Zaterdag 18 augustus, tijd om eens iets nieuws uit te proberen

Started by A{b}r{a}xa{s}, August 18, 2012, 03:39:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Vandaag (eigenlijk vanmiddag pas) richting de waterkant om iets nieuws uit te testen.... werpen (en vissen) met een Tenkara hengel.
Ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen. Gelukkig krijg ik wat 'begeleiding' in het hoe en wat, om de eerste ervaringen zo positief mogelijk te laten verlopen. :)

A{b}r{a}xa{s}

.....maar zo meteen (vanmorgen voor de hitte) eerst nog even met de 'gewone hengel' achter de voorntjes aan ;)

fly only

je zal stromend water missen. stil water vergt aanpassing. Wat ik zelf doe is veel inwerpen. Met dit warme weer bijv. Steeds opnieuw de vlieg presenteren aslof deze op het water land. Dit levert veel gevangen ruisvoorn op. Vis de eerste keren niet te lang om je onderarm niet te overbelasten. Het blijft een lange hengel. succes  :D
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

A{b}r{a}xa{s}

ruim 2 uur aan de beek gestaan, gezwiept, gelopen, gekeken naar (een beetje) activiteit en 2 minimale aanbeetjes gehad...resultaat 2 kleine voorntjes :)

A{b}r{a}xa{s}

haha, daarom was ik vroeg gegaan...dan is het nog lekker buiten ;)

'ergste' is...vanmiddag 'moet' ik weer richting de waterkant...zo rond een uurtje of 3-4...dan zal het wel zweten worden

A{b}r{a}xa{s}


A{b}r{a}xa{s}

pfff, tennis op EuroSport.... zweet breekt je al uit als je er alleen maar naar kijkt !...pffff

Christof van den Berge

Pff het is zeker veel te warm  om uberhaupt ook maar iets te doen!

Morgenochtend vroeg nog maar een keertje kijken of de voorntjes trek hebben in wat lekkers
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

A{b}r{a}xa{s}

Vanmorgen samen met Troutbuster (Jan) 'hier' in de beek een poging gedaan, maar het was (net als gisteren) erg taai.
Ik kon uiteindelijk 3 rietvoorntjes van een cm of 15 landen, Jan ook een aantal (weet niet precies hoeveel, dacht 5 of 6 kleintjes)

Christof van den Berge

Hoe is het met het met het tenkara werpen/vissen afgelopen
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

A{b}r{a}xa{s}

gisteren maar heel even gedaan, ff wennen, maar alleen even gekeken ivm het werpen.
vanmorgen toch de 'gewone hengel' gepakt (gisteravond laat niet meer van gekomen om lijnen te maken)
komende week een paar keer oefenen, en dan komend weekend in Duitsland hopelijk 'voor 't echie'. ;)

Christof van den Berge

Gaaf man...

Hopen dat je er volgende week succes mee boekt!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

A{b}r{a}xa{s}

dat hoop ik ook :)
ga het gewoon proberen, al doende leert men,
maar is mede afhankelijk van wat voor water/omgeving we gaan vissen of ik  met die hengel uit de voeten kan daar

Troutbuster

"Baskara" ??? ;D ;D

We gaan het meemaken vrijdag as.!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

 ::lach::

ben nu nog op zoek naar fluo-rose fluo-lijnen ;) :P ::)

vanmiddag eerst maar eens wat lijnen maken anders valt er niet veel te vissen komend weekend (en van de week)

R.S.N Flyfisher

Wel grappig manier van vissen lijkt me.. is dit niet bedoeld als hengel bij de vlieghengel voor als het te lastig wordt met obstakels
Ben benieuwd wat jij er van gaat vinden!  ;D

A{b}r{a}xa{s}

zeker geen vervanging, misschien wel een aanvulling inderdaad