bug bond tsjech nimf

Started by hendri, May 05, 2011, 16:15:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hendri

bug bond tsjech nimf.

materiaal:
scud haak #10
danvilles flatwax 70 danier
bladlood
palinghuid
bug bond
seals fur black

doe de haak in de vice en breng 3 lagen bladlood aan. zorg voor een beetje getaperde body.

zet je binddraad op en ga voorzichtig over het bladlood. bind achterop de haak een dun stripje palingvel. (eerst ff wat nat maken wordt het wat makkelijker van)

wikkel het reepje nu naar voren en overlap de vorige wikkel steeds, zodat je een beetje segmentjes krijgt.
en zet de huid met een paar wikkelingen vast, restant afknippen.

zet nu de body heel dun in de bug bond, uitharden met het lampje.

maak nu een dubbinglus, zet daar een plukje zwarte seals dub in en spin het rond. nu een paar keer om de haak wikkelen en afbinden. de haren aan de bovenkant afknippen, de haren aan de onderkant goed uit borstelen zodat je een ruig plukje krijgt. bovenop waar je de haren weg geknipt heb nog een drupje bug bond laten vallen en uitharden.


forel

hendri
duidelijke svs , mooi gedaan  ::top::

Patrick(WF)

Weer een keurige SVS Hendri. Thanx
Groet Patrick

hendri


Rossie69

owja gaat lekker dus'


maar de onder kant smeer je die nu ook in met bb ?

hendri

ja dat met dat nylon van erik had ik ook gezien evert. alleen is me dat dus niet gelukt en weet inmiddels waarom. te lang de lamp er op. dan wordt die bug bond zo glad dat me steeds die ribbing niet bleef zitten. ga dus nog maar weer mee aan de gang om te proberen minder lang de lamp er op en dan de rib. thanks voor de tip. ;)

ja henk, de onderkant ook.

Rossie69

gaat lekker man.

zal ff ruimte maken,in mn vliege doos ;)

brian


gerrit

h3
kwam deze tegen lijkt mij ook een vanger
mischien heb je er wat aan
kun je nog even leker kliederen  ::)
http://www.flyrecipes.com/index.php?option=com_mtree&task=viewlink&link_id=987655740&Itemid=53
grrrrrrrrrrrrrrrrr gerrit
8) 8) 8)

Rossie69


maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

oei die ziet er ook wel sexy uit gerrrrit!