Reparatie Sage #5

Started by Ciniq, April 17, 2014, 14:14:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ciniq

Ik heb hier een Sage hengeltje liggen die ik ooit eens in de koker heb weg gestopt en blijkbaar nog iets vochtig was.
Hierdoor is de reelhouder dusdanig beschadigd geraakt dat het moeilijk is om het reeltje nog goed vast te zetten
en het zal ook niet meer lang duren voordat dit niet meer lukt. 

Nu wil ik hem ergens laten maken, maar wil eerst bekijken of dit toevallig onder de garantie van Sage valt.
De winkel waar ik hem gekocht heb bestaat al een paar jaar niet meer, dus hier kan ik niet terrecht.

Heeft iemand een idee waar ik eens zou kunnen proberen? Welke winkels in de buurt van limburg zijn sage dealer?

alvast bedankt!

Rene V.

Martin Hengelsport/Rotterdam en Fly en Spin/Zwolle of opsturen naar Rudy Heger/Duitsland.

Succes Rene V.

Kruijff

Gr Ed

Rene V.

Niet meer.Sage dealer af.

Groet Rene V.

MarcelN

Hehe, als je hem in R'dam brengt mag je hopen dat die op tijd klaar is voor je, gevalletje inboedel weg.... :-X als dat zo doorgaat.

weerwolf

Hmm.....wat denk je zelf. Vochtig opbergen en garantie claimen. :(
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rene V.

Garantie Sage geld onder alle omstandigheden,fout in eventueel materiaal gebruik/verbruik en fout gebruik door de koper.

Groet Rene V.

John

Mag ook we voor dat geld...

Ciniq

Bedankt voor de tips mannen..

Ik ga er achteraan  ::goodjob::

RiverHunter

He Marcel, hoe zit dat Hehe, als je hem in R'dam brengt mag je hopen dat die op tijd klaar is voor je, gevalletje inboedel weg.... :-X als dat zo doorgaat.

Re: Reparatie Sage #5
Beroofd???
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

jur606

Dus als ik het goed begrijp, (Ik vind het nog steeds teveel geld maar misschien ooit :P)

Krijg je ongeacht wat je er mee gedaan heb
(al breek je de hengel op je been in 5 stukken, zaag je hem in 20stukken)
gratis een nieuwe?

Ook rekenen ze geen verzend kosten of behandelings kosten e.d.?

mmm dat is dat wel weer een goede service,




Arno

verzendkosten zijn meen ik 45 euro die betaal je en verder niets.

Gr Arno

Heintje Davids

Levenslange) Garantie, het is maar hoe je er tegen aan kijkt. Bij Sage en veel andere merken die hiermee adverteren, betaal je officieel niets behalve... handlingkosten! Bij Sage in principe 50 dollar maar of je deze ook daadwerkelijk betaalt is een beetje afhankelijk van de dealer waar je de hengel inlevert. Uiteindelijk betaal je het vervangende deel dus dubbel en dwars. Een vervangend deel kost uiteindelijk nauwelijks iets. Als de maakkosten 20 dollar zijn zit je waarschijnlijk al aan de hoge kant en de hengeldelen zijn, als het een gangbaar model is, gewoon in voorraad. Normaliter gaat zo'n hengeldeel mee in de 'gewone' verzending naar de dealer dus van echte verzendkosten is in veel gevallen ook geen sprake.

jur606

Dus simpel gerekend, als ik normaal een hengel van +/- 100 euro koop
of een sage van 600euro (of duurder dacht dat ze +/- 600 zijn ?) en ze per garantie geval (50 dollar rekenen voor alles verzenden nieuw deel etc) 35eu zeg maar.

Even buiten e.v.t kwaliteit en hoe ze aanvoelen puur prijs technische gekeken

Zou ik  bij 9 gesloopte hengels (10 kopendus) hengels pas goedkoper uitzijn met een sage?

Simpel rekensommetje
10 hengels (9 gesloopt) van 100euro kopen is 1.000 euro
10 keer een schade geval aan de sage hengel 600 nieuw plus 10 keer 35euro 350 (is 950 euro)

Stel ik sloop of koop elke 2-3 jaar een nieuwe hengel, omdat die niet fijn meer gooid e.d.
doe ik er 20-30 jaar over voordat ik de aankoop prijs van die ene sage eruit heb?

mmmmm toch maar niet voor mij.



Ciniq

€600 heb ik er nooit voor betaald..

Ik geloof dat ik iets van €230 betaald heb voor deze.  Nieuw in de winkel.
Het is een soort instap model.

Ik vind Sage over het algemeen super werpen... maar niet fijn vissen.
Bij deze serie is dat niet het geval en viste hij wel prima, dit was uiteindelijk de reden dat ik hem kocht.

