meikever (made by Hendri)

Started by Rossie69, December 20, 2010, 19:48:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

gisteravond was ik ff bij mn ouders op de camping wezen kijken. tegen het schemer gingen we weer naar huis, en toen zag ik overal uit die klijne eikenboompjes meikevers opvliegen. erg mooi om te zien, en wat zijn die beesten groot ja. toen we in de auto zaten zat ik er nog ff aan te denken, en toen herinnerde ik me dat mn pa nogal klaagde over de vangsten daar.
en aangezien er rond die vijver dus allemaal van die klijne eikeboompjes staan, waaruit die dikke kevers opstijgen. kreeg ik het volgende idee.
khad gezien dat ze nogal onhandig waren in het vliegen, dus zullen er ongetwijfeld veel in het water terecht komen. in die vijver zit veel karper, kan het dan niet zo zijn dat die karpers slecht willen bijten overdag en wachten totdat er savonds verse kevers in het water vallen?
hieronder een voorbeeldje van zon beest.

ik heb mn pa dus meteen gebeld en gezecht joh je moet wat van die kevers in een bakje doen en er morgen drijvend mee gaan vissen.
hij vroeg zich meteen af of ik wel helemaal goed bij mn hoofd ben.  :) ik ga die beesten toch egnie aanraken zij die. hij vond het al smerig om ze dood te trappen. maar hij zou het ff met de buurman er over hebben en wie weet wagen ze het er op.

ondertussen heb ik op internet ook al wat afgezocht naar meikevers, en dan vooral om er mee te vissen. helaas nog maar weinig hierover kunnen vinden.
iemand van jullie mischien ervaring met deze kevers?
of goeie ideeen of patroontje?


vanmiddag mn pa nog ff gebeld om te vragen of hij nog geprobeert heeft om met zon kever te vissen. zn antwoord was nog steeds, ik doe doe vieze beesten er niet aan! maar hij had het er wel met de buurman over gehad, die was er ook niet echt wild van, maar zn zoontje durfde het wel aan. die jonge was dus ook de enige die gisteravond 2 karpers wist te vangen. dus ze vreten ze wel degelijk.

zelf ben ik ff met wat foam aan de gang geweest en heb geprobeert er iets van te maken wat op een kever lijkt. opzich aardig gelukt, maar ik win er geen schoonheidsprijs mee. aangezien het kevertje zal drijven, vond ik het belangrijker dat het vanaf de onderkant een beetje zou lijken.





groet Hendri



harry

ziet er mooi uit hoor hendri
wie weet wat er gebeurd als die eens op een forellenput loslaat  :)