Speyhackles

Started by HappyFisherman, March 07, 2018, 09:36:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Uit welk deel van de reiger gebruikten ze vroeger de veren voor Speyhackles? Nu illegaal, puur uit interesse uiteraard...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Beertje

#1
Volgens mij hangen deze veren aan de hals ter hoogte van de borst van de reiger.


If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Scaramouche

Klopt, borst en hals. Ik heb wel eens een reiger die tegen een windmolen was gebotst van heel dicht bij kunnen 'bestuderen'. Beest was te ver heen om er nog iets mee te doen (mag je eigenlijk veren van een kadaver plukken?) maar in goede conditie zijn die veren mooier/beter dan de huidige spey capes.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Menno_siemensma

Quote from: Scaramouche on March 07, 2018, 10:22:18
Klopt, borst en hals. Ik heb wel eens een reiger die tegen een windmolen was gebotst van heel dicht bij kunnen 'bestuderen'. Beest was te ver heen om er nog iets mee te doen (mag je eigenlijk veren van een kadaver plukken?) maar in goede conditie zijn die veren mooier/beter dan de huidige spey capes.
regeltechnisch, nee. Anders gaan er allemaal dieren 'spontaan' dood, is het idee erachter, maar in de praktijk zal natuurlijk niemand die paar veertjes missen. Wel jammer van die rus die die reiger had geroosterd wat laatst in het nieuws was, had genoeg speyveren gehad om te verkopen en behoorlijk wat dagen van te kunnen eten...  8) :-X
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.