Hengels van D.A.M

Started by PierreCoen, August 05, 2015, 17:02:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PierreCoen

Hoi,

een vraag over vliegvis hengels van D.A.M., zijn deze hengels goed om mee te beginnen, of is het beter wat meer geld te investeren voor een andere hengel? :o ::hulp::
::new::

Milenko

Mijn eerste vliegenhengel was een (goedkope) D.A.M. en daar was ik helemaal niet tevreden over. Heb later een duurdere hengel gekocht van een ander merk en die heb ik nog steeds.

Ik lees veel goede dingen over de Shakespeare agility hengeltjes, misschien is dat een optie. Zelf evenwel geen ervaring mee.

Gert

Je kunt van DAM, maar ook van ARCA en PFlueger (en waarschijnlijk ook Shakespeare etc.), complete startersetjes kopen voor nog geen 80 Euro.
Om mee te beginnen zijn die meestal prima, en die kun je - als het moment daar is om een stapje "hoger" te gaan (of als je het allemaal maar niks vindt, dat komt ook nog wel eens voor) - weer voor weinig doorgeven aan een volgende beginner.
Vraag eventueel een ervaren vliegvisser mee om even zo'n setje uit te proberen als dat kan. Die kan wel beoordelen of het in ieder geval qua werpen een beetje te doen is.

Groet,
Gert

PierreCoen

bedankt voor de info het word dus geen DAM
8)
mvg  Pierre
::new::

Erwin

Ik heb ooit voor 60 euro een Arca #5 setje gekocht. Bevalt mij prima. Alleen de standaard wf lijn die erbij zit zou ik direct vervangen.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...