eerste keer Kyll 2013

Started by Youri, May 02, 2013, 09:30:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Youri

zo wat was het hard werken om een visje te vangen.
hoog en kout water waardoor de vis nog vast op de bodem zat en die wat je ving vaak nog vol bloed zuigers zaten.
heb in deze dagen veel geleerd van Rob, Perry en Koen en ook wat van papa.
niemand heeft veel gevangen en ik was dus blij met mijn visjes, een dag zelfs meer gevangen als Perry en koen. ;D
2 van de 4 dagen vissen heb ik niets gevangen zelfs geen beet gehad.
dat was niet iets om blij van te worden.
maar daar hielpen Rob en de anderen me wel over heen.
het water was nog zeer koud en redelijk hoog met een beste stroming, mocht op sommige stukken van Rob zelfs niet het water in.
gelukkig begrijp ik waarom.
de andere 2 dagen heb ik wel gevangen gelukkig maar, zou dat door Rob zijn vliegen komen?
denk zelf door de uitleg van hoe en met wat te vissen en daar was Rob dan weer met zijn advies welke me op dag 3 en 4 wel lieten vangen.
moet ook even zeggen dat ik alle mannen zeer dankbaar ben voor wat ze gedaan hebben en dat het heel maar dan ook heel gezellig was.
ook na het vissen vaak krom gelegen van het lachen en dan liepen de tranen over de wangen.
ik wil dit zekers vaker mee maken ook al waren de vangsten slecht het plezier en de lol was top.
en dat er echte vriendschap is bewees wel dat Perry en Koen heel snel een mooie stek verlieten toen er iets lande op de camping.
[/URL]

een paar foto`s van de trip.














Rossie69

Jammer Youri van de tegen vallende vangsten.
die vervellende vorst,die gooid telkens roet in het eten.

ervaring zat bij je gehad dus.
mooi dat de mannen je opweg geholpen hebben.

mooie rivier he de Kyll :)

maar uh ik zie ook geen foto,s.

zal vast wel goed komen.

leuk verslag Youri

Youri

was zekers de moeite waard henk.

foto's staan er bij maar niet zoals ik wilde ;)

BV

Mooi verslag man!
Maar het is momenteel nog heel taai in de Eiffel.
Ik ben de dag na jullie geweest , en de vrouw van het gasthof wist dat er gisteren 5 hollanders waren geweest  ;D  Nu weet ik wie!

Soms hoort niks vangen er ook eens bij, zo voelde ik me bij de snoektoer toen jij wel mooi ving ;)

catchem

Volgens mij toch een leuke vistrip

Jan Damman

Mooi Youri dat je toch nog wat heb kunnen vangen en inderdaad het was hard werken voor een paar visjes.

Wij waren er een paar dagen voor jullie en hebben op vrijdag vanaf 12 uur constant regen gehad vandaar dat het water op zaterdag hoger was.

Wel gevangen en vol met wormen.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

maurice

Al met al denk ik dat we niet mogen klagen.
De man toch ruim 10 vissen geland en even zoveel gemist.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

toppiedus

Ook wij waren er de vrijdag daarvoor, er viel wel een visje te vangen op de goudkop hazenoor, die dan inderdaad vol met bloedzuigers zaten.
vrijdag middag in de regen voor de camping toch nog even de droge vlieg eraan, en jawel 3 stuks achter mekaar op een hertenharen sedge.

Zaterdag was het water een flink stuk bruiner geworden en zijn we maar naar de Eifeler flyfisch meeting in Birresborn gegaan.
toch een paar dagen lekker buiten gespeeld.
verheug me al op de volgende trip

golddigger

Heyyyyy Youri!!!!!!!!

Het was enorm gezellig met jou en je pa
Voor herhaling vatbaar, maar dan in september
Het was toch wat te koud voor deze indo ::)
Doe de groeten aan die "gummy beer"
Perry

Bone F

Bedankt voor je Kyll verslag. Mooie ervaring zo te lezen, hopelijk volgen er nog vele! Wij gaan het over ruim een week ook weer eens proberen. Volgens de berichten wordt het weer een beter maar het water zal nog lekker koud zijn. Het plan is om met de tent te gaan dus dat wordt flink "antivries" inslaan. Er zal dus wat extra lood of tungsten aan te pas moeten komen om naar de bodem te gaan.

mvrgrn

Frans

Gert

Ook namens mij bedankt voor je verslag Youri!
Je bent er in ieder geval al geweest. Wij (Herman, m'n broer en ik) gaan over een paar weken naar Birresborn. Hoop dat we er dan ook wat kunnen vangen, liefst droog. Maar nimfvissen kan ook leuk zijn.
Heb je nog tips?

Groet,
Gert

Gerrit72



Youri mooi verslag!  ::goodjob::

Mooie omgeving daar zeg...
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Marksman

Leuk verslag Youri, al was het moeilijk vangen je bent er wel lekker geweest moet je maar denken.

Youri

Quote from: Gert on May 02, 2013, 22:10:49
Ook namens mij bedankt voor je verslag Youri!
Je bent er in ieder geval al geweest. Wij (Herman, m'n broer en ik) gaan over een paar weken naar Birresborn. Hoop dat we er dan ook wat kunnen vangen, liefst droog. Maar nimfvissen kan ook leuk zijn.
Heb je nog tips?

Groet,
Gert

graag gedaan ;D ;D

papa heeft met de yello sally goed gevangen op haakje 16 en Rob met de IBD klassiek op haak 14.

zelf heb ik het beste gevangen met een nimpf van Rob.

wat droog betreft zou ik zeggen kijk wat er vliegt of kruipt.
(ook net geleerd hoor)


Raymond

Mooi verslag, Youri. En de volgende keer op stromend water zal het weer een beetje beter gaan. Toppie!  ::duim::
::wtf::

Youri

Quote from: golddigger on May 02, 2013, 21:49:26
Heyyyyy Youri!!!!!!!!

Het was enorm gezellig met jou en je pa
Voor herhaling vatbaar, maar dan in september
Het was toch wat te koud voor deze indo ::)
Doe de groeten aan die "gummy beer"
Perry

was ook zeer leuk "BANANENMAN"
JIJ OOK BEDANKT

Youri

Gert, volgens de kenners op de camping de komende tijd de miertjes niet vergeten.
dikke rode bosmieren kwamen hun schuilplaats nu uit.

Youri


Gert

Youri, dank voor de tips!
Ik zit momenteel groene en pink Harry nimfjes te binden, maar ik zal dus ook maar een paar miertjes gaan maken.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

JB

Perry,

was het echt zo koud dat je een slaapzak en een dekbed nodig had ::lach::
ik had begrepen dat het echt wel 4 graden was en dan lijkt mij dat dekbed toch wel een beetje overdreven  ;D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

golddigger

Ja Johnnie
Het was echt wel koud in de blokhut
Vorige keer in de caravan had ik er geen last van ::)
Jij geeft vast meer warmte af dan die rozenburger :o
Zonder gekheid, het was overdag ong, 4 a 5 graden max(zaterdag)
De dagen erna niet veel warmer
Groet Perry

maurice

Warm was het zeker niet.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Youri

mooi was het zeker, echt koud ook weer net.
volgend jaar weer Perry?

JB

Koen, ik had begrepen dat jij nog wat langer bent gebleven.

Hoe was de rest van de week? En hoe beviel de slaapplaats, ik had begrepen dat je in het "hondenhokje" zat?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)