Nieuwe hengel ingewijd

Started by Willem, December 14, 2013, 21:36:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willem

Na een tijdje sparen was eindelijk de afspraak gemaakt, en kon ik gisteren langs komen bij Edwin Kerssies om een hengel en lijn even te voelen en mee te werpen. Ik was benieuwd naar de TFO BVK #9. Edwin adviseerde een Airflo Ridge Striper lijntje erbij, dus die maar even gaan voelen. Al snel was de knoop door gehakt en ik stond op de stoep met m'n nieuwe setje. Snel even wat vissen dus!

Twee slootjes verder had ik al twee snoekjes op de kant gekregen, dat gaat prima zo! Kleine vis maar het ging er meer even om dat ik die hengel wat kon leren kennen. Na een tijdje werpen ging er al 30 meter uit met een grote bucktailstreamer, lijkt me top dus!









Na het vissen onderweg naar de bushalte kwam Edwin heel toevallig langsrijden, ook onder weg naar het water. Of ik mee wil. Waarom ook niet? We zijn een aantal nieuwe stekken op gaan zoeken, wat helaas in niks resulteerde, op een misser voor Edwin na. Uiteindelijk nog een haven in gedoken, waar ik nog wel een dikke vis wist te haken. Leek toch wel een vis van tegen de meter aan. Maar die moest natuurlijk los schieten.

Hengeltest meer dan geslaagd en weer een hoop bij geleerd tijdens het vissen met Edwin.

Nou nog even sparen voor een wat grotere reel en dan ben ik voorlopig weer voorzien!

Filmpje houden jullie nog tegoed, ik ben ermee bezig  ;D

Willem

wouter veuger

Mooie stok Willem,ik vis zelf ook met een #9,wel prettig met die grote streamers ::agree::

BV