Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarcelN

mmm vreemd, 'hier' lusten ze toch graag ferme foam creaties hoor, de verklikker, zo'n opgerold plakkertje, verdwijnt regelmatig..zat er maar een haak in...dus op droog vang ik ze hier nog goed, zwarte foam miertjes e.d leveren zeker verrassend grote ruisers op, de gekste kleuren overigens ook hoor, groen/blauw whatever en formaat groot geen bezwaar in de polderslootjes blijkbaar ;)

Joost S.

Het ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan de vliegjes, ;-).

ruud r.

Een paar snoekjes van de afgelopen dagen:)

[attachment deleted by admin]

Gert

Na 3 weken vakantie (bijna) zonder te vissen en met vandaag nog een verplichte vrije dag, maar vast wezen oefenen voor de snoektoer.
Binnen 10 minuten deze mooie snoek van 82 cm kunnen landen, maar daarna niks meer.



Groet,
Gert

Hilco de Visser

vandaag een uurtje over en toch maar weer eens een klein droog vliegje aangebonden .

wel 10 voorntjes  doken erop en bleven hangen

toch wel leuk vissen hoor  ::goodjob::

FSCHAMP

Mooie eendebek om het snoekseizoen te starten.  ::goodjob::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

BV

Op een hup holland hup streamer ;D

Gert

Quote from: BV on September 16, 2014, 20:55:08
Op een hup holland hup streamer ;D

;D
Niet helemaal - wel veel oranje maar ook andere kleurtjes.
Zie de 2e foto in dit topic:
Tandem streamer

Joost S.

Snachts/ in het donker, onder een verlichte brug met je droge vlieg aan de gang. Iemand ervaring mee?

Na het voetbal kijken bij een maat reed ik naar huis langs het water, over de brug en wist niet wat ik zag onder die brug. Overal insecten en duizenden voorns. Die brug is verlicht, naar onderen toe. Daar komt al het spul op af. En, ook de kant is goed verlicht. Dus heb goed zicht.

Zit echt te tetsen om te gaan.....

Beetje laat, denk dat ik morgenavond, als het donker wordt die kant op ga. Wat een droomstek zeg.

En het kan ook haast niet anders dat daar ook snoek op af komt. Ook eens goed op letten. Maar daar ga ik komende avonden eens vertoeven denk ik.


Anderen wel eens op zo een stek/tijdstip staan zwiepen met de droge vlieg?

kees

Joost,

Heb er geen ervaring mee maar lijkt mij een overtreding ::sjorrie::, vissen na zonsondergang is nl. verboden. ::zucht::

Ciniq

Onzin natuurlijk ..

sportvisserijnederland:
"De beperking tot de maanden juni, juli en augustus is op 1 oktober 2012 komen te vervallen. Het nachtvissen is hierdoor wettelijk gezien het hele jaar toegestaan met uitzondering van de volgende wateren (die zijn opgenomen in bijlage 2 van de Uitvoeringsregeling visserij): 

<snip>

In alle wateren die niet in het bovenstaande lijstje voorkomen mag dus wettelijk gezien het hele jaar door 's nachts worden gevist met de hengel."

Dit natuurlijk alleen als je een "nachtvis toestemming" bijlage op je vispas hebt EN het water voorkomt in de lijst.

voor meer en uitgebreidere info zie : http://www.sportvisserijnederland.nl/vispas/visserijwet_en_regels/binnenwater/?page=nachtvissen

Gr Pim

Joost S.

#986
Vis al heel mijn leven snachts. Vind dat heerlijk. Heel matig geinformeerd hoor Kees. Bovendien.... Je weet niet wat je mist. Snachts vissen/als het donker is, is echt heel mooi.

Buiten de zomermaanden, dat je niet in de nacht mag vissen betekend dat je tot twee uur na zonsondergang mag vissen he.

Dat is nu tot ongeveer een uur of elf. (Je mag ook weer beginnen 1 uur voordat de zon op komt)

In de zomer mag je gewoon 24 uur per dag/nacht vissen. Zonder nachtvispas. (Gebieden zoals bv natura2000 uitgezonderd)


Het is ook wel een unieke vis stek hoor. Je kan onder de brug door lopen en alles is helemaal verlicht. Ik denk zo snel de lichten aan gaan, steeds vroeger vanaf nu dus. Daar de activiteit begint.

Joost S.

Kijk, dit is de stek.

[/URL]


En ben net even geweest, en een paar gevangen. Kleintjes. Maar wat is het leuk. Echt een super avond stek.

[/URL]



Ennuh Kees, ging me niet echt om het snachts vissen, maar meer als het al donker is.

Straks is het al half 5 of zo donker. Prima stek om mijn vliegvisdag wat te verlengen. ;-)



kees

Jullie hebben gelijk ::sjorrie::, ben inderdaad een beetje in de oude regelgeving blijven hangen.
De mogelijkheden zijn nu uitgebreider.
Toch nuttig zo'n forum, je steekt er wat van op.

Twan

Quote from: kees on September 18, 2014, 08:28:08
Jullie hebben gelijk ::sjorrie::, ben inderdaad een beetje in de oude regelgeving blijven hangen.
De mogelijkheden zijn nu uitgebreider.
Toch nuttig zo'n forum, je steekt er wat van op.
::goodjob::

Joost S.


sjoerd

#991
jazeker is er weer gevist vandaag.
Opnieuw een fraaie karper weten te vangen met de vlieg.
Altijd spannend en mooi om te zien hoe zo'n grote vis langzaam je vlieg ziet, er naartoe zwemt en de
vlieg naar binnen zuigt.


Deze was een stukje kleiner dan die 82 er van gisteren maar wel een sterke vis.

gr Sjoerd

Plantje

Ik waag me niet aan vliegvissen te laat op de avond. Laatst met hardlopen bijna een vleermuis in mijn gezicht gehad en jaren geleden in de Eiffel twee vleermuizen op elkaar zien klappen....die gingen beide voor MIJN vlieg!

Hilco de Visser

3 kleine snoekjes en een tiental dikke baarzen....................

het is herfst   8)

BV


Troutbuster

#995
Gisteren een ochtendje op de Wranghe gevis met BB

Ontdanks dat het water wel helderder wordt zweefd er in de eerste 1,5 meter waterlaag nog steeds draadalg!

Wellicht de reden dat forel zich aan de oppervlakte niet laat zien noch laat vangen

Maar....

Met Di5 en oranje FAB toch 7 bere sterke Wranghe forellen weten te snaaien! :D :D :D

Wel veel wind wat het peddelen lastig maakte en de ochtend gymnastiek in ieder geval waarborgde! ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Joost S.

Zo kan ik het ook Hilco, heb er gisteren ook 6 gevangen, hahaha, :-).


Nee, mooi gedaan, een hattrick van snoekjes.

Hilco de Visser

Ochtendje gevist met Erik de Noorman , allebei leuk gevangen



Joost S.


Hilco de Visser

had er wel meer  8)
gelukkig waren het  niet van die joekels want ik ben geen held  :-[