struinen langs de vecht

Started by hendri, May 12, 2011, 18:08:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hendri

vanochtend al vroeg uit de veren, eerst mn zoontje een flessie melk, toen mn hondje een plasje en hup naar de vecht. bij de eerste stek zie ik meteen allemaal vis bovenin het water. man als er forel zou zitten dan was ik nu op het juiste moment zeg maar. maargoed, dr zit geen forel dus kijke wat het wel is. eenmaal aan het water sta ik wat te gooien met een zwarte palmer. (in de hoop dat het windes zijn ;) )
maar al snel blijkt dat deze vissen totaal geen oog hebben voor mijn palmer. het zijn allemaal brasems, misschien wel 30 of 40. het enige wat ze doen is achter mekaar an vangen en tegen mekaar op te rijen. best hitsig dus die beesten. na een paar minuten besluit ik ze maar met rust te laten, dit wordt toch nix. op naar de volgende stek. nu vlak bij een stuw. bij de stuw zelf geen vis te bekennen. dus ik struin stroomafwaarts en op een gegeven moment ja hoor, dr wordt wat van de oppervlakte gepakt. hup lijn op lengte en aanwerpen. (was windstil dus ik kon de vissen mooi zien zwemmen) gelijk de eerste worp raak. leuke winde die wat tegen spartelt en vervolgens in mn netje glijd.

die ene vis heeft werkelijk alles verjaagd en er is geen winde meer te bekennen. ik besluit maar weer terug te lopen en een andere stek te gaan kijken.
ik kom aan bij een meander die weer terug gegeven is aan de vecht. ik stap de auto uit en het eerste wat voor mn neus staat is: verboden toegang  ::censored:: ::censored:: ::censored:: ::censored::

ik besluit maar ff te blijven staan kijken wat er gebeurt enzo. totdat er binnen 3 minuten zich een winde laat zien. hmmm toch maar op gokken?  blijf nog ff kijke, komt er iets aanzwemmen en steeds een stukje bovenwater.hij kokmt heel rustig op me af en al snel zie ik dat het een karper is. en een mooie! ok, #7 optuigen en carpbol er aan. verboden toegang heb ik niet gezien. 8) zwarte bril op. :)
hengel is klaar, de karper zwemt mooi langs het kantje en heeft ondertussen bezoek van nog een karper.
zachtjes sluip ik naar ze toe, breng boven de kant mn lijn op lengte en werp ze presies een meter voor de bek. ze schrikken niet en zwemmen net zo mooi naar mn carpbol. een van de 2 komt omhoog,(toen zag ik echt hoe modder vet die was) doet zn bek los en op het allerlaatste moment weigert hij! ::censored:: ::censored:: ::censored:: ::censored::
en gaat er met een wilde klap vandoor. dat had mn eerste karper op de vlieg kunnen worden.
nog een stukje rond gestruint maar geen spoor van de karpers te bekennen. nog wel wat windes zien zwemmen, maar ja dan heb je weer de #7 bij je. :o
uiteindelijk weer terug naar de auto en nog ff een vijver in hardenberg bekeken. geen ruisvoorns te bekennen, alleen karpers die wilde sex hadden. dus maar weer verder, ik kom uiteindelijk uit in aan het kanaal. ff leuk wat voorntjes getikt en ach het was wel weer goed zo. terug lopend naar de auto kom ik deze rakker tegen. was waarschijnlijk te groot voor in huis.

dus ook schildpad in de voart!!

de foto's zijn een beetje minder mooi, khad mn camera niet bij me.



HappyFisherman

Mooie dag gehad dus... Zo'n schildpad op de vlieg lijkt me ook wel apart HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Wilco

IK heb die schildpad vanmiddag ook zien liggen maar dacht dat het nep was...dus niet grappig

Rossie69

ja mooi verslaggie Hendri

dus de winde was alwel een beetje aan het kloten daar.
mooi om zo toch je uurtjes te kunnen draaien.

uh schildpad,heb je nog wel werk mee hoor,als je die haakt :)

hendri

waar heb je die gezien dan wilco? ik was ongeveer tegenover de tuinen van mien ruis. bij dat laatste fietsers brugje. deze was knetter echt want ik zag hem dat plankje op klauteren.

ja dit was een leuk ochtendje bram. jij  nog wat gevangen in Hellendoorn?

maurice

mooie winde Hendri, lekker genoten van de natuur en zijn rust.

die schildpad wel laten zitten en niet in de soep stoppen hoor.
(al hoort die er niet)
::bbq:: ::proost:: ::proost::

hendri

ik raak geen schildpad meer aan hoor. kheb er zelf ook 2 gehad(toen ik nog kleiner als nu was) en die waren ook wat uit de kluiten gewassen. ze konden uit mn haden eten, alleen soms aten ze je vinger erbij op. en bijten dat die krengen kunnen!(en stinken ook) ;D

ja was heerlijk vanochtend. ook die karpers, nog niet eerder meegemaakt om ze zo te zien scharrelen op de vecht.

peter

Jammer man van de Karp,volgende x wel.

