Tasjes voor leaders & onderlijnen, ik vind ze niet...

Started by Wim Envy, August 22, 2013, 11:19:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wim Envy

Om mijn gelieve streamers te bergen heb ik gister van Umpqua een mooie box gekocht (49,- grrrr). Ik ben zuinig op mijn spullen, dus weet dat het het waard zal zijn. De mooiste visserij mag gekleed in de mooiste materialen. Maar om onderlijnen en leaders te bewaren, is er bijzonder weinig on the market. Ik heb van Predox twee etui'tjes maar die zijn na een jaar al grotendeels verrot. Bij Martin Fly in Overschie zie ik weinig, Kok in Rotterdam had al helemaal niets...

Ik ben heel benieuwd hoe jullie je leaders en onderlijnen opbergen, ik wil ze sowieso apart bewaren om knopen en beschadigingen te voorkomen. Daar moeten toch haast tal van etui'tjes voor op de markt zijn, zou je in eerste instantie zeggen. Ik hoop op suggesties of links...

Vliegvissers.nl

Airflo heeft ook van die etui's

Zelf prop ik mijn leader (relatief kort stuk van ong. 1-1,5meter) met een ringetje er aangeknoopt, waaraan aan de waterkant nog wat tippet wordt geknoopt) in een afsluitbaar, klein plastic zakje. Daarvan steek ik er dan een aantal bij me als ik ga vissen. Maar dat gaat met stalen onderlijntjes niet lekker werken vrees ik....

Wim Envy

Airflo? Ok, daar zal ik naar zoeken, dankjewel. Ik heb inderdaad tijdelijk plastic zakjes gebruikt, maar vond dat niets. Het mooie van een etui is dat ik met kleine stickers de lijndikte, trekkracht en lengte eraan kan hangen. Als ik in het voorjaar op snoek vis, gebruik ik in de ondiepere delen van het water, langere leaders, van ongeveer 2 tot 2,5m. Maar op de intermediate of zinklijn komt een leader van anderhalve meter. In zo'n etui kan dat perfect worden opgeborgen.

Van Kiez van dit forum heb ik een prachtige tas overgenomen van Regal. Ik speurde op het internet of Regal ook etuis verkocht, maar heb het vooralsnog niet gevonden.

Heintje Davids

Wanneer je 'leaderwallet' in Google intikt zou je toch gauw een paar honderd leadermapjes tegen moeten komen, maar misschien is dat niet het artikel dat je bedoelt?

Wim Envy

Quote from: Heintje Davids on August 22, 2013, 12:31:00
maar misschien is dat niet het artikel dat je bedoelt?

Als ik op afbeeldingen zoek zijn er inderdaad een groot aantal opties. Ik weet nog niet wat ik zoek, eigenlijk. Ben me nog aan het oriƫnteren, maar verbaas me er vooral over dat er in de winkels zelf, amper iets over te vinden is.


JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Raymond

Dat is eigenlijk iets voor het karpervissen wat niet wegneemt dat het ook voor leaders zou kunnen voldoen.

Maar ik denk dat je meer op zoek bent naar zoiets:
http://www.amfishingtackle.nl/accessoires/am-leader-wallet
::wtf::

Wim Envy

Die linkjes helpen me zeker verder, echter is bij veel van dat soort wallets de sluiting zo snel stuk is van de kleine vakjes. Daarom ben ik vooral benieuwd hoe jullie je lijnen bergen. Mijn predox-etuis zijn al kapot maar er zullen toch merken zijn,waar de wallets langer van meegaan.

JB

Persoonlijk bewaar ik m'n leaders in van die "ziplock zakjes", 1 per zakje, deze zijn ook te beschrijven of te voorzien van stickers. En nemen minder ruimte in beslag.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)


Wim Envy

Zo Obi, dat Stroft-tasje is bijzonder strak, maar 35,- incl verzenden, dat zou duur worden. In ieder geval zie ik door de linkjes dat er wel degelijk ruimte is. Ik heb van zowel Berkley (ruime etui met vele vakken) als GLoomis mooie leadertassen gezien. Echter komt dat van de andere kant van de oceaan, en daar heb je een mastercard nodig. Ik heb deze tasjes nog niet gezien bij een Ideal-site, maar zoek rustig verder  ::goodjob::

obi-130


wouter veuger


(ik bewaar mijn stalen onderlijntjes zelf gewoon in een grote maat ziplockzakjes,dat ze een beetje gebogen zijn maakt me geen drol uit,als je de streamer eraan hangt issie weer recht)

leaders maak ik nooit kant en klaar,gewoon een spoeltje 45/00 nylon mee,en ter plaatse even knopen,1 minuutje werk.