De Ourthe nabij Houffalize

Started by Troutbuster, March 05, 2012, 17:07:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Raymond

Ik ben wel wat eerder daar, Jan. Ik moet nog de vergunning kopen... ;)
::wtf::

Troutbuster

#101
Wij ook!! ;)
Maar tijd zat toch??

We gaan je zien! (of niet want met een bak sneeuw ga ik het echt niet opzoeken hoor, hoe graag ik ook wil!)

http://www.buienradar.nl/weersverwachting/zoeken?query=houffalize

Gr

Jan
"Petri Heil"


BV

Ach Jan,

das de natuur , daar kan je niks aan doen.

Aan kanovaarders daarentegen wel.
Die pipo's zonder motor hebben op de Rur in Monschau een wedstrijd georganiseerd op de openingsdag van het visseizoen , en voor die kanowedstrijd gaan de sluizen even wat verder open. Waterstand met opzet 50cm laten stijgen op de dag voor de wedstrijd.  Ik heb zin om met een katapult te gaan kijken naar die roeipipo's!!

Dus ; best een weekje wachten op de Rur 

Raymond

Nou inderdaad Jan, ik denk dat dat ook de situatie is dat ik niet ga. Maar verder, tijd genoeg ja. Het zal echt niet zo'n dag worden dat we ons 'doodvangen'. En, vissen is ontspanning, ik heb aan niemand iets te bewijzen.

Verder heb ik sowieso tijd genoeg, pak me wel af en toe een paar uurtjes op een werkdag vrij en vis dan lekker tot in de avond... Ik hoor tot de 'semilocals' met maar een afstand van een uurtje rijden. :-)
::wtf::

Raymond

Bart, jouw verhaal van die kano-pipo's is ronduit asociaal. Ongelooflijk dat dit gebeurt...  >:(
::wtf::

Troutbuster

Ik neem, naast mijn vliegvis materiaal, ook mijn schaatsen maar mee!!

Tourtocht op de Ourthe!! ;) ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

Ja, hahaha, op voorhand maar een hotelletje boeken en op tijd de kroeg in duiken..., naast de kachel... :-)
::wtf::

Raymond

Vandaag gevist op de Martin-Moulin. Wat is dat een mooie beek zeg, ligt helemaal in een bos, ongeveer in de middle of nowhere... Zo'n mooie natuur. Is wel niet zo heel erg gemakkelijk maar dat hoeft ook niet. Ik heb gevist ongeveer v.a. 12.30 u tot 15.30 u. Wel ook flink wat afgelopen en verkend. Ben begonnen v.a. de plek waar de Belle-Meuse samenvloeit met de Martin-Moulin en heb vervolgens stroomopwaarts gevist. De beek wisselt hier af tussen wat diepere (wel redelijk snelstromende) pools en stroomversnellingen/watervalletjes.

Er was heel weinig insectenleven te bespeuren en de vissen stegen ook totaal niet. Ik heb gevist met hares ear goudkopjes en hiermee een aantal forelletjes kunnen vangen. Wel ook weer een hele boel gelost. Alles bij elkaar had ik er weer meer dan tien kunnen hebben. Daarna heb ik nog even op de Ourthe gevist maar deze was toch wel wat aan de hoge kant en ook behoorlijk bruin.

Maar goed, wel lekker om weer eens gevist te hebben (het weer zat ook nog best wel mee) en ik verheug me er op om weer terug te gaan.
::wtf::

Christof van den Berge

Mooi Raymond, als alles goed is gaan Troutbuster, Bronco Billy en ik  de 28e voor de eerste keer richting Houffalize.


Welke haakmaat nimfen heb je gebruikt daar?
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Raymond

Ik heb gevist met caddishaken mt 12 en rechte haken maatje 14. Eigenlijk mijn standaard nimfjes...

En wie weet kom ik de 28ste ook die kant op :D
::wtf::

Christof van den Berge

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

gijsie20

#111
Dan maak ik jullie alvast lekker met een aantal kiekjes;





Allen in de 30 cm.. grootste van het weekend werd gemeten op 37 cm. De vissen waren ook behoorlijk vet, komt wellicht niet geheel goed over op de foto..maar ach ben geen fotograaf.  ;)

gr

Raymond

Die zijn mooi, gijsie!  ::duim::
::wtf::

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Christof van den Berge

Dat is zeker lekkermakend !!! 8) 8) 8)
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

bronco billy

Bedankt Raymond en Gijs, wij hopen de 28e ook succes te hebben.
Ja, we hebben Troutbuster bij ons en dat scheelt , ik ben maar een beginner, dus kan nog ontzettend veel leren haha.
Ik heb deze week voor het eerst de Hare's Ear nymph gebonden, dus zal er maar 10 extra binden ( er zijn ook bomen heee)

grtjs

gijsie20

Hmm..het weekend dat ik er was mocht er niet gewaad worden (behalve in de No Kill ivm uitzetting), dus heb helaas ook wat vliegen verspeelt buiten de No Kill. Het weekend dat jullie er zijn, zijn er geen uitzettingen, dat scheelt wellicht een paar vliegen  ;)

Raymond

Komend weekend zijn er weer visuitzettingen. Op de Ourthe is het best wel te doen qua ruimte maar op de Martin Moulin is het toe toch wel heel goed rekening houden met de bomen. Heel af en toe begint het zelfs een beetje op indianenvisserij te lijken.

Zorg maar voor genoeg nimfen, je verspeelt er op de genoemde rivieren ook behoorlijk wat op de bodem.
::wtf::

Troutbuster

Quote from: bronco billy on April 17, 2013, 20:30:50
Bedankt Raymond en Gijs, wij hopen de 28e ook succes te hebben.
Ja, we hebben Troutbuster bij ons en dat scheelt , ik ben maar een beginner, dus kan nog ontzettend veel leren haha.
Ik heb deze week voor het eerst de Hare's Ear nymph gebonden, dus zal er maar 10 extra binden ( er zijn ook bomen heee)

grtjs

Gaat goed komen Peter!!
Als het weer zo blijft, zijn de omstandigheden perfect!

Gr

Jan
"Petri Heil"


bronco billy

Ik heb er wel zin in hoor Jan, als ik de verhalen zo eens lees.Bovendien kan ik alleen maar leren ::new:: haha en je weet het, je kan nooit genoeg genieten ::wave::
tot zondag
grtjs Peter

Troutbuster

 ::offtopic::
as. zondag aan de Noordkant (ut moerasje) want de wind is NNO !!)

Ik ga je zien!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


bronco billy

ok, Jan ::goodjob:: dat vind ik wel .
Mag je eerder beginnen,of is de start precies om 10 uur?
grtjs
Peter

Troutbuster

 ::offtopic::
Ik zal er rond 9:00 uur zijn Peter

10:00 uur gaat "de fluit"  ;D ;D ;D ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


bronco billy


Goed Jan dan ben ik er ook om 9.00 uur.
Nu ben ik buzzers aan het binden , zie:
http://www.totalfishing.nl/laatste-nieuws/articles/vliegbinden-op-vrijdag-buzzer-of-muggenpop
grappig om te maken en gelijk goed om te proberen. :)
grtjs peter

Troutbuster

We gaat het beleven!! 8) 8) 8)

Gr

Jan
"Petri Heil"