Eindelijk: mijn eerste voorns op de nimph

Started by eendagsvlieg, September 06, 2013, 14:27:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eendagsvlieg

Beste vliegvissers

Het zat me al een tijdje dwars: ik kreeg de voorns niet te pakken op de nimph. Wat ik ook probeerde (achtjes, verschillende waterdieptes en snelheden van strippen) het wilde me niet lukken terwijl de stekken bekend staan als voorn locaties. Op de droge vlieg geen probleem alleen met de nimph niet (gr...)
Even bij Gerrit een tip gevraagd en hij adviseerde om toch maar eens een indicator toe te voegen. Blijft beter op de juiste diepte en wellicht ook een betere presentatie. Vanochtend erop uit getrokken. Er stond een lichte bries waardoor er een stroming in het water aanwezig was.
De indicator toegevoegd en deze lag net in het water waar hij binnen drie tellen fel naar beneden werd getrokken. De aanslag volgende en jawel de eerste voorn kon ik onthaken. De nimphen dicht bij het riet presteren en mee laten driften op de stroom en zo kon ik in zijn totaliteit nog 6 voorns landen. Geweldig om de aanbeten te zien maar nog mooier om ze te landen.

Een kleine toevoeging (indicator) maar met groot resultaat.

Groet,

Eendagsvliegs



R.S.N Flyfisher

Gefeliciteerd  :)

Maar met dit weer moet je de vis wel zonder indicator kunnen vangen, zijn in grote getallen te spotten bovenin.
Delicaat ingooien en korte snelle rukjes binnen strippen

Plantje

Gebruik ook vooral niet te zware nimfen.

Toen ik het vliegvissen net weer oppakte gebruikte ik veel te zware nimfen. Die dingen zakten direct naar de bodem! De enige manier om te voorkomen dat ik telkens vast kwam zitten was door de nimf dermate snel binnen te strippen dat geen enkele vis ze bij kon houden!

Gerrit72




Mooi werk! En hierboven weer wat tips erbij, altijd goed.
The only difference between men and boys is the price of their toys.