Vangsten van het seizoen 2016

Started by maurice, January 01, 2016, 13:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scaramouche

dus mijn 'te grote' vliegen hadden bij nader inzien best gekund, Marcel?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

Nou die waren weer té lang, staartje kort achter haak afknippen, deze haken ook veel beter in, minder lossers.
In verhouding is de haak erg groot, maar het werkt uitstekend ;)

Bone F

Marcel morgen zijn we in de buurt, ben jij er ook?

MarcelN

Nee ik moet morgen naar A'dam, een vervelend trage miljonair achter zijn broek aanzitten >:(
Het is wél lekker weer dan, had leuk geweest even naar de landtong fietsen :)
Ik pb je straks wel even... ;) hoe of wat te doen daar. Succes alvast.
Je moet wel tegen water kunnen, heel diep waden tot paaltje, nee die daar staat, en snel weg kunnen rennen bij scheepvaart ;D

Bert J.

Quote from: MarcelN on June 21, 2016, 16:50:36
Moet dat? Heel makkelijk, google op fintvlieg en neem die van 'SF' fintvlieg.(Sepp)
Hij is veel groter dan de gangbare groene krengen en hoofdzakelijk wit, een groen droppertje zat erboven en die gaf roofblei en maakte de doublet natuurlijk af met finten :P
Ik gebruikte als haak de TMC 5263 #6, da's dezelfde als Tunca.

Ok, bedankt. Ik ben mijn fintvliegendoosje een beetje aan het bijvullen, vandaar.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Joost S.

#355
Shit......

Ging snoeken en ik werp in, breekt het derde deel van mijn hengel ineens af...

Kan wel janken.

Tfo, met garantie, maar ja.... geldt dat dan ook voor mij nu? Bij proflyshop gekocht, hem maar een mailtje sturen? (Edit, mail plus foto's verstuurd)

jo flyfishing

Arjan kennende komt dat goed.

Quote from: Joost S. on July 05, 2016, 21:34:26
Shit......

Ging snoeken en ik werp in, breekt het derde deel van mijn hengel ineens af...

Kan wel janken.

Tfo, met garantie, maar ja.... geldt dat dan ook voor mij nu? Bij proflyshop gekocht, hem maar een mailtje sturen? (Edit, mail plus foto's verstuurd)
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Joost S.

Ik hoop het zo, stond met de tranen in mijn ogen aan de waterkant haha, ;-).

Nu weer rustig, en besef me ook wel dat je het heel goed hebt in deze wereld als je om een hengel kan balen. Maar toch.... Heb geen geld voor een nieuwe.

Ach ja... Netjes af wachten maar.

Menno_siemensma

Quote from: Joost S. on July 05, 2016, 21:34:26
Shit......

Ging snoeken en ik werp in, breekt het derde deel van mijn hengel ineens af...

Kan wel janken.

Tfo, met garantie, maar ja.... geldt dat dan ook voor mij nu? Bij proflyshop gekocht, hem maar een mailtje sturen? (Edit, mail plus foto's verstuurd)
misschien keer flinke streamer ertegenaan gekregen ofzo? Is altijd balen.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Raymond

Quote from: jo flyfishing on July 05, 2016, 22:01:57
Arjan kennende komt dat goed.

Zeker weten dat Arjan er voor zorgt dat dit goed komt!!  ::agree::
::wtf::

Joost S.

Heb al reactie gehad van Arjan, wat een held!

Moet toch even afwachten, of TFO ook mee doet met deze rescue operatie. Maar ik ben nu wel hoopvol ineens.

Heel slecht geslapen..... Haha,  :).

Beertje

#361
Is dat bij jullie ook zo? Sinds het voorjaar is het huilen met de vangsten. Er is ook weinig activiteit te zien in de oppervlake, Ja, wat klein spul, maar niet zo als in voorgaande jaren dat je de voorns volop ziet werken en vansten makkelijk met dubbele cijfers geschreven kon worden. zo niet dit jaar.Het maakt ook niet uitr waar ik heen ga. Alle bekende stekken die  altijd redelijk tot goed waren, is nu pet.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Joost S.

#362
Ik vang dit jaar ook minder grote voorn vooralsnog.

Valt mij op dat door de vele regenbuien overal het water erg troebel is. En dat maakt het lokaliseren van groepen voorns bijna onmogelijk.