Klein voordeel is inderdaad de 35jaar garantie die erop zat en al de afkeurende blikken langs
de waterkant omdat er een reeltje van een paar euro onder hangt ^^

MarcelN

Quote from: RiverHunter on April 18, 2014, 10:32:40
He Marcel, hoe zit dat Hehe, als je hem in R'dam brengt mag je hopen dat die op tijd klaar is voor je, gevalletje inboedel weg.... :-X als dat zo doorgaat.

Re: Reparatie Sage #5
Beroofd???
Gevalletje crisis hoorde ik, zou jammer zijn, blijft weinig meer over zo :'(

MarcelN

Quote from: Heintje Davids on April 18, 2014, 11:05:18Normaliter gaat zo'n hengeldeel mee in de 'gewone' verzending naar de dealer dus van echte verzendkosten is in veel gevallen ook geen sprake.
Dat stoort mij dus ook, de dealer 'verzamelt' genoeg hengels en in 1 doos gaat het weg en waarschijnlijk weer retour ook, da's wel mooi 10x€45,- ofzo, wéér een hengel >:( een beetje coulance zou de klant weer aantrekken, maar ja...

Heintje Davids

@Jur606, In principe geldt dit voor veel dingen. Je kunt een Mercedes kopen maar een Fiat 500 rijdt ook! Het lullige bij hengels en dan met name de grote Amerikaanse merken is dat de zgn. levenslange garantie nog niet eens voor al hun hengels geldt maar meestal alleen voor hun duurdere series. In Amerika is eigenlijk alleen Orvis een uitzondering. Die vragen bij vervanging alleen de verzendkosten (als die er zijn) en bieden geen levenslange, maar 25 jaar garantie. Bij Scandinavische merken is het over het algemeen veel beter geregeld. Bij Vision bijvoorbeeld is vervanging en verzenden meestal gratis en als het deel er niet meer is wordt de hengel helemaal vervangen. Een van de uitzonderingen hier is Zpey. Die vragen maar liefst €100, maar goed... die zijn dus ook failliet aan het gaan.

gijsie20

Ik heb bij Scierra dan weer slechte ervaringen. Ik heb een 9ft hengel waarvan het topje gebroken was. Had de hengel nieuw gekocht bij een Hengelsport zaak, maar die was geen officiele dealer. Uiteindelijk kwam het erop neer dat niemand me wilde/kon helpen aan een nieuw top deeltje, ook de Nederlandse distributeur niet  >:(
Heb het nog geprobeerd bij een dealer die wel Scierra voerde, maar ook die kon me ook niet helpen. Iedereen verwees me terug naar de zaak waar ik hem gekocht had, maar die kon me dus niet helpen ivm geen dealer te zijn  ::zucht::
Heb het uiteindelijk maar zo gelaten...kwam geen steek verder.

Heintje Davids

Vermoed dat die Scierra dealer best kon helpen maar er waarschijnlijk niet zoveel zin in had. Het verbaast me wel dat ook de distributeur niet kon of wilde helpen (Svendsen Sport?). Vaak wil het nog wel eens helpen om in zulke gevallen rechtstreeks contact met de fabrikant op te nemen, in dit geval Scierra dus.

Rene V.

Wel eens gehoord dat wanneer je via feestboek een berichtje post over de geweldige service van de distributeur de wereld er ineens anders uitziet ;)

Succes Rene V.

Heintje Davids

 Yep, werkt vaak ook ::dance::

gijsie20

Quote from: Heintje Davids on April 18, 2014, 16:07:14
Vermoed dat die Scierra dealer best kon helpen maar er waarschijnlijk niet zoveel zin in had. Het verbaast me wel dat ook de distributeur niet kon of wilde helpen (Svendsen Sport?). Vaak wil het nog wel eens helpen om in zulke gevallen rechtstreeks contact met de fabrikant op te nemen, in dit geval Scierra dus.

Yep, had ze gebeld, maar hij wilde/kon me niet helpen. Rechtstreeks met de fabricant heb ik niet geprobeerd.

Autumnfly

Gijsie , stuur flyfishingdutchman@gmail.com in Uden eens een mailtje ,sucses .

gijsie20

#24
Als dat dezelfde is als diegene die op MP staat Sies uit Roermond?...dan heb ik dat gedaan destijds. Die beweerde toen partijen te verkopen uit failliete inboedel en geen dealer oid te zijn had veel Scierra toen, wellicht is die dat nu wel, dat weet ik niet. Of bedoel je iemand anders?

Anyway, de hengel heb ik bij ton temming tot 8,5ft laten inkorten met een nieuw topoogje. Ik vis er niet meer mee ivm een teveel aan hengels. Dus die gaat binnenkort ook maar eens MP op.

Maar toch, het is soms wel lastig met hoe en wat met de garantie/onderdelen bij sommige merken.

Ik heb nog eens gezocht in mijn mails van destijds (2012) en heb toch contact gehad met Scierra zelf maar die verwees me terug naar de dealer...zo zie je maar...van het kastje naar de muur bij sommige bedrijven  :-\