Mijn eerste vangst

Started by eendagsvlieg, July 11, 2013, 22:14:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eendagsvlieg

Beste Vliegvissers,

Dit jaar voor het eerst aan het vliegvissen. De eerste vissen zijn in Baggelhuizen aan de haak geslagen. Maar het werd eens tijd om ook andere vissoorten binnen te halen. Dit is eindelijk gelukt de eerste vis is binnen. Een mooie kleine baars die op jacht was onder een brug in het Oranjekanaal. Een tweede worp waarbij de vlieg onder het viaduct werd gepresenteerd was prijs.
Ik had al verschillende keren, helaas zonder succes, in het Deurzerdiep een poging gewaagd. Het Oranjekanaal zou een goede visplek moeten zijn met veel voorn als ik de tips mocht geloven en dit is dus uitgekomen. Bingo. De voorns laat helaas nog even op zich wachten maar de baars is binnen. Mochten er tips zijn hoe voorns te verleiden (locaties etc) dan zijn jullie tips welkom. Ben woonachtig in Assen.

Groet,
Joost

[attachment deleted by admin]

HappyFisherman

Gemeentevijvers. Bomvol vis, perfect oefenwater!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72


Het Oranjekanaal is een goede en mooie plek voor Ruisvoorn.
Met droge vlieg, pheasant tails, goudkoppies, of andere voornvlieg.
Leuk dat je een baars gevangen hebt, mij lukt het niet  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

Gerrit,dat je geen baars vangt heeft misschien iets te maken met de manier waarop je stript.Over het algemeen is langzaam strippen het devies,maar op baars moet je wat sneller en onregelmatiger strippen.Vaak heb je het niet eens in de gaten, maar zwemmen er wel een stuk of 5-6 baarsjes achter je nimf aan.Als je dan stopt,en een paar seconden later weer start, willen ze de nimf vaak in een reflex pakken.

Wat ook leuk is,vissen op baars met een "poppertje" daar komen de baarzen onmiddellijk op af en happen er naar. Een leuke visuele manier van vissen.

Succes.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

edjuhhh

Wat voor soort poppertjes gebruiken we voor het baarsvissen met de vliegenlat?
Tips en sugesties?
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Beertje

#5
Dat is een heel breed scala van poppers.Laat je fantasie werken (het kan niet te dol) Je kunt ze zelf maken van balsahout,foam,kurk enz
De grote kan variéren van de bekende Oorprop popper tot mini poppertjes van b.v. foam op haakje 10 experimenteren is leuk en....de Baars heeft een grote bek.vaak vallen ze prooien (poppers) aan die groter zijn dan zijzelf.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Inderk

Goed bezig eendagsvlieg!!!
de grotere komen vanzelf. Het begin is er en geeft toch een gevoel van voldoening volgens mij.

Helaas geen foto's maar vorige week bij mijn schoonouders in de buurt.
Baars.: 42cm en 39cm (leuke sport op een #3) En verder nog een aantal tussen 20 en 30cm
's avonds met mijn dochter gevist en een hele zooi van ± 15cm gevangen.

Als ik een keer wat ruimer tijd heb, kunnen we samen een keer op pad gaan.
We wonen toch in dezelfde omgeving...... en ik ken nog wel een aantal mooie stekjes voor baars.


[/URL]
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


eendagsvlieg

Gaf inderdaad een zeer goed gevoel, Indekerk. Mede omdat een paar voorafgaande keren niets werd gevangen en dan is het feest. Prima om een keer samen op te trekken. We wonen inderdaad in dezelfde omgeving. Geef maar een seintje.

Groet,

Joost

jan114

Zoals ik zie vis je ook wel bij beilen ga dan eens naar de vijver van nachtegaal 2 daar hebben wij momenteel veel succes op de ruisvoorn

Inderk

Bedoel je de vijver bij de Stroomboog?
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


jan114

nee die is helemaal begroeit ik bedoel de vijver waar de nieuwe woningen worden gebouwd onder boogbrug door laatste rotonde rechts en dan tweede weg rechts doorrijden tot bijna tegen lindhorsthoman kanaal dab vijver links ruisvoorn van 5 tot 33 cm

Inderk

Oh die!

Ja daar heb ik ook al leuk ruisvoorn gevangen.

Trek er ook maar eens een streamertje door, grote kans dat er opeens een snoek(je) er aan hangt.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Erwin

Quote from: edjuhhh on July 13, 2013, 14:17:46
Wat voor soort poppertjes gebruiken we voor het baarsvissen met de vliegenlat?
Tips en sugesties?

De tochtstrippopper
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Joost S.


JB

Tochtstrip ?

Nooit aan gedacht, en nu ik erover nadenk ja het is hol dus eenmaal ingebonden met de opgesloten lucht moet deze volgens mij beter drijven dan foam.
Binnenkort maar eens langs een bouwmarkt.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Erwin

Een tochtstrip Is foam maar dan inderdaad met ingebonden lucht. Je kunt het eventueel opvullen met wat dubbing of balletjes piepschuim.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

HappyFisherman

Tochtstrip zuigt langzaam vol met water. Op een gegeven moment is je Popper een sopper :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Erwin

Ff wat opgeloste paraffine erover en hij is waterdicht. Of anders gewoon een nieuwe popper eraan.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Beertje

#18
Ik heb van dakisolatie schuim"poppers proberen te maken,maar dat materiaal brokkelt te snel.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Huib

popperkopjes zijn ook te koop, zelf knutselen is ook leuk. mn eerste was een wakertje met de nimf een cm erachter, nadat de baars steeds mn wakertje pakte, vervolgens waker doormidden gesneden en op de haak gebonden.

Beertje

dit is ook wel een bijzondere manier om poppers te maken.

http://globalflyfisher.com/video/sheet-foam-popper
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit72



Da's een mooie! En niet moeilijk te maken.
Thanx Beertje
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Erwin

Inderdaad een t(p)oppertje!!
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...