Binden gaat me me toch makkelijk af.

Started by Henry, May 27, 2011, 23:15:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henry

Het binden van de noodzakelijke dingen om aan je tipet te binden, gaat me toch nog makkelijker af dan ik verwacht had. de nodige red tags met en zonder goudkopjes , de Pheasant tail etc, dus zeg maar de beginners dingen bouw ik dus eigenlijk zeer gemakkelijk.
Nu me vraag, wat zijn eigenlijk vliegen die niet in de box mogen ontbreken voor de polder.
kan ik tenminste een nieuwe uitdaging aan gaan, ipv de bekende red tags, pheasant tails.
Nymph , droog, nat alles mag zolang ze maar onontbeerlijk zijn voor de polder. En volgens mij zit er niet zo heel veel verschil in het polderlandschap in de nederlandse gebieden, kwa ongedierte wat in en om het polderwater leeft.
Misschien toch een miertje bouwen of zijn er andere opties in jullie ogen.

maurice

de Palomino ontbreekt niet in mijn doosje.
en gaat ook overal mee heen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Henry

#2
Ga ik daar alvast even naar kijken. Morgen toch vroeg klaar dan even langs om wat spul op te halen om te binden   ;D

Gelijk even het patroontje opgezocht.
Thnx alot

dartmayor

Ik heb tijdens een swap een keer de palomino gekregen en heb daar vreselijk veel vis meegevangen.

Ik wist in het begin niet hoe die vlieg heette en tijdens de tour de OV 2010 liet ik deze zien aan Maurice en hij had die gebonden.
Toen wist ik de naam en Mautice heeft een svs gemaakt en op het forum gezet.
Sinds toen heb ik altijd de palomino bij mij en is het een van mijn favorite vliegen geworden.

Een paar weken geleden in 1 uur rond de 50 alvers meegevangen.
Vorig jaar regelmatig aantallen van ver over de 30 stuks en zelfs een keer met Plantje in de buurt van genemuiden vreselijk veel voorn meegevangen.
Niet dan Plantje.   8)

Deze mag eigenlijk niet ontbreken in de vliegendoos.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Henry

Dan zullen we morgen hier maar eens wat spul voor gaan halen. je bent nr 2 al die hem aanraad  ;D

dartmayor

Ben je zondag bij de Tour de OV.

Zo ja dan heb ik nog wel een paar Palomino's voor je.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Henry

Nee ben er helaas niet bij. heb wat andere verplichtingen die zogenaamde collegas niet over kunnen nemen.

Sietzezietzevliege

droog: foam kevertjes, coh-y-bondhu(!!!), black gnat, pond olives, klinkhamertjes, droge pheasant tail, bubblewing cdc caddises, baloon sedge, elk hair caddis, cinnamon caddis, mosquito(met die elandharen) en een zwarte palmer met poly yarn v-vleugel.

Nat: spiders (partridge and orange snipe and purple peacock and black wilima sfavourite etc etc)

Nimf: pheasant tail, hazenoortje(gold ribbed hares ear), march brown, goudkop march brown, killer bug, grey goose, vlokreeftjes, peacock and black goudkop, crunchers, diawl bachs en stokjes.

Zonder deze beestje verlaat ik mijn voordeur niet(ahum.. tenzij ik niet ga vissen:P) Zowel voor polder als de woonwijken.

Sietze

Henry

Nu kan ik wel even vooruit . Helaas gisteren niet in de gelegenheid geweest. Deze week het nodige maar gaan verzamelen