Ivm oude medische klacht nood gedwongen te stoppen met vliegvissen

Started by Eric, November 09, 2012, 18:09:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eric

Hoi allen,

Ben nog niet zolang geleden mijn gaan intereseren in het vliegvissen en binden, heb een hoop vragen hierover gesteld op het forum en ben zo ook mijn spullen gaan verzamelen......Nu heb ik twee jaar geleden een werkongeval gehad waardoor mijn werparm zeg maar naar de klote is om het maar bot te zeggen.......Mijn inziens ging het eigenlijk na die tijd  weer goed, maa merk toch door de beweging van het werpen met de vlieg hengel dat ik daarna zeg maar een goeie week last heb van mijn arm......Dit moet natuurlijk niet de bedoeling zijn en mijn werk moet er zeker niet onder gaan lijden....

Ik vertel jullie dit niet omdat het vliegvissen mijn niet bevalt maar dat het spijtig genoeg voor mijn verstandiger om met deze hobby te stoppen om verder problemen te verkomen......

Vandaar dat ik alles wat ik aangeschafd heb hier op het forum op marktplaats ga zetten....

Ik vond het persoonlijk wel zo netjes om het jullie uit te leggen .....

Voor iedereen nog veel vliegvis plezier en zeker goeie vangsten !!!!!!!

groet Eric

Team

Sorry te horen, je bent nog jong, dus oppassen, het ga je goed in de toekomst..

Is TENKARA niets voor je als je niet kunt werpen????
NUNC  AUT  NUNQUAM

johannes

klote eric

gewoon een andere manier van vissen vinden mischien

dryfly

misschien hebben anderen het al gezegd, maar kun je niet met je andere arm leren gooien? volgens mij is dat wel te doen. In ieder geval sterkte ermee.
Ne pas pipi contre le vent

hendri

das mooi balen eric, misschien met je andere arm gaan leren werpen?
en ja anders toch een andere manier van vissen opzoeken. jammer man.

Sieger

Bagger Eric.... Zonde dat dit je zoveel last geeft.... Hopenlijk vind je snel een andere invulling van je vrije tijd....


Sieger

Emre

Klote zeg, de hersenen willen wel maar het lichaam werkt niet mee.
Meest verschrikkelijke werking van het menselijk lichaam,
veel sterkte met het omgaan hiermee.

A{b}r{a}xa{s}

Succes met andere manieren van vissen of andere hobby's Eric.

John

Wens je langs deze weg in ieder geval sterkte en hopelijk kun je nog wel op een of andere manier vissen.

Hilco

Ik heb hetzelfde probleem , alleen heb ik daarbij nog erg veel moeite met knopen en zelfbeheersing.

sinds kort heb ik de sbirolino ontdekt en ik kan weer gewoon vliegvissen , maar dan op mijn manier, dus niet alles te koop zetten aalen je hengels en reels


Gerrit72


Eric, dat is flink K  ::blabla:: T. Hoop dat je je weg er in vindt (hoop dat met de andere hand werpen een bruikbare tip is ???).

Sterkte en succes topper!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rossie69

zal een exra hengeltje mee nemen als we af reizen naar bollendorf,voor het geval je toch nog even een keertje een uurtje wil vissen.

Eric jammer jongen,je was zo positief,over het vliegvissen.

sterkte,beste,kalm aan .

het ga je goed.


Eric

Thx alle voor de reactie's .........

Ga ook niet stoppen met vissen vind het er te leuk voor, maar pak het feeder vissen weer op toch een stuk rustiger vissen en minder gevoelig voor mijn werp arm.... Althans minder intensief als Vliegvissen .....

Gr. Eric

Christof van den Berge

#14
Dat is balen Eric!!!

Maar het is wel het verstandigst om het niet te gaan forceren natuulijk, krijg je er alleen maar meer problemen mee!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Useless

Jammer dat het zo gelopen is Eric. Gelukkig is vliegvissen niet zaligmakend en zijn er binnen de hengelsport nog vele andere methoden om toch met je hobby bezig te zijn. Succes ermee!

Useless

Heb hetzelfde gedacht Bert maar vermoed dat Eric dat zelf ook al bedacht had. Gebetsrotherstil of zo kan misschien een oplossing zijn.

Philip

En werpen met je andere arm? Ik ken een man met 1 arm, gooid zeer strak!

Eric

@speycast ik denk juist aan oplossingen en niet aan problemen..... De oplossing is stoppen met deze tak van hobby dit omdat niet alleen ik er problemen door ondervin maar ook mijn werk......aangezien ik graag mijn baan behoud zodat ik mijn gezin kan blijven onderhouden is de keuze gauw gemaakt....... Het werpen zal ook zeker met mijn andere arm aan te leren zijn......maar het moet wel bij een hobby blijven.....en er zijn andere takken in het vissen die minder belastend zijn, en die mijn ook uitstekend bevallen toch aan de water kant toch genieten van de natuur  en de rust om je heen en zeker nog een visje vangen........hoop datje ??? .... !!!! Hiermee beantwoord zijn.........bedankt voor je reactie  en het mee denken  onthoud niet iedereen is hetzelfde ondanks zijn beperkingen weet je niet wat de een voelt en zeker niet de ander !!!!!

Eric

 ::wtf:: vind het fijn voor jou dat je voor jou probleem een oplossing gevonden hebt....... Net zoals ik voor mijn probleem een oplossing heb alleen is dat niet meer in het Vliegvissen ........maar wel een oplossing  ;)


Ron-O

Eric, gewoon proberen te blijven genieten, je aanpassen wat je kunt en niet kunt. Veel sterkte verder.

Gr, Ron-O

GuusGeluk

Vervelend voor je... Werk is belangrijker... En er zijn meer leuke manieren om vis te vangen... Ultra licht spinvissen bijvoorbeeld..... Lekker struinen langs de waterkant...

Plantje

Zelf ben ik ooit begonnen met vliegvissen door een nimf te knopen onder een buldo. Prima met een licht en klein spinhengeltje te vissen! Of dat ook met een droge vlieg wil weet ik niet...

rena

Quote from: Plantje on November 13, 2012, 13:11:09
Zelf ben ik ooit begonnen met vliegvissen door een nimf te knopen onder een buldo. Prima met een licht en klein spinhengeltje te vissen! Of dat ook met een droge vlieg wil weet ik niet...

Hier in Noorwegen doen ze dit door een buldo of dobber aan het einde te monteren en vliegen op een onderlijn.
Dit werkt prima met droge, nymphen en natte vliegen, al houden ze de droge vliegen niet lang droog :o