Morgen vissen op De Vecht

Started by chris33, September 24, 2013, 23:11:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chris33

Mannen,

Morgen ga ik vissen op de Vecht!

Hoop eindelijk een keer wat te vangen op de vliegenlat. Hopen op goed weer etc.

Bij vangst zal ik dit uiteraard melden! :-)

Welke vliegen doen het momenteel goed, kenners? Heb namelijk hele tijd geleden aardig wat vliegjes van collega visser/ forum lid. Dus ben benieuwd!

weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Plantje

Dat is een goede vraag.

En natuurlijk: waar wil je op gaan vissen?

ben

Ik denk Snoekbaars!!! ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob::

chris33

Haha, schijnbaar zijn er meer, de vecht. Idd, het was de overijsselse!
Helaas geen tijd genomen voor de vlieghengel, maar toch leuk gevangen!

Zag namelijk geen actie op het water

Plantje

Met een clouser minnow had je wellicht ook met de vliegenhengel de snoekbaarzen kunnen verleiden!

Mike

Quote from: Plantje on September 25, 2013, 21:38:09
Met een clouser minnow had je wellicht ook met de vliegenhengel de snoekbaarzen kunnen verleiden!

::agree::

Erg jammer dat je geen tijd hebt genomen voor de vliegenlat.
Laat je de volgende keer niet ontmoedigen door een gebrek aan visuele actie. Het is gelukkig geen regel dat je actie moet zien om vis te vangen met de vlieg.
Er is daar beneden van alles gaande waar je vanaf boven niets van ziet.
Je zal verticalend vast iets meer vangen maar met de vliegenhengel is het vele malen leuker ( vind ik )

Zinklijntje of intermediate en een flinke wollybugger of een andere streamer had je zeer waarschijnlijk je eerste snoekbaarzen op de vlieg opgeleverd .
Mijn tip,....laat volgende keer je spin ofverticaal stok thuis, ga naar een plek waarvan je zeker weet dat ze er zitten zodat je daar in elk geval vertrouwen in hebt. Gewoon ff doorzetten, ook al slaat de onzekerheid toe. Je zult zien dat je gaat vangen.

En als je maat niet vliegvist en al verticalend sneller vis vangt, gooi je tijdens het werpen gewoon ( perongeluk ) de streamer in zn rug :P
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

chris33

Quote from: Mike on September 26, 2013, 10:00:11
::agree::

Erg jammer dat je geen tijd hebt genomen voor de vliegenlat.
Laat je de volgende keer niet ontmoedigen door een gebrek aan visuele actie. Het is gelukkig geen regel dat je actie moet zien om vis te vangen met de vlieg.
Er is daar beneden van alles gaande waar je vanaf boven niets van ziet.
Je zal verticalend vast iets meer vangen maar met de vliegenhengel is het vele malen leuker ( vind ik )

Zinklijntje of intermediate en een flinke wollybugger of een andere streamer had je zeer waarschijnlijk je eerste snoekbaarzen op de vlieg opgeleverd .
Mijn tip,....laat volgende keer je spin ofverticaal stok thuis, ga naar een plek waarvan je zeker weet dat ze er zitten zodat je daar in elk geval vertrouwen in hebt. Gewoon ff doorzetten, ook al slaat de onzekerheid toe. Je zult zien dat je gaat vangen.

En als je maat niet vliegvist en al verticalend sneller vis vangt, gooi je tijdens het werpen gewoon ( perongeluk ) de streamer in zn rug :P

We waren aan het trollen en dropshotten, maar zal inderdaad de tijd nemen!

Wil het zeker onder de knie gaan krijgen! En wellicht binnenkort een keer in de haven iemand ontmoeten die ook vliegvist en me de nodige tips kan geven.

GEEF de moed nog lange niet op! :-)

Groetjes, Christian

PS; snoekbaars zit niet veel meer in de vecht denk ik! Maar een mooie baars op de vliegenlat geeft mij meer dan genoeg voldoening.