Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

jo flyfishing

Eerste poldersnoekje vandaag, nog 2 andere gemist.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Caslambalk

Mooie vis, zulk vormaat van in op me #5 6 hengel
Quote from: jo flyfishing on November 11, 2015, 20:45:07
Eerste poldersnoekje vandaag, nog 2 andere gemist.

als ze me missen ben ik vissen ;)

sjoerd



Vanmiddag even een nieuwe streamer uitgeprobeerd. Snoek was niet echt los maar dankzij dit ventje geen blank!
Deze glitterstreamer gaf wel een mooi effect en kleur in het water en was heel makkelijk te werpen.
materiaal van A&M.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

wouter veuger

Gisteren na het werk ook nog even het laatste uurtje daglicht meegepakt in de polder,genieten!





Gerrit59

Mooie plaatjes Wouter, vooral die laatste sfeerfoto

Gerrit

iMarco

Vandaag eerste keer met de vliegenlat op snoek. Een rondje door de polder gedaan met weinig activiteit maar toch nog ééntje gevangen.

Door de vele regen en daardoor actieve gemalen was het water behoorlijk troebel.



De kop is eraf. Nu de big ones....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gerrit59


maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

iMarco

Precies, deze aan jou streamer gevangen Maurice.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jo flyfishing

Gisteren op Millenium lake het aanwezige snoeken bestand willen inspecteren.
Het is bij 'willen' gebleven. Ze gaven niet thuis. Wel 4 seizoenen op 5 uur gehad inclusief sneeuw.
Laatste uurtje toch nog even op de forel, 2 mooie tussen 40 en 50cm en nog 2 gemist op een snake streamer met trage rolly-polly.
Altijd leuk om niet geblankt te hebben.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

jo flyfishing

Dan maar terug naar de nl polders...


"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gerrit59

Mooie snoeken Jo!
Meer geluk dan ik, heb geblankt vanmiddag...

Gerrit

jo flyfishing

Zoals altijd, heb er voor moeten werken.
Toch een redelijke wandeling gemaakt, en nu toch een beetje spierpijn van te vechten tegen de wind in het niet door huizen beschutte stuk dat ik afgevist heb.
De dag van grote aantallen of een vis om de 10 meter heb ik nog niet meegemaakt.
Quote from: Gerrit59 on November 28, 2015, 22:37:48
Mooie snoeken Jo!
Meer geluk dan ik, heb geblankt vanmiddag...

Gerrit
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

JB

Quote from: jo flyfishing on November 22, 2015, 12:11:50
en nog 2 gemist op een snake streamer
En hoe ziet een snake streamer er uit?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

jo flyfishing

Is eigenlijk niet veel meer dan een lange (nerts) zonkerstrip op een verlengde haak. De voorste haakbocht knip ik af als de streamer klaar is.
De verbinding tussen de 2 haken is drennan pike wire, die je met warmte kan fixeren.



"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

wh82

Een soort heruitvinding van de tubefly begrijp ik ;)

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gerrit59

De tijd van 'om de 10 meter een snoek' is voorbij Jo!
Die tijd heb ik overigens wel gekend.... maar dat is verleden tijd (helaas)

Gerrit

JB

Lijkt me wel een stijf geheel worden met die in elkaar getwiste en samengesmolten staaldraad.  Of valt dat wel mee?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

sjoerd

Die haak helemaal aan het eind lijkt mij eigenlijk ook niet echt visvriendelijk. Als een snoek die streamer diep neemt zit de haak wel erg ver naar achteren met alle mogelijke ellende vandien.
Je kunt nu eenmaal niet de snoek op "staartbijters" selecteren!! Gewoon incalculeren dat een snoek de streamer wel eens mist. Ik geloof helemaal niet in staartbijters. Ze willen hem of ze willen 'm niet. Wel kan het gebeuren dat een snoek de streamer half mist en dat noemt men dan een staartbijter. Volgens mij is dat gewoon een mislukt schot van de snoek. Niet elke aanval in de dierenwereld resulteert in een gevangen prooi.

jo flyfishing

Sjoerd, de streamer is niet bestemd voor snoek.
Ik vis er enkel mee op forel reservoir (en daar zitten veel staartbijters) .

Er zijn hier 2 onderwerpen door elkaar aan het lopen. Lees even een paar posts terug.

Quote from: sjoerd on November 30, 2015, 11:53:16
Die haak helemaal aan het eind lijkt mij eigenlijk ook niet echt visvriendelijk. Als een snoek die streamer diep neemt zit de haak wel erg ver naar achteren met alle mogelijke ellende vandien.
Je kunt nu eenmaal niet de snoek op "staartbijters" selecteren!! Gewoon incalculeren dat een snoek de streamer wel eens mist. Ik geloof helemaal niet in staartbijters. Ze willen hem of ze willen 'm niet. Wel kan het gebeuren dat een snoek de streamer half mist en dat noemt men dan een staartbijter. Volgens mij is dat gewoon een mislukt schot van de snoek. Niet elke aanval in de dierenwereld resulteert in een gevangen prooi.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

jo flyfishing

inderdaad, maar ik vang er toch mijn visjes mee...

Quote from: JB on November 30, 2015, 11:29:35
Lijkt me wel een stijf geheel worden met die in elkaar getwiste en samengesmolten staaldraad.  Of valt dat wel mee?
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

p.forel

#1198
Het vangen van vis met welke haak dan ook is altijd vis onvriendelijk  Sjoerd

sjoerd

Quote from: p.forel on November 30, 2015, 15:40:37
Het vangen van vis met welke haak dan ook is altijd vis onvriendelijk  Sjoerd

Dat ben ik niet helemaal met je eens.We vangen nu eenmaal vis aan een haak maar dan is de keuze van de soort haak wel van belang. Een kleine haak zal bijv veel minder "schade"aanrichten bij een vis dan een grote. Of denk eens aan een enkele haak versus een dreg.
En zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen.