Mijn eerste aan de lat

Started by Nigel, January 31, 2013, 17:03:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MartinT

 ::top:: Goed bezig Nigel.
Hier de afgelopen 2 weken alleen lossers en missers helaas.
Vanmiddag weer eens een ouderwetse blankmiddag.

Nigel

Ja Martin die maak ik ook regelmatig mee hoor. Maar ik heb er nog geen gemist moet ik zeggen. Misshien wel interessant voor jou dat ik deze twee aanbeten helemaal niet zag aankomen op wat voor manier dan ook.

Beide keren stond ik zelfs gewoon met iemand te praten en kreeg mijn hengel ineens een oplawaai. Hierna wel een stripstrike gemaakt maar dat heeft misschien niet eens het verschil gemaakt.

Ik zal niet meteen zeggen dat je hieruit conclusies moet trekken ofzo want je zult ongetwijfeld al verschillende dingen geprobeert hebben maar misschien is het slim wat langer te wachten tot je de beet echt voelt in plaats van ziet. Mocht je dat nog niet geprobeerd hebben dan he. ::new::

Nigel

Afgelopen zondag 'n vervelend fenomeen tegen gekomen wat ervoor kan zorgen dat een visser zijn spullen op marktplaats zet. Ongeduld.

Het ging voor geen meter. Ik was aan het waden in een prachtig watertje


maar het genieten van deze omgeving was er niet echt bij. Kort na het maken van deze foto's had ik ontzettende ruzie met mijn hengel. Kramp in mijn hand van het veel te hard knijpen, hier en daar een keer vastzitten met de streamer en het maar niet voor elkaar krijgen om die lijn fatsoenlijk te strekken. Daarbij kwam nog even dat mijn drijvende lijn helemaal niet zo drijvend was en door het lang op de molen zitten ook snel in de knoop ging. Rasechte ergernis dus. Je had even kunnen lachen als je me daar in mijn eentje had zien flippen.

Toch zag ik op een gegeven moment een paar snoeken jagen. Dus ging ik na het afblazen van wat stoom met een ontspannend hand verder, waarbij ik erop lette die lijn nou eens eerst te laten strekken voor de voorwaartse worp @$#%verdomme!

Bij de eerste aanbeet sloeg ik mis. Deze arme stakker probeerde de streamer nog te pakken maar werd gepakt door de streamer.

hilco

dat fenomeen is ook inherent aan je leeftijd.

Maar ik heb ook al eens mijn hengel dubbel gevouwen , dus ik begrijp wat je bedoelt.

beter is het om je agressie ergens anders op te uiten . want na 2 dagen wil je toch weer vissen.

Vliegvissen is nou eenmaal de moeilijkste manier om weinig te vangen   :-[

Maar het is zóóó leuk om te doen

harlin

Quote from: hilco on March 05, 2013, 10:33:43
ik heb ook al eens mijn hengel dubbel gevouwen , dus ik begrijp wat je bedoelt.
beter is het om je agressie ergens anders op te uiten .
Maar het is zóóó leuk om te doen
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

hilco

ja ik bedoel het vliegvissen niet je hengel dubbel vouwen hahahhaaha