Vangsten van het seizoen 2016

Started by maurice, January 01, 2016, 13:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peter68

iIk lees op het forum dat je wel eens deze kant opkomt om te vissen.
Ga eens naar de Bernisse en bevis vooral  de ondiepe zijsloten .
Kun je echt een mooie 30 plus Ruisvoorn tegenkomen.

Gr Peter

Gert

Ik heb gisteravond lekker een paar uurtjes gevist in de polder waar we vorig jaar de Tour de OV hadden. Vis was eindelijk los. Maar was wel pas toen het begon te schemeren dat ik ze redelijk achter elkaar ving. Allemaal mooie blankvoorns die net onder de oppervlakte aan het jagen waren.
Daarvoor ving ik wat dieper wel een paar ruis- en blankvoorntjes en kleine baarsjes.
Vanavond maar weer terug, kijken of het nog een keer lukken wil.
En zolang het zulk weer blijft, van de week nog wel een keer denk ik.
Maar eerst een paar onverzwaarde red tags binden, want ze zaten echt hoog.

Menno_siemensma

Quote from: Peter68 on July 22, 2016, 20:19:03
iIk lees op het forum dat je wel eens deze kant opkomt om te vissen.
Ga eens naar de Bernisse en bevis vooral  de ondiepe zijsloten .
Kun je echt een mooie 30 plus Ruisvoorn tegenkomen.

Gr Peter
Nou zo vaak kom ik er ook weer niet, ben er nu 2x geweest bij Oostvoorne :) alleen de 2de keer voor het vissen. Maar ik zal eens rondkijken als ik weer eens in de buurt ben. Er zit in ieder geval vis genoeg heb ik gezien.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Caslambalk

Hallo iedereen,
Gister een avond met de droge vlieg op ruisvoorn gevist.
Een van de mooiste manier van het hele vissen vind ik.
Ik vis eigenlijk altijd met een miertje op een weerhaakloze haak 14 gebonden, Ik probeer sinds kort zo veel mogelijk aan het welzijn van de vis te denken dus met natte handen pakken en niet teruggooien maar terugzetten.

Het wou goed lukken en binnen no time had ik er al een paar, maar al gauw merkte ik de ik de school voorns aan het opjagen was.
Dus toen ging ik lange worpen van rond de 10 meter maken en ving ik er al een stuk meer.

Het is die avond gebleven bij 16 mooie ruisvoorns in maar anderhalf uur tijd.
Toch wel knap voor een beginnende droge vlieg visser( al zeg ik het zelf  ;) )
Groetjes Cas
als ze me missen ben ik vissen ;)

Menno_siemensma

Mooi toch, altijd leuk vissen op ruisvoorn, maar het kan inderdaad soms best lastig worden na een paar te hebben gevangen, even rust geven en ander groepje zoeken kan vaak ook helpen.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Plantje

Ik blijf ruisvoorn één van de mooiste vissen vinden om te vangen in Nederland.

merijn1982

Idd erg mooie visserij op ruizers. Helaas zie je ze veel minder als vroeger ( tenminste in mijn omgeving  ) maar het zijn fantastische ( op de vlieg ) vissen om te vangen!
Tight lines!!

sjoerd

Niet vandaag wel de vangsten van enkele dagen geleden met Menno, die even langs kwam.
'smiddags een poging op de roofblei maar dat leverde geen roofblei maar wel enkele forse windes op, later op de dag weer naar de Ijssel en een misser voor mij, een grote snoek die de leader doorbeet en een leuke snoekbaars voor Menno en een kleintje voor mij.
Daarna snel uitgevist ivm doorsnijden lijn op onderwaterobstakel. Gr.. Hoort erbij een keer in de zoveel jaren maar toch......

een dikke vijftigplusser

en nog enkele van dit formaat


merijn1982

Tight lines!!

MichelG

Vandaag en gisteren even tijd gevonden om achter de windes aan te gaan.. gisteren ondanks de harde wind een goed stekkie kunnen vinden, mooi hoekje uit de wind waar ik ze op zicht aan kon werpen en zo een stuk of twaalf windes gevangen, gemiddeld 20-30cm met een uitschieter van ruim 40.
Vandaag weer terug geweest maar nu was de wind flink gedraaid. Door flinke golfslag werd er veel troep op de stek gedreven en was het water er erg troebel. Toch nog een paar mooie vissen weten te verleiden, waarvan ik een foto zal proberen bij te voegen.
Al met al dus toch mooie daagjes ondanks de wind & regen, zolang je de stekjes maar weet te vinden!

merijn1982

Dat zijn mooie aantallen michel! Helaas in wind een bijna altijd aanwezige factor die nog wel eens flink roet in het eten gooit....
Tight lines!!

FSCHAMP

Gisteren voor de eerste keer op zeebaars geweest dit jaar en mijn arm heeft het gehouden (ik had in de winter last van een tennis elleboog). Ik heb een ganse dag hard moeten werken (ik was ook mijn stripping basket vergeten en dit beperkt natuurlijk de stekken) en ik heb dus veel moeten gooien om een vis te vangen (arm is dus goed getest geweest), maar ik ben er toch in geslaagd om niet te blanken.  Het was geen grote, maar het was wel de eerste van het seizoen en hopelijk niet de laatste.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Zweden1963


Menno_siemensma

Elke zeebaars is er een en blijft mooi om te vangen :)  ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

MichelG

Dat heb ik dus inderdaad ondervonden Merijn, als de wind perfect staat lukt het om aan mooie aantallen te komen, dit was een dag later helaas weer compleet anders.

Bijgevoegd nog een foto van gemiddeld formaat, leuke vissen op de droge vlieg en het vijfje.

Gert

Quote from: Gert on July 24, 2016, 11:20:05
Ik heb gisteravond lekker een paar uurtjes gevist in de polder waar we vorig jaar de Tour de OV hadden. Vis was eindelijk los. Maar was wel pas toen het begon te schemeren dat ik ze redelijk achter elkaar ving. Allemaal mooie blankvoorns die net onder de oppervlakte aan het jagen waren.

Gisteravond weer ff geweest. Ze doen het nog steeds. Meestal klein spul, ook leuk, maar ook wel eens eentje van 25cm of groter.




Menno_siemensma

#391
Gister een dagje vrij en tijd om met het zonnetje de karper te zoeken. Helaas waren die of al bevist, of niet te zien. Dan maar eens een nieuw slootje bekijken, en waarempel, allemaal ringen en kolken! Ruisvoorn gok ik gezien het heldere water en de vele waterplanten. Daar sta je dan met je 7/8 gerigged voor karper... Toch maar even 20/00ste er aan, droge vlieg en hopen dat ik ze niet gelijk verjaag. Dat dat gelukt is is hieronder te zien  8)

Verderop, nadat ik een aalscholver weggejaagd had uit een slootje van nog geen 50cm diep, zag ik een kolk. Karper? roofvis? Het bleek inderdaad een leuk snoekje van 62cm te zijn, na een vlugge wissel van de 20/00ste naar 40/00ste fluocarbon en een verdwaald snoekbaarsstreamertje, de streamer een halve meter over zijn kop gegooid. Langzaam zakt de vlieg en de snoek is meteen geinteresseerd in dat fluogele ding voor zijn bek. Een klein tikje en hij knalt er vol op, maar ik mis. Ik zie hem toch nog gelukkig liggen, waterplanten uit spugend en onhoorbaar mopperend over de gemiste snack. Poging twee ging wel goed en na een paar mooie sprongen en runs kon ik hem in het net krijgen. Hoewel er genoeg vis zat, toch een behoorlijk magere snoek. Later nog een zien jagen maar die had blijkbaar meer succes en kon ik niet spotten of haken.






Niet scherp maar goed ook geen monster. Wel leuk hoe die op een binnengestript droog vliegje knalde.

Ook blankvoorns lusten wel een droge vlieg.

Deze jongen lag lekker op een eendenplateau te zonnen, al had ik liever de dikke karpers in die vijver zien zonnen...

al met al weer lekker middagje in de zon in de polder van Groningen :)

Vandaag nog even snel een mooie kunnen pakken.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

vanderschoor

Oerhollands, lijkt 't toch? Deze kwam uit de Ossiachersee in Oostenrijk!
Groet,
Wim
There's a fine line between fishing and just standing on the bank like an idiot.

Menno_siemensma





Heel jammer dat de foto's net van de vis niet zijn gelukt maar dat is helaas bij het snel vastpakken van de vis om te voorkomen dat we helemaal geen foto konden maken gebeurd. Het belangrijkste is toch dat ik mijn PR snoek heb mogen verbeteren en een geweldig sterke snoek heb gevangen en weer netjes kon laten wegknallen.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

sjoerd

#394
Nouja die Menno,komt even een uurtje vissen en vangt gelijk een fraaie  1.01 cm snoek! En ja het was inderdaad of de vis niet landen of water op de lens. De haak loste bij het landen en ik moest snel handelen anders was de snoek alweer weggezwommen. Ondanks droogpoetsen van de lens toch kennelijk nog wat water eropgekomen.Dat is heel jammer,ik had graag een mooie herinneringsfoto gemaakt met je meterplussnoek. Nu moet je zeker weer terugkomen naar de Ijssel om nog "even" een meterplus te vangen. haha. Mooi resultaat in een goed uurtje swiepen.

merijn1982

Tight lines!!

FSCHAMP

Proficiat Menno.


Vandaag met de club wezen Zeebaarzen op de Maasvlakte. Het was een ganse dag zwoegen. In de voormiddag was het weer best zeer slecht. Hevige regenbuien en zeer veel wind. Rond een uur of één klaarde het op en kwam de zon er door. Het werd het eindelijk een beetje aangenaam vissen.
Er werden drie vissen gevangen door 6 mannen waarvan er twee mooie waren. Twee ervan waren na het opklaren van het weer. Eentje van 50 cm (eerste foto) en eentje van 56 cm.  De derde vis was eentje van zo'n 30 cm en deze werd 's morgens gevangen tijdens de hevige regenbuien.
De 56 cm zeebaars mocht ik op mijn conto schrijven en dit is een nieuw PR voor zeebaars voor mezelf. De andere werd gevangen op één van mijn gebonden vliegen. Geen slechte dag dus voor mij.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert

Mooi vangst Gino. En Menno ook.

Ik ben van de week voor het eerst sinds jaaaaaren weer eens wezen zeevissen. De eerste finten ooit gevangen op de pier bij Wijk aan Zee. Maar dat was niet met de vliegenlat dus telt niet echt. Maar een volgende keer dus wel die vliegenlat mee.

Menno_siemensma

56cm is een mooie vis, die geeft wel wat actie :D Het is inderdaad soms hard werken daar.  ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

FSCHAMP

Mannen bedankt

Inderdaad het is soms hard werken, maar de voldoening is eens zo groot als je zo'n exemplaar kan vangen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>