Viva Dabbler

Started by Troutbuster, February 19, 2018, 11:36:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Broeders,

Gisteren op ons clubwater "de Wranghe" ontzettend veel forel actief in de oppervlakte.

Actief, maar zeer lastig te verleiding tot aanbeten. (paaigedrag, en wellicht andere zaken aan de kop!! :D :D)

Van alles geprobeerd en uiteindelijk met een Viva Dabbler de forellen tot aanbijten weten te verleiden!!



Ik had deze ooit gebonden zo van 'je weet maar nooit" (daarvan puilen mijn dozen uit overigens!! ;D)

Ik had er maar 2 in mijn doosje zitten en heb ze maar aan 2 andere leden gegeven die later kwamen vissen.

Na de sessie achter de vice gekropen en een nieuw setje "Viva Dabblers" gebonden, want je weet maar nooit!!! :D :D :D :D

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Mooi Jan, net ff wat anders doen dan de rest. Ook nog eens leuk om te knuppen 😊
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Th vd Poll

Inderdaad een leuke vlieg.
Even zien dat ik een patroontje opsnor.

Troutbuster

Beste
Het vinden  zal lastig worden!
Is een eigen verzinsel😂
"Petri Heil"


Troutbuster

Haak: Kamasan B175 #10
Staart: Chartreuse Anton yarn
Rib: Silver wire
Body: Pauwefibers
Bodyhackle: Haan zwart (India)
1e hackle: Hen zwart
2e hackle: Widgeon flank
Binddraad: uni 8/0 zwart

Succes en groet

Jan
"Petri Heil"


Th vd Poll

Hoi Jan,

Had inderdaad al wat vliegen gezien, maar die van jouw stond er niet tussen. Nou weet ik waarom niet  ;)
Dank voor het patroontje!

Vriendelijke groet,
Theo

Chaisedieu

Mooie vlieg!

Cheers, Marten

lambert63

#7
Mooi patroon hoor, ga ik ook proberen

jo flyfishing

Aan een intermediate lijntje gevist?
Ik veronderstel gezien de hoeveelheid materiaal, dat deze anders snel terug aan de oppervlakte zit? Of is dit net de bedoeling?

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

peterf

Quote from: Troutbuster on February 19, 2018, 18:27:47
Haak: Kamasan B175 #10
Staart: Chartreuse Anton yarn
Rib: Silver wire
Body: Pauwefibers
Bodyhackle: Haan zwart (India)
1e hackle: Hen zwart
2e hackle: Widgeon flank
Binddraad: uni 8/0 zwart

Succes en groet

Jan

Deze lijkt heel veel op de J.C.Mink Viva die jij eerder hebt gebonden.
JC Mink Viva

Troutbuster

Quote from: jo flyfishing on February 26, 2018, 11:06:12
Aan een intermediate lijntje gevist?
Ik veronderstel gezien de hoeveelheid materiaal, dat deze anders snel terug aan de oppervlakte zit? Of is dit net de bedoeling?

Beste Jo,

Deze kan uiteraard prima aan een intermediate lijn, echter de omstandigheden moeten er wel naar zijn wat betreft de azende forel.

De omstandigheid die ik omschreef was dat de forel duidelijk hoog in de oppervlakte aan het azen waren, en dan volstaat een drijvende lijn prima.

Patroon met een relatief zware haak (B1750) en softhackles zinkt verbazend snel en diep hoor!!

Daarnaast had ik een Diawl Bach als dropper welke dus nagenoeg "washing" gevist wordt met zo'n Dabbler op de punt.

Het werkte ;D (je hebt van die dagen!! ;D ;D)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Quote from: peterf on February 26, 2018, 14:36:28
Deze lijkt heel veel op de J.C.Mink Viva die jij eerder hebt gebonden
/quote]

Klopt uiteraard, Viva staat in de vliegbinderij voor veel patronen met zwart en Chartreuse maar....

De Mink Viva is een Lure en een patroon van een andere categorie dan de Dabbler

Vist ook totaal anders, en is meer een zogenaamde "Pulling Lure" maar daarom niet minder effectief op de juiste manier en periode!!

Goed opgelet!! ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


jo flyfishing

Duidelijk. Bedankt.
Quote from: Troutbuster on February 26, 2018, 15:22:31
Beste Jo,

Deze kan uiteraard prima aan een intermediate lijn, echter de omstandigheden moeten er wel naar zijn wat betreft de azende forel.

De omstandigheid die ik omschreef was dat de forel duidelijk hoog in de oppervlakte aan het azen waren, en dan volstaat een drijvende lijn prima.

Patroon met een relatief zware haak (B1750) en softhackles zinkt verbazend snel en diep hoor!!

Daarnaast had ik een Diawl Bach als dropper welke dus nagenoeg "washing" gevist wordt met zo'n Dabbler op de punt.

Het werkte ;D (je hebt van die dagen!! ;D ;D)

Gr

Jan
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain