Vangsten van het seizoen 2017

Started by Menno_siemensma, January 04, 2017, 09:08:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Menno_siemensma

U mag weer los voor dit jaar! ::) ;)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

iMarco

Met vis openen was de traditie toch? Boefje :-)


Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk

sjoerd

Quote from: iMarco on January 04, 2017, 10:09:26
Met vis openen was de traditie toch? Boefje :-)


Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk

Haha Marco, vanwege zijn gebroken hengel heeft Menno alleen maar "bot"gevangen. Of telt dat niet. In ieder geval hoop ik  dat velen er dit jaar hun mooie vangsten mogen en willen tonen.
groet Sjoerd

Menno_siemensma

Quote from: iMarco on January 04, 2017, 10:09:26
Met vis openen was de traditie toch? Boefje :-)


Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk
bij afgelopen seizoen ook niet gebeurd hoor 😉
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

iMarco

Ah ok[emoji106]

Succes met je hengelbreuk en veel mooie vissen gewenst in het nieuwe jaar in ieder geval!


Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk

sjoerd

Om dan toch maar met de vangstmeldingen van het nieuwe jaar te beginnen. Hier de primeur! haha.
Vanmiddag enkele uurtjes een haven opgezocht met mijn vierstokje. De vissen waren goed los ondanks de ijslaag die zich begon te vormen.
De allereerste vis van dit jaar was een kleine winde die het nimfje pakte. De volgende vis was een roofbleitje en de aanbeten bleven de hele middag doorgaan. Meer dan 60 vissen, voorns , baarsjes, roofbleitjes en windes kon ik landen. Wat aantallen betreft dus heel goed maar de formaten mochten wel wat groter zijn.
In ieder geval, veel actie aan de nimfjes, terwijl een vaste stokvisser op de nul bleef staan. Wel had hij zo vertelde hij mij vorige week grote voorns gevangen. Maar die leken nu verdwenen.
Hieronder enkele plaatjes

de eerste vis voor 2017, deze winde

een van de 40 voorns

zo nu en dan een doubletje is ook wel leuk

Nog even op een ander stekje geprobeerd maar daar moest je de vis via het ijs landen


sjoerd

Het was ook geen dag te vroeg want vandaag lag de hele haven dicht! Zo snel kan het gaan met een beetje vorst en water dat een graadje of 4/5 is.
Ik zag de aalscholvers wat verdwaasd rondvliegen nu hun tafeltje dekje was afgedekt met een ijslaagje.

iMarco

Mooie sessie Sjoerd!


Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Mooi sjoerd! Hier in de haven is het pet! Haven is nu afgedamt en water is ertroebel. Het stikt er van de baarsjes. Formaatje mini. .. maakt het wat minder erg dat ik amper tijd heb voor vissen maar het is wel jammer! Het kan zo mooi zijn! En had graag de 1wt. ingezet deze winter
Tight lines!!

sjoerd

De winter is nog lang Merijn. Je zult vast nog wel je 1hengel kunnen gebruiken, wel jammer dat geklooi met die haven. Duren die werkzaamheden mogelijk lang?

merijn1982

Dat is waar.. maar gaat dit seizoen niet meer gebeuren. Haven en boulevard gaan volledig op de schop en is een nieuwe woonwijk uit het water gestamd. Haven word ook veel kleiner gemaakt en steigers worden korter. Er bestaat zelfscde kans dat vissen straks niet eens meer mag
Tight lines!!

Inderk

heb nog niet kunnen vissen dit jaar  :(
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


FSCHAMP

Ik zit in het zelfde schuitje Inderk
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Hier nog 1... al 4 of 5 weken al niet :(
Tight lines!!

sjoerd

vanmiddag weer een lekker middagje op de wintervoorns. Als dat maar goed gaat op vrijdag de 13e, haha.
Mooi sneeuwlandschap en het zonnetje in het gezicht maar wel een vervelende wind. Al snel de nodige baarsjes en enkele kleine windes en roofbleitjes. Met de voorns wil het eerst niet goed lukken totdat ik  de beetverklikker een stuk omhoog schoof. Direct na de inworp en het afzinken een fraaie voorn! Ze bleken dus dieper te zitten. Maar al ving ik er een aantal, ze waren toch minder los dan enkele dagen terug. Maar de baarsjes meegeteld toch weer een dikke 50 visjes kunnen verleiden. En ach dat blijft toch mooi hoor.
Maar waar blijven nu jullie vangstverslagen??? Er wordt toch nog wel gevist mannen(en dames). Ik vind het wel erg stil worden op ons forum de laatste maanden, of ligt dat aan mij?
Hieronder enkele plaatjes van wat vissen in de sneeuw




iMarco

Keurige plaatjes weer Sjoerd. Ik heb een half uur de hengel in de handen gehad en vond het toen wel mooi. Koud....

