gepolariseerde zonnebrillen

Started by Scaramouche, August 07, 2016, 12:10:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

p.forel

Komt nog wel iets meer bij kijken Marco.
Zoals het contrast verhogen wat serengeti dus perfect doet 
Meekleurende glazen is ook een must vind ik
En echt glas  vele malen beter als  kunstof   

Marco B

Meekleurend vond ik altijd heel fijn totdat ik veel naar Noorwegen ging waar je vaak door tunnels rijdt. Voor in de auto was ik er klaar mee ☺. Contrast is inderdaad ook een factor.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

p.forel

Ik vind het een uitkomst meekleurend  ik heb de bril ook op in oostenrijk  in tunnels
Nou loop ik altijd wel met een zonnebril op kan slecht tegen heldere luchten

Raymond

Quote from: p.forel on August 10, 2016, 16:35:48
Ik vind het een uitkomst meekleurend  ik heb de bril ook op in oostenrijk  in tunnels
Nou loop ik altijd wel met een zonnebril op kan slecht tegen heldere luchten

Ik vind het anders wel fijn als de lucht eens is geklaard...  :P  ;D
::wtf::

sjoerd

Quote from: Marco B on August 10, 2016, 15:28:33
Meekleurend vond ik altijd heel fijn totdat ik veel naar Noorwegen ging waar je vaak door tunnels rijdt. Voor in de auto was ik er klaar mee ☺. Contrast is inderdaad ook een factor.
Als ik een donkere tunnel inrij in Norge doe ik echt wel even mijn zonnebril af anders zie je echt niks. Overgang van fel licht naar donkere vaak slecht of zelfs onverlichte tunels daar is bij inrijden wel even heel lastig.

p.forel

kan door de meekleurende glazen prima zien in slecht verlichte tunnels

FSCHAMP

Ik verkies toch mijn Smith Optics Guides Choice PolarChromic Copper boven een Serengeti voor het vissen. De Serengeti verkies ik dan weer als ik met de auto rijdt.  Maar ieder zijn keus zeg ik.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Ben Tabak

Misschien toch nog een laatste vraag....

Niemand heeft het over Ray-ban, die ook redelijk geprijsde gepolariseerde brillen aanbiedt.
iemand daar een mening over?

Grt. Ben

p.forel

sinds ze geen B&L glazen meer gebruiken  ook geen top merk meer

Scaramouche

Even een update. Ik heb een beetje geshopt  :)


Twee Maui Jims (koper en grijs) en een Serengeti grijs. En nee, ik heb niet de geldpest, maar op marktplaats kun je leuke deals vinden (feitelijk heb ik nu drie brillen van de prijs van 1 nieuwe, allemaal met perfecte lenzen). Eerste vergelijkende test valt uit in het voordeel van de Serengeti, die heeft een super heldere lens die in ieder geval in de auto merkbaar prettiger is ten opzichte van de Maui's. Sowieso zijn alle drie de brillen een hele verbetering ten opzichte van mijn oude brillen. Ik moet ze nu nog bij het water vergelijken om te zien of er daar verschil is in contrast.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

p.forel

Leuk setje brillen zo 
Serrengeti niet in drivers uitvoering ??.?.

Scaramouche

Nee, deze paste het beste. Ben er blij mee  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN


p.forel

#38
Quote from: Scaramouche on August 15, 2016, 22:08:44
Nee, deze paste het beste. Ben er blij mee  :)

Paste het beste  is alleen kleur glas dat verschilt ?.?.?.?
dat je er blij mee bent snapte ik al wel  en is ook mooie set brillen zo