Zinklijn #5/6

Started by Bert J., July 31, 2011, 21:05:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bert J.

Mijn zinklijn is beschadigd, dus zoek ik een nieuwe.
Ik wil geen dure lijn. Ik sta er te vaak boven op, vind ik zonde.
Ik ben al een uur aan het zoeken geweest bij de webwinkels, maar nog niet gevonden wat ik zoek.
Wie heeft er een tip?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

A{b}r{a}xa{s}


Arjan Maat

Hoi Bert,

Als je al een tijdje aan het zoeken ben geweest zal je wel naar iets HEEL specifieks zoeken ;-) laat even weten hoe of wat. Dan kan je ook een goed antwoord op je vraag verwachten ;-)



TL Arjan Maat

Bert J.

Arjan, ik zoek niets specifieks. Ik zoek een simpele #5 zinklijn. Ik kan bij de ned. webshops alleen een 6 en een 7 vinden.
That's all.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

johannes

zinklijn of sinktip?

heb een zinklijntje op de #4 van shimano kost iets van 25 euro maar dat is volledig zink

anders heb je nog de mogelijkheid om een stuk tungstun core te kopen en die aan een oude vlieglijn te bouwen.



Bert J.

Nee zinklijn zoek ik, sinktips heb ik wel. In de lagere aftma's zijn ze lastig te verkrijgen.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Sieger

#6
Hoi Bert heb er bij Taimen een paar gevonden in 5. Op zich een goed bedrijf en leveringen zijn ok.... Ook de prijs is best ok dacht ik...

http://www.taimen.com/mt/index.php?cPath=51_56

De Taimen III en V zijn er in de goede gewichts klasse... Wie weet is het wat voor jou...


Sieger

pepadew

#7
op marktplaats staan wf-5-s lijntjes voor 20 euro. mag ik de link hier plaatsen? of liever via pb?

en er staan ook nog dt-5-f maja dat is floating

Bert J.

Die van Taimen had ik inmiddels gevonden, bedankt Sieger.

Pepadew bedankt, ik zoek wel even op marktplaats.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

pepadew


Herman

Het lijkt er op dat je straks omkomt in de lijnen Bert  :D
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Bert J.

Haha, valt mee. Ik heb er één besteld. Als ie bevalt, bestel ik er nog één bij.
Ik vond net in de schuur nog een Leonard zinklijn #8. Heb ik de op de laatste
Flyfair uit een opruimingsbak gehaald. wist niet meer dat ik die had.
Straks maar even mee werpen.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

A{b}r{a}xa{s}

welke heb je uiteindelijk gekozen ?

Marcel

Hallo allemaal , ik heb een vraag over zinklijnen /schietkoppen .
Ik vis meestal met een 6 hengel en met drijvende lijnen op rivier.
Ik vis echter ook wel eens op de wat grotere reservoirs met diepe putten . Soms moet je de vissen dan in de diepte zoeken, maar daar heb ik eigenlijk maar weinig ervaring mee. Nu kun je natuurlijk een standaard zinklijn kopen , maar er zijn natuurlijk ook de schietkoppen .
Ik ben van plan deze lijn op een vision 3-zone aftma 8 te gaan gebruiken , wie kan mij op weg helpen ?

A{b}r{a}xa{s}

Door het extra gewicht van deze lijnen schieten die vlgs mij van zichzelf al vlot de hengeltop uit, of een shooting head dan echt nodig is...??

A{b}r{a}xa{s}

dat zou in principe het geval moeten zijn, misschien komt het omdat ik geen dure zinklijnen heb en de goedkope 'minder nauwkeurig van gewicht zijn', maar de zinklijn die ik heb is vlgs mij zwaarder dan de drijvende lijn, bij gelijkblijvende Aftma

Bert J.

Bas, het is Taimen geworden. Die hadden een vijfje. Meteen wat meerdere kleuren Dyed Polar Chenille,
plat zelfklevend lood en een schaartje besteld.
De tip van Bas en MarcelK ga ik ook binnenkort bestellen, maar die leveren pas weer na de vakantie.
Bert zijn tip stond al bij mijn favorieten. Allemaal bedankt voor het meedenken.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bert J.

Quote from: Marcel on August 05, 2011, 19:44:16
Nu kun je natuurlijk een standaard zinklijn kopen , maar er zijn natuurlijk ook de schietkoppen .

Bedoel je met schietkoppen de lijnen waarvan de belly snelzinkend is en de volglijn drijvend?
Ik las dat deze lijnen veel gebruikt worden op de zeebaars en fint. Is de bekende Teeny lijn ook niet zoiets?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Marcel

Ik doelde inderdaad op geheel zinkende lijnen , evt met schietkop . Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk de lijn laten zinken , maar deze moet natuurlijk handelbaar zijn voor de hengel . Ikzelf zou mijn 3 zone van vision omschrijven als een hengel met een medium aktie . 

Rene V.

Misschien een idee om een schietkop te verbinden aan 30 m sealeader van  Spro.Dan heb je een geheel zinkende combinatie voor een zachte prijs.

Rene V.

Marcel

Ik weet voldoende , jongens bedankt voor de tips