Wel een paar aardige plaatjes geschoten.










Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk

Gerrit72


Geweldige platen Sjoerd en Marco!

Zelf vandaag ook even in het gouden uurtje voor donker staan streameren, in de hoop een sneeuwsnoek te vangen. Helaas geen teken van leven gezien in het water. Wel was ik in het gezelschap van een ijsvogel, altijd mooi.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Bone F

De vraag is of je dat ijsvogeltje nog een keer terug ziet. Ze  krijgen het volgende week erg zwaar vrees ik.  :'(

Gerrit59

Quote from: Bone F on January 14, 2017, 11:00:00
De vraag is of je dat ijsvogeltje nog een keer terug ziet. Ze  krijgen het volgende week erg zwaar vrees ik.  :'(

Denk dat het nog wel mee valt.....
De weerprofeten zijn weer te hard van stapel gelopen hoor ik nu van steeds meer kanten. Overdag bijna geen vorst.

Gerrit

Plantje

Quote from: sjoerd on January 13, 2017, 21:51:32
Maar waar blijven nu jullie vangstverslagen??? Er wordt toch nog wel gevist mannen(en dames). Ik vind het wel erg stil worden op ons forum de laatste maanden, of ligt dat aan mij?
Ben ik wel met je eens Sjoerd. Ach, met dat ik het forum nu overgenomen heb ben ik van plan meer op forum dagen aanwezig te zijn, maar ook om meer te gaan vissen! Dus als het een beetje meezit komen er van mij binnenkort ook vangstverslagen.

Daar komt nog bij, dat ik ook wat plannen heb om het forum aantrekkelijker te maken. Later meer daarover ;) Eerst de laatste puntjes op de i zetten als het gaat om de technische overdracht. Ik moet nog even wat backup zaken enz. met Bas doornemen en dan gaat ook dat goed komen!

Herman

Dit jaar ben ik al 2 keer wezen vissen.... Eerste keer op de Ruige Hoek, maar op forelputten maak ik eigenlijk nooit foto's.
Gister voor de eerste keer dit jaar op snoek. Behalve een overvliegend (twee keer zelfs!) ijsvogeltje en een mooie omgeving geen vis aan de schubben gekomen.
Op naar een volgende sessie dusssss
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

p.forel

Ik ben of vissen of foto's schieten maar nooit meer beide.
En verslag maken zonder foto's is als eten zonder goede wijn

Gert

Quote from: Herman on January 14, 2017, 14:37:53
Dit jaar ben ik al 2 keer wezen vissen.... Eerste keer op de Ruige Hoek, maar op forelputten maak ik eigenlijk nooit foto's.
Gister voor de eerste keer dit jaar op snoek. Behalve een overvliegend (twee keer zelfs!) ijsvogeltje en een mooie omgeving geen vis aan de schubben gekomen.
Op naar een volgende sessie dusssss

Ruigenhoek was nog in 2016 Herman  ;) (Of ben je daarna nog een keer geweest?)

Ik ben nog niet aan vissen toegekomen in 2017. Misschien morgen ff. Maar een haven waar je je helemaal klem kunt vangen is hier volgens mij niet in de buurt.
En met snoeken mag je blij zijn als je wat vangt tegenwoordig....



Bone F

Quote from: Plantje on January 14, 2017, 14:30:13
Ben ik wel met je eens Sjoerd. Ach, met dat ik het forum nu overgenomen heb ben ik van plan meer op forum dagen aanwezig te zijn, maar ook om meer te gaan vissen! Dus als het een beetje meezit komen er van mij binnenkort ook vangstverslagen.

Daar komt nog bij, dat ik ook wat plannen heb om het forum aantrekkelijker te maken. Later meer daarover ;) Eerst de laatste puntjes op de i zetten als het gaat om de technische overdracht. Ik moet nog even wat backup zaken enz. met Bas doornemen en dan gaat ook dat goed komen!
::bravoo::