Zeebaars vliegen???

Started by Johan, July 30, 2012, 23:02:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Johan

Zaterdag as wordt er een serieuze poging op de zeebaars ondernomen, vanavond even lekker daar voor gebonden.
Dus nu even een vraag aan de experts, gaan deze het doen of moet er iets anders worden gebonden?????? zandaaltjes had ik al maar visjes nog niet zo veel.

Johan















Arno

Misschien nog een groene(baars)achtige Johan.
veel plezier zaterdag en ik hoop dat jullie er een paar vangen.
Helaas ben ik dan op vakantie(zeil de sneekweek)anders had ik zeker mee gegaan.

Gr Arno

kiez

Komen heel mooi  over gaan het zeker doen  .

Johan

Bedankt Mannen,

goede tip Arno, gaan we die ook nog ff maken.

Johan

Gerrit72


Johan, die zien er puntgaaf uit!  ;D Erg mooi!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Troutbuster

Zien er lekker "vangerig" uit Johan!! ::duim::

Ik zou idd een paar "groenige" patroontjes erbij maken.

Zwart/donkergroen ruggetje en wit buikje met de bekende rode accenten doet het altijd goed en niet alleen op Zeebaars want Makreel is er ook niet vies van!!

Succes en vang ze, ik zie het verslag met de plaatjes wel langs komen!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jasper

Ik vind ze wel wat vol gebonden en ook ik houd meer van de grijze of groene ruggetjes. Maar ze zullen zeker goed genoeg zijn. De aanbieding is immer belangrijker

Johan

Dank je mannen,

hier de groene variant.

Ik heb maar gelijk een svs gemaakT ;)

Jasper, ik heb ze bewust wat voller gebonden, laat tijdens het roofblei vissen vondt ik in mijn EP streamers maar weining''leven'' zitten op het moment dat ik over ging op streamers met dit materiaal begon ik te vangen.
nou ben ik verre van een zeebaars expert vandaar mijn vraag hier en echt alle commentaar is welkom.
Ik heb nu een aaNtal groene gemaakt, dus als jullie nog suggesties hebben omtrent kleur dan hoor ik het graan, ik ben ze nu alleen in het wit aan het maken en kan ze dan vanavond kleuren.

Johan

Bert J.

Mooie visjes! Nadeel van vollere streamers is dat ze in eerste instantie blijven drijven. Als je aan de lijn trekt gaan ze
pas door de oppervlakte heen. Als het hard stroomt, is je drift al half voorbij voordat je hem binnen kunt strippen omdat je
eerst de lijn moet laten afzinken.

Ik heb mijn zeebaarzen aan verschillende kleuren gevangen. Chartreuse, roze, grijs, olijf-groen dus zeg het maar?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Johan

Ok thanks mannen ik hou dat ingedachten.

Johan

Dick

hallo Johan,

moet ik nog wel mee, heb toch geen kans als jij met zulke mooie vissies gaat vissen, zal er dan toch aan moeten geloven ook maar vissies maken, hoor ik er in iedergeval bij, het vertrouwen in mijn eigen creaties zakt alweer behoorlijk
haha
spreek je zaterdag

mvg Dick

Johan

Dick,

Maak je geen zorgen ik heb er genoeg inmiddels en zal ze met je delen ;) maar ik had jouw vliegen ook gezien en die zagen er ook top uit.
Heb er zin aan kerel, gaan we een mooi dagje van maken.

Johan

Gerrit72


Quote: tijdens het roofblei vissen vondt ik in mijn EP streamers maar weining''leven'' zitte

Ik heb juist de tegenovergestelde ervaring. Een plat & hoog gebonden Ep tuimelt bij mij een beetje, terwijl ik een volgebonden Ep een beetje als een zoutzak vind volgen (weinig zijwaartse beweging). Vol gebonden zal wat meer 'lawaai' (waterdruk = goed voor snoek) geven, toch vind ik een wat kantelende/duikende Ep attractiever (en werpt hij lekkerder/lichter).

Geen kritiek, alleen een andere ervaring, jouw Eps zien er wel geweldig strak gebonden uit!

En oppassen tijdens zeebaars vissen ;), hoor net op de radio dat een zeebaarsvisser een haai van 1.60 m heeft gevangen in de Oosterschelde (maar vast niet met een Ep ;D)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Johan

Gerrit,

Ik denk dat je hier een foutje maakt, de streamers die op de foto staan zijn juist niet met EP maar met syntetische fibers, deze zijn zachter en na mijn beleving meer beweegbaar. Inderdaad mijn EP streamers kantelen ook een beetje maar dat is bij mij ook alles wat er aan beweging in zit, dit spul fladderd in het water en beweegt heel mooi, maar of het zeebaars opleverd?? ik weet het niet, zaterdagavond zal het verlossende woord komen.

Johan

Gerrit72


Johan, dan neem ik mijn woorden terug EN waar bestel je deze fibers? Die wil ik natuurlijk ook graag proberen tbv vriend snoek ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Johan

Gerrit,

Het wordt in viswinkels onder vele namen verkocht, dat van mij komt van de markt en koop je per m2, onder vliegbinders staat dit ook wel bekend als ''snolleprei''
ik zal vanavond nog even de svs op de site zetten. Deze vissies zijn ongeveer 11 cm lang, maar daar is veel in te varieren.

Johan

Johan

SVS nu op de site 8)

Johan

Gerrit72


Super Johan! Ik ga me er eens in verdiepen ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Bert J.

Mooi spul! Lijkt me hetzelfde als de long-chenille van Hends, waar ik mijn baarsvisjes van maak.
Alleen heeft dit spul langere fibers en is waarschijnlijk véééle malen goedkoper :)
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Plantje

Quote from: Johan on July 31, 2012, 21:14:45
SVS nu op de site 8)

Johan

Mooi man! Anders gooi er ook direct een link bij rechtstreeks naar de SVS.

Ik zeg: goed bezig! Succes met vangen!

Dick

hallo Johan, voorraadtje weer gereduceerd vandaag tot de helft

mvg Dick

Johan

Ja het ging lekker, we hebben weer genoeg gedoneerd vandaaag >:( ::geweld::

Johan

johannes

had je nog zeebaars dan?

bij mij stond de teller nog op nul dit jaar (aan de vlieghengel)
maar vanavond deden de bijvangsten het lekker tijdens het zeeforellen, 7 zeebaars en 1 heeeeel dikke makreel. o ja ook nog 2 zeeforel  ;D


johannes





alles aan een drijflijntje aan een #6 op 1,5 meter water

Johan

Mooi man.
Ik zelf had niks maar andere wel, Bert zou vandaag een verslag plaatsen.

Johan