Voor de roofblei?

Started by iMarco, January 29, 2016, 13:50:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

iMarco

Eerste streamer voor roofblei... Ca 7 cm. Tips zijn welkom...




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bone F

Lijkt mij wel een goeie. Ik heb geen ervaring met roofblei maar hij zal mooi door het water gaan. Als ze er echt opknallen zullen ze de haak wel tegenkomen anders zou wel eens last kunnen hebben van staartbijters lijkt mij. Ik zou 'm wel willen testen op bv. de Waal!
grtn Frans

Mike

Volgens mij maak je het jezelf een beetje onnodig moeilijk.
Als ik mij niet vergis is je streamertje gebonden met H2O of SF Blend. Je kan daar best leuke dingen mee maken maar het is relatief lastig spul.
Je kan het jezelf makkelijker maken door met Congo Hair of Enrico Puglisi fibers te binden.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

iMarco

#3
Zou best kunnen Mike. In welk opzicht verschillen de door jou genoemde materialen? Ik ben er niet bekend mee namelijk.

Aaah wacht... De zoekfunctie doet wonderen [emoji3]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marco B

Congohair en ep-fibers is wat minder springerig waardoor het geheel wat netter oogt. Of het echt iets uitmaakt qua vangst?? Waarschijnlijk niet  ;).
Ik vind de verhouding van je vlieg niet geweldig. Of een iets grotere haak gebruiken of de staart wat korter. En ietsje minder materiaal kan volgens mij ook geen kwaad.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

iMarco

Top, Dank voor de reacties. Ik ga wel effe een congootje bestellen. Ik herken overigens wel de "verhouding" opmerking.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mike

In dit filmpje zie je een van de beste manieren om met dergelijk spul te binden.
Congo Hair en EP zijn idd minder springerig en veel soepeler.
Het laat zich veel gemakkelijker in model knippen en doordat het een stuk zachter is heeft het ook veel meer actie.