Staatsvergunning/Fischereischein Duitsland

Started by JEVDE, September 17, 2016, 11:23:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JEVDE

In het verleden een keer aangeschaft via de post, door geld in een envelop te stoppen, na informatie te hebben gelezen op deze website: http://www.daddylonglegs.nl/joomla/index.php/tips/8-duitse-fishereischein
Maar als ik die link volg vind ik op de website (gerolstein) alleen een aanvraagformulier voor een jeugdvergunning.

Weet dat het vast vaker gevraagd wordt, maar kan het niet direct vinden en hoop zo tegen het einde van het seizoen nog een weekendje naar Duitsland te kunnen.

Weet iemand hoe een (liefst 5-jaar) Fishereischein te bemachtigen?


John

Heb hem ter plekke gekocht op gemeentehuis van Bitburg.

gijsie20

#2
Ik kom gewoon het juiste formulier tegen in je link?
Je kan daar het formulier downloaden en aanvinken wat je wil hebben..een 1 jarige, 5 jarige of een jeugd vergunning.

JEVDE

Gijs je hebt gelijk. Lastige is dat ik lees dat er recentelijk ook mensen zijn die het wel via de post hebben proberen te regelen, maar bij wie het niet gelukt is. Dat is wat zonde geld. Ik denk dat ik het dan toch maar ter plaatse moet gaan regelen.

gijsie20

Ik en een aantal anderen hebben hem dit jaar prima per post verlengd of aangevraagd. Geld gewoon overgemaakt, wel heb ik er even een mailtje achteraan gedaan met een printscreen van betaling.

JEVDE

@Gijsie: oh dat is goed om te horen. En kan je je nog herinneren hoe lang het duurde voor je 'm had? Vanaf het moment van aanvragen/betalen tot ontvangen? (Heb je 1-jarig of 5-jarig gekregen/gevraagd?)

JEVDE

Je gelooft het niet.... Vind ik zowaar, zojuist tijdens het opruimen van mijn visspullen,......een Duitse Staatsvergunning! De eerste en enige die ik ooit heb aangevraagd, maar nooit heb gebruikt. En wat denk je..? Volgens mij is hij nog net geldig! Lijkt er op dat hij 5 jaar geldig is als ik het zo zie; t/m december 2016. Klopt, toch? (Zie foto)



Of hoort en dan binnen in nog iets extra's bij te staan voor elk jaar of zo?

Raymond

Deze is inderdaad nog gewoon tot het eind van dit jaar geldig...
::wtf::

Mike

Niet weggooien aan t einde van t jaar.
Je kan deze opsturen, dan zetten ze er een nieuwe stempel in en is ie weer 5 jaar geldig.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

JEVDE

Dank voor de tip Mike.

Aanvullend vraagje: heeft iemand ervaring met verblijf in Hotel Muller? Vast wel iemand toch? Heb er gereserveerd en wil er nog even wat over vragen aan iemand die er wel eens geweest is.

Ik heb aangegeven te willen aankomen op vrijdag. Inchecken, bij ze eten en overnachten, dan zaterdag vissen, eten en overnachten, dan zondag vissen en dan naar huis.
Nou las ik dat de officiele regels zeggen: voor 2 overnachtingen 1 dag vissen en niet vissen op de dag van aankomst en niet op de dag van vertrek. Wat best onhandig is want dan zit je daar de dag van aankomst te niksen, en overnacht je nog een keer als je eigenlijk al naar huis kan/wil.

Ik lees ook veel in posts op (o.a.dit) fora, dat heel veel mensen nooit hinder hebben ondervonden van die officiele regels en wel gewoon vergunningen krijgen voor bijv. 2 dagen als ze 1 nacht blijven.
Ik heb dus gereserveerd voor vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag. Iemand een idee of ze me dan vergunning gaan geven voor zaterdag EN zondag?

Ik heb het expliciet gevraagd in mijn mail aan hen, en ook of het gemeentehuis op vrijdag open zou zijn, maar kreeg eigenlijk alleen een korte regel terug die zei: hebben voor je gereserveerd, tot dan, fijne dag

groeten jevde

Team

Volgende keer bij het naast liggende  Hotel zur Post reserveren  Bij Cristian is het beter eten en drinken en gezelliger
Italiaan aan de andere kant van de brug is ook top.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Raymond

Kontakt:
Rathaus Gerolstein
Kyllweg 1
54568 Gerolstein

Postfach 11 20
54561 Gerolstein

Telefon: 06591/ 13-0
Fax: 06591/ 13-7000
rathaus@gerolstein.de

geƤnderte Besuchszeiten ab dem 01.06.2016:
Mo-Do: 8:00 Uhr-13:00 Uhr und 13:30 Uhr-16:30 Uhr
Fr: 8:00 Uhr-13:00 Uhr
::wtf::

Raymond

Quote from: Mike on September 19, 2016, 14:31:52
Niet weggooien aan t einde van t jaar.
Je kan deze opsturen, dan zetten ze er een nieuwe stempel in en is ie weer 5 jaar geldig.

Maakt niet uit, je krijgt ook gewoon een nieuwe...
::wtf::

JEVDE

Dank voor het vermelden van de info over het gemeentehuis. Op zich kan ik dat natuurlijk zelf googlen. Maar wordt gewaardeerd hoor. Het ging mij echter meer om de vraag of ik vergunningen voor 2 dagen zou krijgen, za en zo (zondag vertrekdag) en dat die explicite vragen in mijn mail niet beantwoord werden door het hotel. Daarom wilde ik dat hier vragen aan iemand die daar wel eens geweest is.

Raymond

Quote from: JEVDE on September 20, 2016, 09:38:28
Dank voor het vermelden van de info over het gemeentehuis. Op zich kan ik dat natuurlijk zelf googlen. Maar wordt gewaardeerd hoor. Het ging mij echter meer om de vraag of ik vergunningen voor 2 dagen zou krijgen, za en zo (zondag vertrekdag) en dat die explicite vragen in mijn mail niet beantwoord werden door het hotel. Daarom wilde ik dat hier vragen aan iemand die daar wel eens geweest is.

Dan neem je toch de telefoon en bel je het hotel even...?  ;)
::wtf::

JEVDE

Dat zou zeker kunnen. Wat ook zou kunnen is dat ik op een forum vraag of iemand die daar wel eens geweest is er ervaring mee heeft.

pierre

#16
Topicstarter is geholpen. Vanwege goede motivatie van Ben verwijder ik mijn reactie. (via PB was inderdaad handiger geweest  ::))

Succes!



Ben Tabak

Ik vraag me af of het handig is om dit hier te bespreken...de camping/hotelhouders zouden hierop aangesproken kunnen worden.
Beter, als gesuggereerd, even bellen!

Grt. Ben

JEVDE

Dank Pierre voor de verheldering en dank Ben, ik snap je punt en vermoedde dat er in de mail misschien om die reden niet op werd ingegaan. Ik weet genoeg. Dank weer, forummers.

pierre

Ben, daar heb je een goed punt. Had ik niet bij stil gestaan. Heb daarom mijn reactie verwijderd  8).

Ben Tabak