweest de afgelopen 10 dagen ?

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

FSCHAMP

Schitterende visdag Mike. Dit moet leuk geweest zijn.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Super vangst zeg!! Erg mooi die snoekbaarsjes op de vlieg. Zeker als je met een 5 vist😀

Finten durf ik je niet te zeggen hoe het er nu voor staat. Was er 3 weken terug en heb me toen scheel gevangen. Maar kan zo per dag verschillen heb ik het idee. Is de trek ook al niet een btje voorbij??
Tight lines!!

Ben Tabak

Fint is sinds een week of 3 inderdaad heel erg matig.

Slechts enkele plekken met wat hogere concentraties.

Grt. Ben

Plantje

Heel mooi! Ik heb het op de IJssel en de Vecht ook wel eens geprobeerd met een Clouser Minnow, maar helemaal niets gevangen. Dat is altijd zuur en je gaat dan ook alles in twijfel trekken.
Volgende keer een keer samen met iemand die met shads vist gaan en dan daar waar hij met shads vangt zelf met de Clouser Minnow vissen.

sjoerd

Quote from: Plantje on August 09, 2016, 08:53:27
Heel mooi! Ik heb het op de IJssel en de Vecht ook wel eens geprobeerd met een Clouser Minnow, maar helemaal niets gevangen. Dat is altijd zuur en je gaat dan ook alles in twijfel trekken.
Volgende keer een keer samen met iemand die met shads vist gaan en dan daar waar hij met shads vangt zelf met de Clouser Minnow vissen.
Plantje,
Op de Ijssel zijn de avonduren eigenlijk het beste. Zelf vis ik altijd pas in het schemer op snoekbaars in de Ijssel. Gisteren helaas een bak gelost na fraaie dril. Ineens was die los, toch een dikke 70 plusser. Maar dat hoort er nu eenmaal ook bij. Ze kunnen je streamer zo stevig vastpakken en vasthouden dat je ondanks enkele forse stripstrikes, de haak gewoonweg niet kunt zetten. heb wel gehad dat na de landing van een snoekbaars, bij het onthaken, de streamer gewoon nog los in de bek zat!
stekkeuze is ook belangrijk, ze zitten niet overal maar zoek ze vooral vlak tegen de stenen, of in het duister op de ondiepe platen.

Plantje

Eens zien of ik er deze vakantie nog aan toe kom. Ik laat het je weten!

vliegvisFlip

Welke haakmaat heb je gebruikt voor die woolly buggers?

Mike

Ik weet t niet meer heel zeker maar volgens mij waren het Danish Seat Trout Hooks van A Jensen,  #4
Ze waren heel goedkoop en das wel prettig want als je op de juiste manier vist verlies je een hoop vliegen.
Het zijn relatief kleine haakjes voor t vissen op snoekbaars maar met kleinere haken zit je minder vast.

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Twan

Leuk om te lezen mike in deze komkommertijd  ;D  ::goodjob::

Mike

Thx Twan maar deze post is van Augustus  ;)
Er vroeg nu alleen iemand iets over de haakmaat.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Twan

::rofl:: Toch leuk om te lezen Mike!