Gister een ronde gedaan waar het normaal wel helder is. (Hengelbreuk haha) maar dat is nu koffiebruin, je ziet geen 10 centimeter diep.

Even af wachten tot het weer wat helderder wordt, maar dan moet het wel gedaan zijn met die buien en slagregens.


Een gedachte die bij mij speelt; omdat het water zo troebel is, is er minder noodzaak voor de scholenvissen om massaal bij elkaar te blijven.

Geen idee hoor. Maar je gaat toch denken waar het aan ligt als de vangsten minder worden.


JurjenF

Woon achter (of voor) de Oude IJssel waar ik tot verleden seizoen heel mooi windes ving. Tot op de dag van eergisteren geen kringetje in het water waar anders de windes ommje heen zwemmen.....dus idd nog geen drol gevangen. Ja snoek, met de spinhengel. Maar bv ook slechts 1 baars(je) waar ik er vorig jaar meer ving dan op 5 handen te tellen (echt waar). Dus het is niet iets plaatselijks denk ik. Wedstrijdvissers klagen ook al steen en been. Grondels vangen ze bij de vleet die dan vaak halverwege door een snoek wordt afgepakt.....Paar weken terug zat er zeker een nijdige visser op krib 42 want er lag me toch een mooie snoek dood op kant.....Kan ik goed pissig van worden trouwens.
Dus die mindere vangsten (muv Sjoerd in de IJssel dan....) : wie het weet mag het zeggen.
Fishing is cheaper than therapy

Joost S.

Ik heb gisteren voor het eerst in een jaar of twee geblankt op voorn. Zag nergens beweging, helaas.

--

Er is reeds een fonkelnieuw #8 deeltje onderweg. Heel blij mee, ;-).  Topshop, topgast! (Proflyshop)

Kan ik weer op jacht naar grote karper en snoek. En zeebaars ook nog.... Veel zin in.   ::goodjob::

Twan

Quote from: MarcelN on June 21, 2016, 13:29:52
Vanmorgen even mijn nieuwe fintvliegen uit getest, nou die werken!
Ik had 10tallen finten zelfs doubletten én......zeebaars en roofblei ::agree::
Dus de #6 heeft flink op zijn donder gehad :P
enkele shots...



en we hadden weer een iemand geholpen met tips en de juiste vliegen, die was ook weer blij, werpen kon die wel een stuk beter :) en ving toen ook goed.

Mooi Marcel. Leuke dag gehad zo te lezen en zo te zien  ::goodjob::

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Johan H

Gisteren een middagje lekker door het Friesche landschap in de omgeving van Drachten gestruind en daarbij mijn nieuwe 3 tje ingewijd, heb een redelijk aantal mooie ruisvoorns kunnen vangen met daartussen een paar ruime dertigers

Johan

Menno_siemensma

#368
Quote from: JurjenF on July 13, 2016, 19:06:17
Woon achter (of voor) de Oude IJssel waar ik tot verleden seizoen heel mooi windes ving. Tot op de dag van eergisteren geen kringetje in het water waar anders de windes ommje heen zwemmen.....dus idd nog geen drol gevangen. Ja snoek, met de spinhengel. Maar bv ook slechts 1 baars(je) waar ik er vorig jaar meer ving dan op 5 handen te tellen (echt waar). Dus het is niet iets plaatselijks denk ik. Wedstrijdvissers klagen ook al steen en been. Grondels vangen ze bij de vleet die dan vaak halverwege door een snoek wordt afgepakt.....Paar weken terug zat er zeker een nijdige visser op krib 42 want er lag me toch een mooie snoek dood op kant.....Kan ik goed pissig van worden trouwens.
Dus die mindere vangsten (muv Sjoerd in de IJssel dan....) : wie het weet mag het zeggen.
Het is overal stukken minder geworden geloof ik, veel witvis is de afgelopen tijd weggevangen is mijn gevoel, en dan vooral op bepaalde stukken vrijwel de gehele populaties waardoor stukken waar voorheen veel vis zat nu vrijwel doods zijn. Daarnaast helpt het nog steeds beschermd zijn van onze zwarte gevederde "vriend" de aalscholver ook niet mee. Al met al moet er snel wat gedaan worden, qua beleid, regelgeving en vergunningen voor het wegvangen van vis (liefst gewoon afschaffen dat witvis geexporteerd mag worden, ik snap niet dat voorn niet gewoon gekweekt wordt, lijkt me toch niet heel moeilijk als ik het in een aquariumpje op 12 jarige leeftijd ook al kon...)

