JVS vulcan lijn

Started by JB, December 31, 2014, 11:04:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JB

Iemand ervaring met deze nylon lijn.
Schijnt op 0,10 mm een trekkracht te hebben van 1,9 kg
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Hilco de Visser

lekker goedkoop wordt niet oud  overal voor gebruikt  grote doos ooit bij raven gekocht

Hilco de Visser

steeds 50 metr opwinden op een klein spoeletje voor de tippet

Gert

"Wordt niet oud" kun je op 2 manieren interpreteren Hilco ;D

Moet je het na een paar weken wegpleuren, of veroudert het niet?


JB

@hilco,

Dus een aantrekkelijke lijn voor de wintervoorn in de havens bijv.?

En ja zag dat het 300 m voor € 8,00 was, leek me wel aantrekkelijk deal maar ja voor extra info hebben we ons mooie forum toch  :)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Gert

JB, er is wel wat te vinden over JVS op het forum. O.a. dat het in werkelijkheid dikker is dan wordt aangegeven. 0,10 is in werkelijkheid 0,12. Maar dat is prima voor de havenvisserij lijkt me. En goedkoop is het zeker.

JB

Dan maar eens twee rolletjes bestellen , één voor de haven visserij en een dikkere voor het OVM
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

FSCHAMP

Voor het OVM zou ik eerder opteren voor Fluoro Carbon, gaat een pak schelen in aanbeten.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

JB

In combinatie met een zinklijn en een booby of mudler zie ik niet het voordeel van fluorcarbon tov nylon.  De breking van het zonlicht op de lijn heeft dan volgens mij weinig invloed tov het vissen met een drijvende lijn met een streamertje of nymph
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

FSCHAMP

Dat is jouw mening, maar ik weet uit ervaring dat dit het verschil kan zijn tussen vangen en niet vangen en ik heb het dan zelfs over zeer snel zinkende lijnen zoals een DI7 of DI8.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Hilco de Visser

Quote from: Gert on December 31, 2014, 11:26:45
"Wordt niet oud" kun je op 2 manieren interpreteren Hilco ;D

Moet je het na een paar weken wegpleuren, of veroudert het niet?

ik heb die rol al jaar of 3 en doet het nog goed, zo was het bedoelt

en al mijn info komt uit het vissen in slootjes en havens  verder kom ik niet.   dus OVM of noorwegen ..................geen idee