Gezocht , Sage XP 7100-4 / Sage XP 10 ft #7

Started by Mike, May 10, 2016, 13:57:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Toen ik gister op DRB even mn hengel op het ponton legde om iets uit mn tas te pakken, besloot een forel dat het beste moment was om er als een idioot vandoor te gaan met mn hele setje. (Niet erg handig, i know :-\)
Nu ligt of hangt mijn geliefde XP 7100 met Nautilus FWX inclusief Slow Intermediate Sixth Sense lijn dus ergens in die enorme bak met water.
Ik heb nog meer #7 hengels maar ben nogal gehecht aan deze stok omdat ie voor mij erg veel meerwaarde heeft mbt bepaalde manieren van vissen.
Mocht iemand nog ergens zo'n stok hebben liggen of weten te vinden hou ik mij zeer aanbevolen.
Ik ben bereid om een eerlijke prijs te betalen, natuurlijk afhankelijk van de staat van de hengel.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

merijn1982

Kan je niet beter vragen of duikers te kunnen helpen om ( eventueel een kleine vergoeding ) je hengel op te duiken. Je zal de eerste niet zijn en ook niet de eerste die weer opgedoken is. Het is super zuur en een duur betaalde les! Hopelijk lukt het!!
Tight lines!!

Gerrit59

De optie van Merijn zou ik ook overwegen Mike.
Ik kan me niet voorstellen dat die forel de hele set tientallen meters voortsleept. Dus de af te zoeken locatie moet toch enigszins af te bakenen zijn.
Ik ben benieuwd...
Succes!

Gerrit

Mike

#3
Heren, bedankt voor meedenken.

Ik vrees dat de hengel wel degelijk overal in de plas kan liggen.
Hij schoot met wel zo'n bizarre bloedgang van t vlot af. Een meter of 10 verderop bleef ie heel even liggen.
Ik ben toen voorzichtig van t vlot afgegleden en wilde er naar toe zwemmen. Toen ik een paar zwemslagen had gemaakt ging ie er ineens weer keihard ervandoor.
Ik had al een tijd niet gezwommen en na 30 m met kleren aan  gezwommen te hebben kreeg ik het al aardig benauwd en ik zag m ook niet meer.
Ik ben toen weer teruggezwommen en ben weer op t vlot geklommen.
Daarna hebben we de ankers gelicht en zijn we in de richting gaan varen waar we m t laatst zagen.
Opeens voeren we er praktisch tegen aan. Het kurkhandvat werd iets naar beneden getrokken door de reel waardoor de punt van de hengel boven water uitstak.
Ik kon er net niet bij en mn maat wilde m met zijn hengel naar t vlot toe trekken. Toen hij de hengel aantikte ging ie er weer knetterhard vandoor. Binnen een paar seconden was ie weer uit t zicht verdwenen.
Op zich was t niet zo gek want we vingen gister alleen maar 70 + vissen.
Ik hoopte dat ie verderop weer boven zou komen drijven maar we hebben m niet meer gezien.

Als de hengel echt op de bodem ligt is het voor duikers ook nagenoeg onmogelijk om hem te vinden.
Na een diepte van een meter of 10 is het water namelijk helemaal niet helder meer.
Er zijn al een stuk of 15 hengels zoekgeraakt en ze worden bijna nooit teruggevonden.
Had er nou een drijflijn opgezeten was t een ander verhaal geweest maar ik viste slow intermediate.

In t begin bleef ie dus drijven maar blijkbaar later al niet meer.
Mijn enige hoop is dat iemand met een zinklijn per ongeluk de hengel haakt. En dan moet t ook toevallig net iemand zijn die zo eerlijk is om m bij Jan af te geven.
Ik heb alleen geen idee hoe lang ie zn drijfvermogen blijft houden. Zodra de blank vult met water is t afgelopen vrees ik.
Over 2 weken is de nk wedstrijd en dan zijn er bijna 50 man tegelijk aan t harken. Misschien word ie dan gevonden.

Intussen ga ik wel gewoon op zoek naar een nieuwe want ik wil echt weer een XP 7100 hebben. T liefst nog voor de wedstrijd.
Ik heb 2 weken geleden nog een splinternieuwe XP 1090-4 gekocht op Ebay voor $380,- maar 7100 modellen zijn niet meer te vinden helaas  :-\

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Floor

Ik zou toch nog even een dreglijntje laten zakken en een paar trekjes maken. Wie weet wat je allemaal vangt?
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Mike

Ik denk dat dat knap lastig is daar.
Er liggen nogal wat flinke obstakels op de bodem en volgens mij hangt zijn bellenblaas buis ook boven de bodem.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Floor

Dat soort fratsen was ik al bang voor. Nou ja, succes ermee!
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

PdH

Dat is lullig,  Mike . Zou een stunt zijn als dat weer boven komt. Het is daar best diep.
grtn, Peter.

Arno

ik zag vorige week op Facebook een gelijk bericht langs komen bij de Berenkuil maar daar hebben duikers de hengel teruggevonden
ik zou toch een poging wagen als ik jouw was.

Gr Arno

Arno


Mike

#10
Hoi Arno,
Thx, ik had t gezien idd.
Ik was al aan t onderhandelen met 1 van de verkopers maar mijn onderbuikgevoel zegt dat er iets niet klopt.
Op de foto staat een plaatje van een koker van een Sage 99 en in de advertentie tekst staat "new" terwijl die in de mailwisseling het ineens had over "basically new".
Ik vind dat toch wel zo irritant. Op mp doen ze het ook wel eens. Bij t kopje staat nieuw en tijdens het mailcontact blijken dingen toch ineens wat minder nieuw te zijn.  :-\
De ander wil $400,- hebben voor een behoorlijk afgeragde hengel en daar komt ook nog verzendkosten bij. Dat is te duur.
Er zijn er de afgelopen maanden 2 verkocht op mp voor ongeveer €300,-
Ik hoop dat er hier hier ook iemand eentje heeft liggen en er voor een redelijke prijs van af wil.
Ik kreeg via mp ook al wat reacties maar dat is dan van personen die in de veronderstelling zijn dat ik zo graag een XP wil hebben dat ik €500,- ga dokken voor een flink gebruikte stok  :o
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Arno

ik hoop voor je dat je er nog een op de kop kunt tikken voor een mooie prijs

succes met je zoektocht

gr Arno