Een positieve edit dan maar:


Heel veel karper hoog zien zonnebaden, maar paar een beetje in beweging maar toch gelukkig een kunnen vangen aan broodvlieg :)
Heel veel rietvoorntjes zien zwemmen onder het karperjagen.Grappig hoe je voorheen doodgewaande stukjes water opeens vol met (grote) vis ziet liggen. Al met al goede keuze wat eerder te stoppen met werken.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Menno_siemensma

#369
Gister nog even het mooie weer kunnen meepakken en wat slootjes kunnen afstruinen op zoek naar voornamelijk ruisvoorn en karper. De laatste had er echter geen zin in, al leek het soms bijna raak, toch draaiden ze na een goede inspectie toch weg van mijn eggyarn vlieg :( Zenuwslopend als je een 80tiger met alle tijd van de wereld je vlieg bekijkt en toch beoordeelt dat die niet naar zijn smaak is. De ruisvoorns waren een stuk beter te vangen en gelukkig niet alleen klein spul.



paar kleintjes kunnen pakken, leuk maar toch op zoek naar wat grotere broers en zussen.


Hier kwam ik voor, de goudstaven van de polder!



28 graden, zweten als een otter maar dit maakt het meer dan goed.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Peter68

Quote from: Menno_siemensma on July 19, 2016, 11:49:18
Het is overal stukken minder geworden geloof ik, veel witvis is de afgelopen tijd weggevangen is mijn gevoel, en dan vooral op bepaalde stukken vrijwel de gehele populaties waardoor stukken waar voorheen veel vis zat nu vrijwel doods zijn. Daarnaast helpt het nog steeds beschermd zijn van onze zwarte gevederde "vriend" de aalscholver ook niet mee. Al met al moet er snel wat gedaan worden, qua beleid, regelgeving en vergunningen voor het wegvangen van vis (liefst gewoon afschaffen dat witvis geexporteerd mag worden, ik snap niet dat voorn niet gewoon gekweekt wordt, lijkt me toch niet heel moeilijk als ik het in een aquariumpje op 12 jarige leeftijd ook al kon...)
Mooie Ruisvoorns toch Menno.
positieve edit dan maar:


Heel veel karper hoog zien zonnebaden, maar paar een beetje in beweging maar toch gelukkig een kunnen vangen aan broodvlieg :)
Heel veel rietvoorntjes zien zwemmen onder het karperjagen.Grappig hoe je voorheen doodgewaande stukjes water opeens vol met (grote) vis ziet liggen. Al met al goede keuze wat eerder te stoppen met werken.

Peter68


Menno_siemensma

Quote from: Peter68 on July 22, 2016, 18:34:58
Mooie ruisvoorn toch Menno ,
zeker maar echt lang geleden dat ik zulk formaat heb kunnen vangen of iig meer dan 1.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Peter68

Toch wel leuk een beetje formaat.
Ik vis veel in de Bernisse een water onder de rook van Spijkenisse vlak bij Rotterdam.
Vang ik ook veel kleine Ruisvoorn maar ook 30 plus.
Al vang ik maar over heel de dag zo,n mooie vis dan heb ik een goeie dag..
Verleden seizoen de grootste 39 cm toen was ik helemaal gek van blijdschap.

Groet Peter

Menno_siemensma

Quote from: Peter68 on July 22, 2016, 19:15:59
Toch wel leuk een beetje formaat.
Ik vis veel in de Bernisse een water onder de rook van Spijkenisse vlak bij Rotterdam.
Vang ik ook veel kleine Ruisvoorn maar ook 30 plus.
Al vang ik maar over heel de dag zo,n mooie vis dan heb ik een goeie dag..
Verleden seizoen de grootste 39 cm toen was ik helemaal gek van blijdschap.

Groet Peter
dat is dan ook een dikke bak,  mijn grootste blankvoorn is 38 geloof ik, ruisvoorn nog niet over de 32cm nog.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.