Lekker stukkie
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

christianvt

Leuk verslag Hendri! mooie winde inderdaad! Jammer van de karper... Volgende keer meer geluk :D

Nick

Zo hendri je hebt weer wat meters afgevist. Toch nog een winde te pakken top.
Is wel kut dat de karper net niet door hapt, balen.
Dat zijn wel mooie karpers in de vecht.

Gr. Nick

Wilco

Quote from: hendri on May 12, 2011, 19:09:29
waar heb je die gezien dan wilco? ik was ongeveer tegenover de tuinen van mien ruis. bij dat laatste fietsers brugje. deze was knetter echt want ik zag hem dat plankje op klauteren.

ja dit was een leuk ochtendje bram. jij  nog wat gevangen in Hellendoorn?
Het laatste bruggetje( fiets) en dan aan de linkerkant. De turtlewax lag lanuit op dat blauwe gevalletje. Ben wel eens een keer eerder in een neppert getrapt. Dacht tijdens de zomer dat er een kleine krokodilletje aan de kant lag hmmmmmmmmm.........30 cm hard plastic in de vorm van een mini krokje

hendri

hahaha 30 centimeter hard plastic krokodilletje?? wat verzinnen ze toch ook een rare speeltjes tegenwoordig. ;D ;D ;D

ja dan heb je dezelfde gezien als ik wilco. heb je nog een beetje mooie ruisers gevangen dan daar achteraan?

ja mannen, dat was ckers balen van die karper.  :( volgende keer maar met de bb daar heen, dr staat verboden toegang, ik neem aan dat ze daar het weiland mee bedoelen.  8) 8)

brian

zag dat het water weer flink is gestegen!

ook even de ''nieuwe 2e handse'' boot uitgetest die we vandaag op hadden gehaald, man dat ding gaat kneiter hard in planee (met 6pk fourstroke)!
morgen weer ff varen enz uittesten ff gps erbij, was kort dag vandaag daarvoor.
dus beste bellyboaters je bent gewaarschuwd voor een snelle boot in zwartewater/vecht en stadsgracht ;) haha

hindick

he hendri als je het loop recht niet hebt wil niet zeggen dat je geen vis recht hebt.
dus met de bb het water afstruinen waar je vis recht hebt is volgens mij legaal.
volgens mij als jij het looprecht hebt en er staat een niet legaal bortje verboden toegang (zo eentje zonder vermelding van art #)
mag je volgens mij nogsteets over het terein. 8)
iemand met rechten studie???

hendri

daarom wil ik dus de volgende keer ook met de bb daarheen.  :D
dr staat wel een art # bla bla bla onder het verboden toegang.

hindick

ja dan is het vervelend.
hoop dat morgen het weer en de vrouw het toelaten om de bb ook uit teproberen.

weerwolf

Op het zwarte water heb je ook stukken waar je vanaf de kant lid moet zijn van een vereniging en met de boot hoeft dat niet!!! krankjorum!
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

weerwolf

volgens mij geldt dat op de regge ook waar we toer de ov3 doen! want kanoen mag daar ook.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Wilco

Misschien een optie om de OV3 per BB te doen ??

Rossie69

blijf ik thuis,ga toch niet bbten jemmig,zeg.

dan ga ik wel lekker ergens anders vissen.


hindick

kreeg maar een uurtje dus even wezen oefenen met de switch rod.
die BB moet toch echt weer eens nat gemaakt worden.
en een OV met de bb zie ik ook wel zitten maar niet in de nabije toekomst

HappyFisherman

Quote from: weerwolf on May 15, 2011, 13:38:25
Op het zwarte water heb je ook stukken waar je vanaf de kant lid moet zijn van een vereniging en met de boot hoeft dat niet!!! krankjorum!

Een vereniging heeft het visrecht vanaf de walkant en als je drijft maak je daar geen gebruik van. Ik vraag me af hoe dat in zo'n geval met wadend vissen gaat...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hindick

officeel is de grond eigennaar tot de helft van water gang.
dus sta je waadend nog steets op zijn grond.

HappyFisherman

Ja, maar er is geen controleur die bij je komt HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

maar je bent wel verplicht om naar de controleur te komen!
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.